V pritličju Švicarije je Spominski atelje Stojana Batiča (1925–2015), ki je rekonstrukcija kiparjevega ateljeja na Svetčevi ulici v Rožni dolini v Ljubljani.

Stojan Batič je s svojim umetniškim ustvarjanjem močno zaznamoval slovensko povojno kiparstvo. Svoj prvi atelje na Gallusovem nabrežju je podedoval po profesorju na akademiji v Ljubljani, kiparju Frančišku Smerduju. Ko je umetnik leta 1956 prvič obiskal Pariz, je že delal v ateljeju v Švicariji. Tu je ustvarjal v obdobju od 1954 do 1959 in leta 1957 ustvaril kip Balet, ki si ga lahko ogledamo, ko se po Jakopičevem sprehajališču mimo vodnjaka sprehodimo do Gradu Tivoli. Leta 1959 se je Batič preselil v nov atelje na Svetčevi ulici 1 in njegov opus se je pod vplivom izpopolnjevanja pri Ossipu Zadkinu v Parizu obrnil v novo smer.

Zdajšnja rekonstrukcija prostora v Švicariji oživlja vzdušje in postavitev prav tega kiparjevega ateljeja. Omogoča nam spoznavanje kiparjevega opusa, tako osnutkov za znamenita spomeniška dela kot tudi male plastike, ki ji je Stojan Batič namenjal osrednjo pozornost. Tu so med drugim razstavljeni oba avtoportreta, celo eden od prvih aktov počivajočih dekliških figur v žgani glini, monumentalna figura rudarja v mavcu, različica steklene Kompozicije, s katero je dopolnil znamenito serijo v steklu Eksplozija, risbe iz cikla Tragos, med terakotami pa opazimo figure iz ciklov Itaka, Evropske legende, Slovenski miti in legende ter drugo malo plastiko.

V ateljeju so tudi umetnikovi osebni predmeti, dokumentacija, oprema, ki jo je uporabljal pri delu, in umetniška dela, ki si jih je izmenjal s prijatelji (leseni okrogli relief ruskega kiparja Andrika Verge, veliko platno Staneta Kregarja, portret žene Milene, delo Vladimirja Lakoviča).

Celotno pritličje Švicarije je namenjeno javnim programom, zato oživitev Batičevega ateljeja s predstavitvami, pogovori in predavanji o umetnosti, kiparskimi delavnicami ali zgolj s spoznavanjem bogate umetnostne dediščine preteklega stoletja pomeni izjemno doživetje. Batičev atelje je tako muzejska postavitev in hkrati prostor, ki spodbuja ustvarjalnost.


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

MGLC na dogodku LJUBLJANA ART WEEKEND

petek – nedelja
27. 5.–29. 5.
MGLC – Grad Tivoli

MGLC sodeluje na dogodku LJUBLJANA ART WEEKEND. Med 27. in 29. majem vas vabimo, da si brezplačno ogledate razstavo Foto/grafika: vloga fotografije v grafiki in grafičnem oblikovanju sedemdesetih let, v nedeljo 29. maja pa vas ob 11. uri vabimo še na brezplačno vodstvo po razstavi.

 

Foto/grafika: Vloga fotografije v grafiki in grafičnem oblikovanju sedemdesetih let

1.4.2022–19.6.2022
MGLC – Grad Tivoli

Projekt Foto/grafika, ki ga sestavljata razstava in monografija, skuša osvetliti pojav fotografske podobe in fotografskega razmišljanja v grafiki in grafičnem oblikovanju. Zanimalo nas bo, katere družbene, tehnične in konceptualne novosti so ga spodbudile in kako se je, glede na različne umetniške smeri in kontekste, fotografsko zaznamovana grafika spreminjala v razmeroma kratkem obdobju dobrih desetih let, torej od poznih šestdesetih do zgodnjih osemdesetih let. 


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

MGLC sodeluje v evropskem rezidenčnem programu za umetnike In from the Margins

Mednarodni grafični likovni center (MGLC) sodeluje v triletnem evropskem rezidenčnem programu za umetnike In from the Margins. Namenjen je umetnikom, ki se identificirajo kot migranti, begunci ali jih zaznamuje izkušnja razseljenosti.

Aprila 2022 je v MGLC potekala prva rezidenca v okviru projekta In From the Margins, in sicer z umetnico Lino Rica, ki se je ukvarjala s tematiko doma.
Trenutno gostimo Majo Živko, ki raziskuje občutke, ki se projicirajo skozi različne življenjske prostore.

V nadaljevanju bodo v MGLC gostovali: junija Azadeh Hashemzadeh, septembra Qëndresë Deda, oktobra Azad Karim in novembra Francisco Tomsich.

Več.


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.