V pritličju Švicarije je Spominski atelje Stojana Batiča (1925–2015), ki je rekonstrukcija kiparjevega ateljeja na Svetčevi ulici v Rožni dolini v Ljubljani.

Stojan Batič je s svojim umetniškim ustvarjanjem močno zaznamoval slovensko povojno kiparstvo. Svoj prvi atelje na Gallusovem nabrežju je podedoval po profesorju na akademiji v Ljubljani, kiparju Frančišku Smerduju. Ko je umetnik leta 1956 prvič obiskal Pariz, je že delal v ateljeju v Švicariji. Tu je ustvarjal v obdobju od 1954 do 1959 in leta 1957 ustvaril kip Balet, ki si ga lahko ogledamo, ko se po Jakopičevem sprehajališču mimo vodnjaka sprehodimo do Gradu Tivoli. Leta 1959 se je Batič preselil v nov atelje na Svetčevi ulici 1 in njegov opus se je pod vplivom izpopolnjevanja pri Ossipu Zadkinu v Parizu obrnil v novo smer.

Zdajšnja rekonstrukcija prostora v Švicariji oživlja vzdušje in postavitev prav tega kiparjevega ateljeja. Omogoča nam spoznavanje kiparjevega opusa, tako osnutkov za znamenita spomeniška dela kot tudi male plastike, ki ji je Stojan Batič namenjal osrednjo pozornost. Tu so med drugim razstavljeni oba avtoportreta, celo eden od prvih aktov počivajočih dekliških figur v žgani glini, monumentalna figura rudarja v mavcu, različica steklene Kompozicije, s katero je dopolnil znamenito serijo v steklu Eksplozija, risbe iz cikla Tragos, med terakotami pa opazimo figure iz ciklov Itaka, Evropske legende, Slovenski miti in legende ter drugo malo plastiko.

V ateljeju so tudi umetnikovi osebni predmeti, dokumentacija, oprema, ki jo je uporabljal pri delu, in umetniška dela, ki si jih je izmenjal s prijatelji (leseni okrogli relief ruskega kiparja Andrika Verge, veliko platno Staneta Kregarja, portret žene Milene, delo Vladimirja Lakoviča).

Celotno pritličje Švicarije je namenjeno javnim programom, zato oživitev Batičevega ateljeja s predstavitvami, pogovori in predavanji o umetnosti, kiparskimi delavnicami ali zgolj s spoznavanjem bogate umetnostne dediščine preteklega stoletja pomeni izjemno doživetje. Batičev atelje je tako muzejska postavitev in hkrati prostor, ki spodbuja ustvarjalnost.


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Poletje v Tivoliju '21

Za nami je še ena uspešna izvedba Poletja v Tivoliju. Najlepša hvala vsem obiskovalcem, ki ste prijetne poletne večere preživeli v naši družbi ter vsem, ki ste sodelovali pri ustvarjanju odličnega programa. Upamo, da bomo skupaj tudi prihodnje leto!


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

PODALJŠANJE RAZSTAVE INVADER, GRAFIKE NA PAPIRJU

do nedelje 15. avgusta

Invaderjeva razstava Grafike na papirju ponuja opazovalcu priložnost, da odkrije manj znan vidik umetnikovega delovanja – grafiko. Na retrospektivi predstavljamo vse, od sitotiskov do litografij, od lesorezov do grafik v štiribarvni tehniki in od invazijskih zemljevidov do vodnikov. Več kot sto del na papirju je nastajalo od leta 2001 do 2020 in jih na razstavi dopolnjuje še Invaderjev izbor kratkih avtorskih filmov. Umetnik je posebej za našo razstavo pripravil tudi skulpturo Point of Invasion, ki na podstavku pred Gradom Tivoli nagovarja sprehajalce parka.


Invader: Point of Invasion (2020).
Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

DOBROJUTRO in Barvno bele grafike: F, R, E, Š.

DOBROJUTRO in Barvno bele grafike: F, R, E, Š.

Mladen Stropnik in Small but dangers

19. 6.–15. 8. 2021

Na razstavi predstavljamo dve grafični mapi, ki sta letos nastali v Grafičnem ateljeju MGLC.

Mapo DOBROJUTRO je zasnoval Mladen Stropnik in vsebuje osem grafik v tehniki sitotiska. Mapo z naslovom Barvno bele grafike: F, R, E, Š. pa je zasnoval umetniški dvojec Small but dangers in vsebuje štiri grafike v tehniki sitotiska.

Kustos razstave je Božidar Zrinski.

Prijazno vabljeni!


Mladen Stropnik v Grafičnem ateljeju MGLC.
Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.


Small but dangers v Grafičnem ateljeju MGLC.
Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.