Kulturni dan v MGLC in Švicariji
in dan odprtih vrat ateljejev v Švicariji

 

petek, 8. februar, 10.00–20.00

10.00–18.00, MGLC
Vabimo na brezplačen ogled plakatov Miltona Glaserja in na ogled razstave Nathalie Du Pasquier, Fair Game (od 11. do 15. ure so na razstavi drop-in vodstva s kustosi).

Dopoldanski program za otroke in družine
10.00–11.30, MGLC: Družinski program začnemo s plesno obarvanim vodstvom Ko sprehod skozi razstavo postane ples na razstavi Nathalie Du Pasquier, Fair Game. Razstavo opazujemo skozi gibanje in umetniška dela spoznavamo s telesom in čutili. Vodi plesalka in plesna pedagoginja Evin Hadzialjević.

Plesnemu vodstvu sledi ogled plakatov enega najpomembnejših grafičnih oblikovalcev na svetu Miltona Glaserja. Na podlagi vizualnih vtisov bomo oblikovali tudi svoj lastni plakat.

12.00–12.30, Švicarija: Umetnost, to je pač življenja boj, kamišibaj predstava z odlomki iz Bele krizanteme Ivana Cankarja. Tatjana Rupnik Hladnik s svojo interpretacijo sporoča, da je Cankarjevo razmišljanje o odnosu med umetnikom in družbo danes ravno tako zanimivo in aktualno kot v začetku 20. stoletja, ko je Bela krizantema nastala v prostorih Švicarije.
Predstavi sledi kratka ustvarjalna delavnica.

Dan odprtih vrat ateljejev v Švicariji
12.00–18.00
Anja Jerčič Jakob / Neža Knez / Damijan Kracina / Silvan Omerzu / Tanja Pak / PLATEAURESIDUE (Aljaž Celarc & Eva Pavlič Seifert) / Silvester Plotajs Sicoe / Marija Mojca Pungerčar / Ana Sluga / Zora Stančič / Martina Štirn Fukuhara / Miha Štrukelj / Veljko Zejak

10.00–18.00, Atelje N8
Marie Lukačova (Češka): Oddcher's Eco Trip, 2018, predstavitev glasbenega videa, ki je nastal leta 2018 v sklopu rezidenčnega programa v Švicariji

10.00–18.00, Zvezdni atelje
Grafika v glini: Svetlana Jakimovska Rodić, Alenka Štante, Uršula Orel, Mojca Založnik, predstavitev del kiparske delavnice, mentor Veljko Zejak

Popoldne: vodstvo in okrogla miza
15.00, MGLC: Predstavitev razstave Miltona Glaserja, vodi poznavalka vizualnih komunikacij Petra Černe Oven
S svojimi nazori in deli nam grafični oblikovalec Milton Glaser postavlja precej visoke kriterije. Vedno znova in znova jih lahko raziskujemo in vedno nam podarijo nekaj več, razlaga Petra Černe Oven v spremnem besedilu k razstavi, in tako kot je na svetu lahko samo en [I ©] NY, je v zgodovini vizualnih komunikacij lahko samo en Milton Glaser. Definiran v času in prostoru, njegovo delo pa je dovolj obsežno, da omogoča raziskovanje močnih simbolnih konotacij vizualnega jezika 20. stoletja.

16.00–17.00, Švicarija
Diskusija: Sodobna umetnost v sodobnih množičnih medijih (sodelujejo: Maja Kač, MMC RTV Slovenija; Iza Pevec, Radio Ars; Matjaž Zorec, Radio Študent)
V minulih letih se je globalna medijska krajina močno spremenila, čemur so botrovale tako tehnološke spremembe kot splošne družbene danosti. Zahteva po lahkotnih in nepolemičnih vsebinah iz osrednjih množičnih medijev vse bolj izrinja poglobljene analize družbenih pojavov in kritično misel. V tem kontekstu je vse manj prostora za refleksijo umetniških praks. V slovenski medijski krajini so številni mediji zadržali močne kulturne sekcije, ki kljubujejo imperativu po spektakularnem in všečnem poročanju. Na pogovoru z uredniki nekaterih domačih osrednjih medijskih hiš, ki načrtno pokrivajo dogajanje v kulturi in umetnosti, bomo spregovorili o pogledih na dogajanje, o uredniških politikah in zgledih od drugod.

Glasbeni zaključek praznika
18.00–20.00, Švicarija: koncert Rok Zalokar Trio
Ob koncu dneva odprtih vrat bo nastopila ena bolj izpostavljenih in dejavnih domačih jazzovskih zasedb, ki jo od leta 2010 lahko v nespremenjeni postavi redno spremljamo na domačih in mednarodnih odrih. Rok Zalokar Trio, ki ga sestavljajo Jože Cesar (bobni), Dejan Hudoklin (bas) in Rok Zalokar (klavir), je v osmih letih delovanja izoblikoval unikatno izrazno govorico, v kateri se spajajo različni glasbeni žanri, od klasično jazzovskih prvin, rockerskih prijemov do sintetičnih elektronskih zvočnih elementov. Rok Zalokar Trio je kljub dvema izdanima studijskima ploščama predvsem živa atrakcija, ki je zatorej ne gre zamuditi.

