GRAFIČNI BIENALE V LJUBLJANI – LETOS 60 LET

Davnega 3. julija 1955 se je v Ljubljani odprla 1. mednarodna grafična razstava, ki je v posebnih geopolitičnih okoliščinah nekdanje Jugoslavije postala edinstveno demokratično prizorišče za srečanja umetnikov z vsega sveta. Ljubljanski grafični bienale je najstarejša grafična prireditev na svetu! 31. izdaja bienala z naslovom Nad tabo/ti (Over you/you) bo na ogled od 28. 8. do 3. 12. 2015. Predstavilo se bo več kot 40 umetnikov na številnih prizoriščih po Ljubljani. (www.mglc-lj.si)

Bienalski program na EXPU:

18.–22. 6. 2015

BridA / Sendi Mango, Jurij Pavlica, Tom Kerševan se predstavlja z delavnico DIY - Do It Yourself! – Naredi sam! 
Provokativna, proaktivna, interaktivna in duhovita delavnica zagotavlja aktivno vključevanje obiskovalcev in izdelavo velikega kolektivnega umetniškega dela, tokrat z ljubljansko motiviko. Obiskovalci v delavnico vstopajo skozi poslušanje zvočnih navodil, kako najprej analizirati sliko in jo nato ponovno izdelati; gonilo - navodilo je Zamenjaj barvo v rdečo!
Umetniška skupina BridA / Sendi Mango, Jurij Pavlica, Tom Kerševan se je ustanovila leta 1996 v Benetkah. Njihovo angažirano delo temelji na raziskovanju, skupinskem delovanju, povezovanju z raziskovalnimi inštituti, univerzami, kulturnimi in umetniškimi ustanovami po celem svetu.

26.–30. 6. 2015

Ljubljana v treh slikah!, sitotisk performans
Izvajata Mednarodni grafični likovni center in Stripburger/Forum Ljubljana

Pripravili smo potek tiska v improviziranem tiskarskem ateljeju in ga povezali s pripovednostjo stripovske forme. Obiskovalci Expa si bodo lahko odtisnili humorne utrinke iz zelene prestolnice Evrope, ki budno bedi tudi nad lastnim trajnostnim razvojem ter življenjem v svojih vodotokih. Enobarvne grafike bomo na papir in tudi na majčke tiskali tiskarski mojster Slavko Pavlin in Lili Šturm (MGLC), ter avtor stripovskih motivov David Krančan in Bojan Albahari kot predstavnika revije Stripburger – referenčne točke mednarodnega stripovskega zemljevida.

Grafični bienale se na EXPU 2015 predstavlja tudi z manjšo razstavo v reprezentančnem prostoru slovenskega paviljona.

Organizator – koordinator programa je MGLC – Mednarodni grafični likovni center 
 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

INVADER’S STREET ART TOUR, VODEN SPREHOD PO LJUBLJANSKI ULIČNI UMETNOSTI

nedelja, 9. maj, ob 15. uri, Park Tabor, pri vodnjaku

Pridružite se nam na vodenem ogledu s kolesi, na katerem bomo raziskovali ljubljansko ulično umetnost in iskali Invaderjeve mozaike in druge oblike street arta. 

Več


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Iz zbirke MGLC

Jo-ey Tang, The Manual
(Morava Books 14, 2012)
Zbirka umetniških publikacij

Priročnik FBI je z originalnimi mikroskopskimi in infrardečimi slikami postal knjiga poezije. Izklesano besedilo je meditacija površine in neskončno majhnega prostora nad in pod površino v iskanju dokazov.

Jo-ey Tang določa kroženje in odsotnost podob in predmetov ter življenjski cikel idej. Delo zavzema različne oblike fotografije, videa, kiparstva, slikarstva, zvoka, besedila in "samonastavljenih nalog", zajema številne razstave in se pogosto šteje za isto in novo delo v nenehnem procesu gradnje in odpovedi.

Publikacija je bila nagrajena s prvo nagrado na natečaju ROOKIE (junij 2012, www.r-o-o-k-i-e.com), ki so ga organizirali Mestna galerija Arsenal, Poznan in založba Morava. Knjižica ima trde platnice, 64 nepaginiranih strani in je tiskana v ofsetnem tisku v nakladi 350 izvodov.

-------

Milton Glaser, Dylan (1966, ofset)
Zbirka umetniških publikacij

Zgodba tega plakata, ki je bil dodatek Dylanovemu albumu Bob Dylan's Greatest Hits iz leta 1967, je sledeča. Znani pevec in skladatelj je imel hudo motoristično prometno nesrečo, ki ga je za dalj časa priklenila na posteljo, širile pa so se tudi novice o njegovi smrti. Zato je založba CBS, da bi ustvarila pozitivno publiciteto že omenjeni plošči, pri Miltonu Glaserju naročila ta posebni plakat kot prilogo albumu. Glaser je Dylana upodobil v profilu z bogatimi, barvno nasičenimi kodrastimi lasmi, ki odstopajo od ozadja. Intenzivne, skorajda psihedelične barve lahko razumemo tudi kot duha časa flower power generacije iz druge polovice 60. let 20. stoletja.

Več


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Vabljeni k ogledu filma "Menedžer da sem? Sem"

V krajšem dokumentarnem filmu, ki govori o mednarodni vpetosti slovenske likovne scene, sta svoje poglede in spomine delila Živa Škodlar Vujić, dolgoletna kustosinja ljubljanskega grafičnega bienala, in Mitja Rotovnik, prvi direktor Cankarjevega doma, ki je poklicno in osebno spremljal prizadevanje svojega prijatelja Zorana Kržišnika. Njuna pripoved nas popelje skozi izredno dinamičen čas petdesetih, šestdesetih in sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko se je Ljubljana oblikovala v kozmopolitsko kulturno središče. To dogajanje s kulturnozgodovinskega vidika osvetli dr. Aleš Gabrič, ki v filmu med drugim govori o razvoju menedžerske miselnosti pri nas in o pomenu mednarodnih kulturnih prireditev, ki še vedno odlikujejo kulturno dogajanje v Sloveniji.