Zbirka

Največja slovenska zbirka grafik in avtorskih publikacij, nastalih po drugi svetovni vojni, in edina javna zbirka grafik modernizma, ki vsebuje več kot 10.000 del. 

Večino zbirke sestavljajo dela umetnic in umetnikov, ki so razstavljali na mednarodnih grafičnih bienalih. Med njimi so pripadniki pariške šole (Jean Arp, Osip Zadkin, Pierre Soulages, Hans Hartung, Serge Poliakoff, Zao Wou-Ki, Victor Vasarely), predstavniki avantgardnega gibanja COBRA (Corneille, Karel Appel, Asger Jorn), umetnice in umetniki Vzhodne Evrope (Jiří Anderle, Adriana Šimotova, Tadeusz Lapinski), iz Južne Amerike (Maria Bonomi, Raul Cattelani, Isabel Pons, Artur Luiz Piza) in drugi mednarodno uveljavljeni ustvarjalci: Nancy Spero, Damien Hirst, Bill Morris, Max Bill, Emilio Vedova, Günther Uecker, Robert Rauschenberg, Pablo Picasso, Kosuke Kimura, Görgy Galántai, Mangelos, Ivan Kožarić in Ivan Picelj. Zbirka vsebuje tudi kompletne ali delne grafične opuse najpomembnejših slovenskih grafičnih ustvarjalcev Vladimirja Makuca, Janeza Bernika, Danila Jejčiča, Bogdana Borčića, Jožeta Ciuhe, Lojzeta Spacala, Andreja Jemca, Tince Stegovec, Zdenke Golob in drugih.

Njen pomembni del je nabor umetniških publikacij, ki šteje približno 4000 del – knjig umetnikov, knjižnih objektov, umetniških časopisov in revij, časopisnih projektov, plakatov in vabil, fotografskih edicij, razglednic, pečatov, stikerjev, grafičnih del, kseroksov, nosilcev z deli zvočne umetnosti in spremljevalne literature teoretskih del ter katalogov. Zbirka umetniških publikacij je začela nastajati leta 2001. Takrat je Francoski kulturni center MGLC posodil 378 del večine pomembnih predstavnikov avantgard šestdesetih in sedemdesetih let 20. stoletja, med katerimi so Daniel Buren, Christian Boltanski, Marcel Broodthaers, Sophie Calle, Henri Chopin, Hanne Darboven, Robert Filliou, Jochen Gerz, Anette Messager, Roman Opalka, Roland Topor, Ben Vautier in drugi, ter izdaje pomembnih umetniških revij AgentziaChorus, HumiditéOpus InternationalVH 101. Donacija je vzpodbudila sistematično zbiranje vseh žanrov, z revitalizacijo bienala pa se je MGLC še bolj navdušil nad vsemi oblikami umetniškega tiska. Z odkupom in donacijami, ki so se močno povečale po uspehu 25. grafičnega bienala leta 2003, je do danes pridobil zavidljivo število del avtorjev, kot so Vito Acconci, John Baldessari, George Brecht, Chuck Close, James Lee Byars, Jan Dibbets, Hans-Peter Feldmann, tandem Fischli-Weiss, Roni Horn, Sanja Iveković, Alfredo Jaar, Ilja Kabakov, Thomas Kapielski, Allan Kaprow, Tanja Lažetić, Sol LeWitt, Richard Long, Mangelos, Miha Maleš, Ebecho Muslimova, OHO, Iztok Osojnik, Raymond Pettibon, Dušan Pirih Hup, Sigmar Polke, Dieter Roth, Edward Ruscha, Zora Stančič, Jean Tinguely, Andy Warhol, Lawrence Weiner, Franz West, Emmett Williams, Franci Zagoričnik in drugi, ter zbirko avtorskih časopisnih projektov, med njimi museum in progress z Dunaja, objavljenih v časniku Der Standard med letoma 1990 in 2002.

Pomembno muzejsko in študijsko gradivo so tudi arhiv FV, ki ga je MGLC leta 2006 poklonil Neven Korda, arhiv Državice Ptičjestrašilne, donacija Milene Kosec, obsežen arhiv o dogajanju na zagrebški umetniški sceni med letoma 1970–1990, ki ga je leta zbiral Darko Šimičić, obsežen arhiv samozaložbe Remorquer (1978–2008) Bernarda Villersa in večina izdaj hibridnega časopisa Point d'Ironie (1997–2010).

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Iz ateljeja/M1.3

Danilo Milovanović: Doku.mesto #1 
projekcija filma

petek, 28. februar, ob 19.30
Atelje M1.3, MGLC Švicarija

Doku.mesto je naslov serije enovečernih druženj ob videoprojekcijah, ki jih bo letos gostil Danilo Milovanović. Osnovna ideja dogodkov so premišljevanje o mestni dinamiki in vprašanju javne domene ob primerih dokumentarnih filmov in videodokumentacije umetniških intervencij v javni prostor ter predavanja in razprave.