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

PREDAVANJE ROBERTINA ŠEBJANIČ & GJINO ŠUTIĆ: AQUA_FORENSIC

četrtek, 28. februar, ob 18. uri, Švicarija

V sklopu celoletnega programa Švicarije, ki zasleduje moto skupnost, umetnost in narava in se v letu 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na vprašanje pravice javnosti do obveščenosti, bosta umetnika in raziskovalca Robertina Šebjanič (Ljubljana) in Gjino Šutić (Zagreb, Dubrovnik) pripravila predavanje na temo nevidnega onesnaževanja voda.

Umetnika in raziskovalca bosta na poglobljenem predavanju predstavila umetniško-znanstveni raziskovalni projekt aqua_forensic. V njem podrobno obravnavata našim očem nevidno, a vseprisotno onesnaževanje svetovnih voda z nevidnimi kemičnimi onesnaževalci (težke kovine, olja, antibiotiki, ostanki fitofarmacevtskih sredstev) in odpirata razpravo o naši empatiji do (pod)vodnih habitatov. Projekt aqua_forensic odpira vprašanja o t. i. aquaformingu v obdobju antropocena in o t. i. terraformingu, človeškem odtisu na vodah, predvsem pa postavlja ključno vprašanje: kako oceani čutijo naše delovanje?

VODSTVO PO RAZSTAVI FAIR GAME S KUSTOSINJO KATE SUTTON

torek, 26. februar, ob 17. uri


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Nathalie Du Pasquier, Fair Game 

30. 11. 2018–3. 3. 2019

Kompozicije Nathalie Du Pasquier transformirajo prostore Mednarodnega grafičnega likovnega centra v niz mikrookolij, ki obiskovalce posrkajo vase. Umetnica v njih uporabi motive s svojih slik, grafik, risb in muralov, ki jih je ustvarila v več kot treh desetletjih, pa tudi iz nove serije sitotiskov, ki je nastala prav v ateljeju za sitotisk v Mednarodnem grafičnem likovnem centru.

Nathalie Du Pasquier se je uveljavila z živimi, vpadljivimi grafikami in potiskanim tekstilom, z deli, ki so jih oblikovali eklektični vplivi na njeno ustvarjanje ter njena brezmejna domišljija in ljubezen do eksperimentiranja.

Od poznih osemdesetih let se Nathalie Du Pasquier osredotoča predvsem na slikarstvo. Ustvarila je obsežen opus, katerega velik del ni bil še nikoli razstavljen. Razstava Fair Game ni urejena kronološko, temveč išče intuitivnej formalne povezave med različnimi serijami. Izbrani elementi ali predmeti se znova in znova pojavljajo v različnih kompozicijskih postavitvah kot igralna karta, ki se ob vsakem mešanju znajde v drugi kombinaciji, zaradi česar ima vsakokrat drugačno moč in omejitve. Ta vizualni besednjak lahko v prečiščeni obliki vidimo v njeni novi seriji modulov v sitotisku, ki jih umetnica imenuje »navidezno pohištvo«).

Kustosinja razstave je Kate Sutton.

Spremljevalni program razstave


Nathalie Du Pasquier: Mensola Piena, 2011, olje na platnu.

 

 

NOVINARSKA KONFERENCA SLOVENSKIH GALERIJ

petek, 22. februar, ob 11. uri
Predavalnica (pritličje), MGLC – Grad Tivoli

Vabimo vas na predstavitev programa slovenskih galerij za leto 2019. Mednarodni grafični likovni center je v duhu dobrega sodelovanja in medsebojne podpore ponudil prostor slovenskim galerijam, ki se prav tako kot MGLC poleg muzealskega dela ukvarjajo tudi s produkcijo in predstavitvijo sodobne umetniške ustvarjalnosti. Predstavile se bodo: Galerija Božidar Jakac, Galerija Murska Sobota, Koroška galerija likovnih umetnosti, Mednarodni grafični likovni center, Obalne galerije Piran, Pilonova galerija Ajdovščina in Umetnostna galerija Maribor.

S programom galerij nas bodo seznanili:
Goran Milovanović, direktor Galerije Božidar Jakac
Robert Inhof, direktor Galerije Murska Sobota
Andreja Hribernik, direktorica Koroške galerije likovnih umetnosti
Nevenka Šivavec, direktorica Mednarodnega grafičnega likovnega centra
Jelka Pečar, direktorica Obalnih galerij Piran
Tina Ponebšek, direktorica Pilonove galerije Ajdovščina
Breda Kolar Sluga, direktorica Umetnostne galerije Maribor


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

VABILO ZA SODELOVANJE MLADIH AVTORJEV NA 33. GRAFIČNEM BIENALU LJUBLJANA

33. grafični bienale Ljubljana vabi mlade umetnike_ce, oblikovalce_ke in arhitekte_ke z bivališčem v Sloveniji k prijavi zasnov za izdelavo instalacije oziroma scenografije za javni program bienala.

Instalacija naj vključuje elemente, ki jih je mogoče razstaviti in ponovno sestaviti ter uporabiti za različne dogodke, kot so na primer stand up komedije, pogovori, predavanja in podobno.

33. grafični bienale Ljubljana se bo osredotočil na grafični jezik in njegov potencial za satiro kot obliko kritike v postresničnostnem času.

Prizorišče instalacije/scenografije je Švicarija v parku Tivoli.

Izbrani prijavitelj bo v programu bienala naveden kot sodelujoči umetnik.

Rok prijave: 28. februar 2019

Podrobne informacije o vabilu


Foto: Nejc Ketiš. Arhiv MGLC.