Predavanje: Robertina Šebjanič & Gjino Šutić: aqua_forensic

četrtek, 28. februar, ob 18. uri, Švicarija

V sklopu celoletnega programa Švicarije, ki zasleduje moto skupnost, umetnost in narava in se v letu 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na vprašanje pravice javnosti do obveščenosti, bosta umetnika in raziskovalca Robertina Šebjanič (Ljubljana) in Gjino Šutić (Zagreb, Dubrovnik) pripravila predavanje na temo nevidnega onesnaževanja voda.

Umetnika in raziskovalca Robertina Šebjanič in Gjino Šutić bosta na poglobljenem predavanju predstavila umetniško-znanstveni raziskovalni projekt aqua_forensic. V njem podrobno obravnavata našim očem nevidno, a vseprisotno onesnaževanje svetovnih voda z nevidnimi kemičnimi onesnaževalci (težke kovine, olja, antibiotiki, ostanki fitofarmacevtskih sredstev) in odpirata razpravo o naši empatiji do (pod)vodnih habitatov. Projekt aqua_forensic torej odpira vprašanja o t. i. aquaformingu v obdobju antropocena in o t. i. terraformingu, človeškem odtisu na vodah, predvsem pa postavlja ključno vprašanje: kako oceani čutijo naše delovanje?

Šebjaničeva in Šutić v dolgoročnem projektu raziskujeta in razkrivata nevidna antropogena kemična onesnaževala, ki so ostanki industrijske proizvodnje in človeške potrošnje. Imenujeta jih vodne pošasti. V iskanju tega fantoma spajata načela umetnosti in znanosti (t. i. citizen science) ter razpirata razmislek o solidarnosti z vodami onkraj človeške percepcije.

Robertina Šebjanič je mednarodno uveljavljena in nagrajena intermedijska umetnica, ki v svojem delu obravnava kulturne, (bio)politične in ekološke stvarnosti vodnih okolij. Ukvarja se s filozofskimi vprašanji na stičišču umetnosti, tehnologije in znanosti.

Gjino Šutić je biotehnolog, intermedijski umetnik, inovator in pedagog, prav tako je ustanovitelj in direktor UR inštituta & Gen0 Industries (Zagreb, Dubrovnik), ki izvaja raziskave na številnih področjih znanosti in umetnosti novih medijev.

Projekt aqua_forensic (2018) je nastal v produkciji Ars Electronice in v sklopu rezidence EMAP/EMARE ter v sodelovanju in ob podpori Zavoda Projekt Atol (SI), UR Instituta (HR), Zavoda Sektor (SI), Čistoće Dubrovnik (HR), Ministrstva za kulturo RS in Ministrstva za kulturo RH ter programa Evropske unije Ustvarjalna Evropa.

 

 

 

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Vabljeni k ogledu filma "Menedžer da sem? Sem"

V krajšem dokumentarnem filmu, ki govori o mednarodni vpetosti slovenske likovne scene, sta svoje poglede in spomine delila Živa Škodlar Vujić, dolgoletna kustosinja ljubljanskega grafičnega bienala, in Mitja Rotovnik, prvi direktor Cankarjevega doma, ki je poklicno in osebno spremljal prizadevanje svojega prijatelja Zorana Kržišnika. Njuna pripoved nas popelje skozi izredno dinamičen čas petdesetih, šestdesetih in sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko se je Ljubljana oblikovala v kozmopolitsko kulturno središče. To dogajanje s kulturnozgodovinskega vidika osvetli dr. Aleš Gabrič, ki v filmu med drugim govori o razvoju menedžerske miselnosti pri nas in o pomenu mednarodnih kulturnih prireditev, ki še vedno odlikujejo kulturno dogajanje v Sloveniji.

Iz zbirke MGLC

Jo-ey Tang, The Manual
(Morava Books 14, 2012)
Zbirka umetniških publikacij

Priročnik FBI je z originalnimi mikroskopskimi in infrardečimi slikami postal knjiga poezije. Izklesano besedilo je meditacija površine in neskončno majhnega prostora nad in pod površino v iskanju dokazov.

Jo-ey Tang določa kroženje in odsotnost podob in predmetov ter življenjski cikel idej. Delo zavzema različne oblike fotografije, videa, kiparstva, slikarstva, zvoka, besedila in "samonastavljenih nalog", zajema številne razstave in se pogosto šteje za isto in novo delo v nenehnem procesu gradnje in odpovedi.

Publikacija je bila nagrajena s prvo nagrado na natečaju ROOKIE (junij 2012, www.r-o-o-k-i-e.com), ki so ga organizirali Mestna galerija Arsenal, Poznan in založba Morava. Knjižica ima trde platnice, 64 nepaginiranih strani in je tiskana v ofsetnem tisku v nakladi 350 izvodov.

-------

Milton Glaser, Dylan (1966, ofset)
Zbirka umetniških publikacij

Zgodba tega plakata, ki je bil dodatek Dylanovemu albumu Bob Dylan's Greatest Hits iz leta 1967, je sledeča. Znani pevec in skladatelj je imel hudo motoristično prometno nesrečo, ki ga je za dalj časa priklenila na posteljo, širile pa so se tudi novice o njegovi smrti. Zato je založba CBS, da bi ustvarila pozitivno publiciteto že omenjeni plošči, pri Miltonu Glaserju naročila ta posebni plakat kot prilogo albumu. Glaser je Dylana upodobil v profilu z bogatimi, barvno nasičenimi kodrastimi lasmi, ki odstopajo od ozadja. Intenzivne, skorajda psihedelične barve lahko razumemo tudi kot duha časa flower power generacije iz druge polovice 60. let 20. stoletja.

Več


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Mednarodni muzejski dan v MGLC

torek, 18. maj, 10.00–21.00
brezplačno


Vabimo vas k ogledu razstav in dogodkov!

Invader, Grafike na papirju
10.00–18.00
Razstava je na ogled v Gradu Tivoli. 

DOGODEK 
17.00–18.00 
Vodstvo po razstavi Invader, Grafike na papirju, vodi dr. Mitja Velikonja
Za udeležbo na vodstvu so obvezne prijave na: trgovina@mglc-lj.si 

SPLETNO 
Pripravili smo tudi spletni videovodnik po razstavi, ki je prilagojen za gluhe in naglušne.

Sonja Vulpes, Limbo
10.00–18.00
Razstava je na ogled v Gradu Tivoli. 

SPLETNO
O umetničinem ustvarjalnem procesu smo pripravili kratek film.

Spominski atelje Stojana Batiča
10.00–18.00
Stalna postavitev v Švicariji

Brane Zorman: Duh dreves | Dotik
20.00
​Pred Švicarijo

Več


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.