Tema prvega srečanja bo trčenje urbanistične vizije mesta in zasebnih interesov nenačrtovane gradnje. Ogledali si bomo dokumentarec Split, između plana i kaosa, urbanistično študijo mesta v tranziciji, ki jo podpisuje mladi hrvaški režiser Saša Ban. Projekcija sooča urbanistično perspektivo mesta kot prostora sobivanja, za kar si prizadeva aktivna lokalna skupnost, s težnjo privatizacije prostora, kar pelje v divjo gradnjo in degradacijo ideje mesta kot žive, funkcionalne celote.

Opozorilo: dokumentarec je samo v hrvaškem jeziku, brez podnapisov.

Projekcija se bo nadaljevala s primeri konceptualnih, urbanih, umetniških intervencij, pri katerih se umetniki z gestualnim jezikom odzivajo na opisane dinamike.
Sledila bosta spontana debata in druženje.

Dogodek je odprtega tipa, namenjen izmenjevanju izkušenj in znanja s področja urbanih vprašanj.

KONTAKT KOT OSNOVA KREATIVNOSTI, IZKUSTVENA DELAVNICA GEŠTALT TERAPIJE S TOMAŽEM FLAJSOM

četrtek, 2. april, 14.0021.00

Delavnica je zasnovana na metodi izkustvenega učenja in temelji na fenomenoloških načelih geštalt terapije. Kontakt kot temeljni koncept delavnice je razumljen kot senzomotorična interakcija med človekom in njegovim okoljem, ki omogoča preživetje in rast človeškega organizma kakor tudi razvoj občutenja lastne identitete ter zavedanja drugosti. Raziskovali ga bomo s pomočjo izkustvenih vaj in eksperimentov. 

Delavnico vodi Tomaž Flajs, edukator in supervizor geštalt terapije.

Delavnica poteka v MGLC in ima en polurni odmor; za napitke in okrepčilo bo poskrbljeno (voda, čaj, piškoti, sadje). Prisotnost udeležencev je potrebna od začetka do konca delavnice. Udeležba je omejena na največ 12 oseb. Vstopnina je 5 eur (vstopnica za ogled razstave v MGLC).

Obvezne prijave s prijavnico (v prilogi) do zapolnitve mest na lili.sturm@mglc-lj.si

Vabljeni!

Več

 

Vodstvo in demonstracija umetničine grafične metode

Helena Tahir, Nekje blizu

četrtek, 27. februar, 17.00–19.00
vstopnina za razstavo,
brezplačno za člane Kluba prijatelj bienala

Dogodek bomo pričeli s polurnim vodstvom po razstavi s kustosom Božidarjem Zrinskim in umetnico Heleno Tahir. V nadaljevanju bo v Grafičnem ateljeju MGLC Helena Tahir z demonstriranjem frotaža in ročnega odtiskovanja z žlico na filc predstavila svoj ustvarjalni proces in odnos do tehnike ter grafičnega lista.

Prijazno vabljeni!


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Helena Tahir, Nekje blizu

31. 1.–8. 3. 2020

Helena Tahir predstavlja najmlajšo generacijo umetnic in umetnikov, ki načrtno raziskuje formalne in vsebinske značilnosti klasičnih grafičnih tehnik in s tem aktivno soustvarja sodobno grafiko pri nas. Na razstavi so risbe in grafike, nastale v zadnjih nekaj letih, nekatere so prvič predstavljene javnosti. Za grafike Helene Tahir so značilni gostobesedni prepleti raznovrstnih domišljijskih podob, polnih pomenskih asociacij in zgodovinskih referenc, ki jih je treba dobro opazovati, da jih lažje razumemo.

Prijazno vabljeni!

Odprtje razstave

Agnes Momirski
siXren (Verbum Medicinae)

petek, 21.februar, ob 18. uri, MGLC Švicarija

Odprtje bo spremljal performans Agnes Momirski, siXren (Verbum Medicinae).

Agnes Momirski je multimedijska umetnica, ki v rezidenčnem programu v MGLC Švicariji ustvarja in predstavlja novo delo. Že več let živi in deluje v Rotterdamu in se posveča proučevanju glasu in jezika z vidika posthumanizma. Z njima raziskuje različne metode skrivnih, starodavnih in zdravilnih ritualov. Te fenomene avtorsko obdeluje v multimedijskih performativnih akcijah, glasbenih nastopih in videih.

siXren (Verbum Medicinae) ima dve različni pojavnosti, je glasbeni performans, ki bo v MGLC Švicariji izveden premierno, in je ambientalna in eksperimentalna videoinstalacija. Delo je nastalo v sodelovanju z beepblip (zvok) in Brino Vidic (vizualno oblikovanje in kostumografija).

Kustos: Miha Colner.