Zbirka

Največja slovenska zbirka grafik in avtorskih publikacij, nastalih po drugi svetovni vojni, in edina javna zbirka grafik modernizma, ki vsebuje več kot 10.000 del. 

Večino zbirke sestavljajo dela umetnic in umetnikov, ki so razstavljali na mednarodnih grafičnih bienalih. Med njimi so pripadniki pariške šole (Jean Arp, Osip Zadkin, Pierre Soulages, Hans Hartung, Serge Poliakoff, Zao Wou-Ki, Victor Vasarely), predstavniki avantgardnega gibanja COBRA (Corneille, Karel Appel, Asger Jorn), umetnice in umetniki Vzhodne Evrope (Jiří Anderle, Adriana Šimotova, Tadeusz Lapinski), iz Južne Amerike (Maria Bonomi, Raul Cattelani, Isabel Pons, Artur Luiz Piza) in drugi mednarodno uveljavljeni ustvarjalci: Nancy Spero, Damien Hirst, Bill Morris, Max Bill, Emilio Vedova, Günther Uecker, Robert Rauschenberg, Pablo Picasso, Kosuke Kimura, Görgy Galántai, Mangelos, Ivan Kožarić in Ivan Picelj. Zbirka vsebuje tudi kompletne ali delne grafične opuse najpomembnejših slovenskih grafičnih ustvarjalcev Vladimirja Makuca, Janeza Bernika, Danila Jejčiča, Bogdana Borčića, Jožeta Ciuhe, Lojzeta Spacala, Andreja Jemca, Tince Stegovec, Zdenke Golob in drugih.

Njen pomembni del je nabor umetniških publikacij, ki šteje približno 4000 del – knjig umetnikov, knjižnih objektov, umetniških časopisov in revij, časopisnih projektov, plakatov in vabil, fotografskih edicij, razglednic, pečatov, stikerjev, grafičnih del, kseroksov, nosilcev z deli zvočne umetnosti in spremljevalne literature teoretskih del ter katalogov. Zbirka umetniških publikacij je začela nastajati leta 2001. Takrat je Francoski kulturni center MGLC posodil 378 del večine pomembnih predstavnikov avantgard šestdesetih in sedemdesetih let 20. stoletja, med katerimi so Daniel Buren, Christian Boltanski, Marcel Broodthaers, Sophie Calle, Henri Chopin, Hanne Darboven, Robert Filliou, Jochen Gerz, Anette Messager, Roman Opalka, Roland Topor, Ben Vautier in drugi, ter izdaje pomembnih umetniških revij AgentziaChorus, HumiditéOpus InternationalVH 101. Donacija je vzpodbudila sistematično zbiranje vseh žanrov, z revitalizacijo bienala pa se je MGLC še bolj navdušil nad vsemi oblikami umetniškega tiska. Z odkupom in donacijami, ki so se močno povečale po uspehu 25. grafičnega bienala leta 2003, je do danes pridobil zavidljivo število del avtorjev, kot so Vito Acconci, John Baldessari, George Brecht, Chuck Close, James Lee Byars, Jan Dibbets, Hans-Peter Feldmann, tandem Fischli-Weiss, Roni Horn, Sanja Iveković, Alfredo Jaar, Ilja Kabakov, Thomas Kapielski, Allan Kaprow, Tanja Lažetić, Sol LeWitt, Richard Long, Mangelos, Miha Maleš, Ebecho Muslimova, OHO, Iztok Osojnik, Raymond Pettibon, Dušan Pirih Hup, Sigmar Polke, Dieter Roth, Edward Ruscha, Zora Stančič, Jean Tinguely, Andy Warhol, Lawrence Weiner, Franz West, Emmett Williams, Franci Zagoričnik in drugi, ter zbirko avtorskih časopisnih projektov, med njimi museum in progress z Dunaja, objavljenih v časniku Der Standard med letoma 1990 in 2002.

Pomembno muzejsko in študijsko gradivo so tudi arhiv FV, ki ga je MGLC leta 2006 poklonil Neven Korda, arhiv Državice Ptičjestrašilne, donacija Milene Kosec, obsežen arhiv o dogajanju na zagrebški umetniški sceni med letoma 1970–1990, ki ga je leta zbiral Darko Šimičić, obsežen arhiv samozaložbe Remorquer (1978–2008) Bernarda Villersa in večina izdaj hibridnega časopisa Point d'Ironie (1997–2010).

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Izšel je Megazin kuhna za šolarje

Marca smo z nastopom karantene zaradi virusa COVID-19 objavil javni poziv šolam k sodelovanju pri akciji Megazin Kuhna za šolarje. Zavedajoč se dejstva, da otežene življenjske razmere niso bile nikoli ovira za ustvarjalnost, in da je tak trenutek lahko tudi priložnost za kolektivni duh in umetnost, smo k ustvarjanju umetniškega zina povabili osnovne in srednje šole ter gimnazije po vsej Sloveniji. Vabilo je veljalo razredu kot celoti, a štelo je tudi sodelovanje posameznikov.

Priljubljeni ustvarjalni koncept do it yourself (naredi sam) smo nadgradili v do it together (naredimo skupaj). Sodelujoči so oddali svoje prispevke kot datoteke v pdf ali jpg obliki in velikosti formata A4. Vsak sodelujoči razred (oziroma posameznik) je prejel en izvod, trije pa so shranjeni v arhivu MGLC. Vsi, ki so sodelovali v akciji, pa so upravičeni tudi do brezplačne vstopnice za obisk MGLC v šolskem letu 2020/2021.

Razpis je potekal med 27. marcem in 18. majem. Pozivu se je odzvalo 16 šol, 47razredov in skupaj je nastalo 368 prispevkov.

 

V spomin Jožetu Spacalu

Te dni smo se v barvah jesenskega Krasa poslovili od grafika, slikarja, mozaicista in scenografa Jožeta Spacala (1939–2020). Po končani Srednji šoli za oblikovanje v Ljubljani, na oddelku za uporabno grafiko, je končal leta 1962 prvo stopnjo umetnostne zgodovine na Filozofski fakulteti v Ljubljani in začel istega leta študirati slikarstvo in grafiko, na Akademiji za likovno umetnost Brera v Milanu, na Visoki šoli za umetnost pa tudi mozaik. Med študijem je bil praktikant na oddelku za scenografijo RAI-TV v Milanu. Leta 1966 je diplomiral in začel delati kot scenograf na TV Ljubljana, kjer je pripravil več kot tristo scenografij. Od leta 1969 je sodeloval na številnih domačih in mednarodnih razstavah, grafičnih bienalih, imel je več osebnih razstav in leta 1993 veliko pregledno razstavo televizijske scenografije v Moderni galeriji. Leta 1999 se je v Mednarodnem grafičnem likovnem centru predstavil s Pregledno razstavo grafike. Na veliki pregledni razstavi leta 2014 na Ljubljanskem gradu je predstavil izbor del z naslovom Od slutnje groze do erosa. V naši galeriji smo ga nazadnje predstavili na razstavi Novosti iz zbirke MGLC 2013–2015 leta 2016. Za svoja delo je prejel več nagrad in priznanj.

Na fotografiji so Spacalova dela z razstave, ki jih je v Zbirko MGLC podaril leta 2013. Nastala so med letoma 1976 in 1986 v tehnikah akvatinte in sitotiska.


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

ARHITEKTURA SANJ

Muzeum – 25 let

21. oktober–20. november

Desni atrij, Mestna hiša
Park Tivoli
Mednarodni grafični likovni center

Tridelni razstavni projekt v sklopu praznovanja 25-letnice delovanja zavoda Muzeum naslavlja prostorsko postavitev Barka v Desnem atriju Mestne hiše, sopostavljena eksponata Stol in Knjiga v parku Tivoli in razstava Not at First Glance umetnice Silvie Mariotti, ki se ob jubileju zavoda Muzeum predstavlja v MGLC.


Stol, Lo scrittore. Foto: Egon Kaše. Arhiv Muzeum.

 

 

 

OBVESTILO O ZAPRTJU MGLC IN ŠVICARIJE


Foto: Katja Goljat. Arhiv MGLC.

Mednarodni grafični likovni center in MGLC Švicarija sta od sobote, 24. oktobra, do nadaljnjega zaprta za javnost v skladu z uradnimi smernicami NIJZ in Ministrstva za zdravje RS zaradi onemogočanja
prenosa koronavirusa. Ta začasni ukrep je sprejet za zagotovitev zdravja obiskovalcev in muzejskih delavcev. 

Vabimo vas, da nas obiščete na naših družbenih omrežjih:
FacebookuTwitterju in Instagramu!