Kulturni dan v MGLC in Švicariji
in dan odprtih vrat ateljejev v Švicariji

 

petek, 8. februar, 10.00–20.00

10.00–18.00, MGLC
Vabimo na brezplačen ogled plakatov Miltona Glaserja in na ogled razstave Nathalie Du Pasquier, Fair Game (od 11. do 15. ure so na razstavi drop-in vodstva s kustosi).

Dopoldanski program za otroke in družine
10.00–11.30, MGLC: Družinski program začnemo s plesno obarvanim vodstvom Ko sprehod skozi razstavo postane ples na razstavi Nathalie Du Pasquier, Fair Game. Razstavo opazujemo skozi gibanje in umetniška dela spoznavamo s telesom in čutili. Vodi plesalka in plesna pedagoginja Evin Hadzialjević.

Plesnemu vodstvu sledi ogled plakatov enega najpomembnejših grafičnih oblikovalcev na svetu Miltona Glaserja. Na podlagi vizualnih vtisov bomo oblikovali tudi svoj lastni plakat.

12.00–12.30, Švicarija: Umetnost, to je pač življenja boj, kamišibaj predstava z odlomki iz Bele krizanteme Ivana Cankarja. Tatjana Rupnik Hladnik s svojo interpretacijo sporoča, da je Cankarjevo razmišljanje o odnosu med umetnikom in družbo danes ravno tako zanimivo in aktualno kot v začetku 20. stoletja, ko je Bela krizantema nastala v prostorih Švicarije.
Predstavi sledi kratka ustvarjalna delavnica.

Dan odprtih vrat ateljejev v Švicariji
12.00–18.00
Anja Jerčič Jakob / Neža Knez / Damijan Kracina / Silvan Omerzu / Tanja Pak / PLATEAURESIDUE (Aljaž Celarc & Eva Pavlič Seifert) / Silvester Plotajs Sicoe / Marija Mojca Pungerčar / Ana Sluga / Zora Stančič / Martina Štirn Fukuhara / Miha Štrukelj / Veljko Zejak

10.00–18.00, Atelje N8
Marie Lukačova (Češka): Oddcher's Eco Trip, 2018, predstavitev glasbenega videa, ki je nastal leta 2018 v sklopu rezidenčnega programa v Švicariji

10.00–18.00, Zvezdni atelje
Grafika v glini: Svetlana Jakimovska Rodić, Alenka Štante, Uršula Orel, Mojca Založnik, predstavitev del kiparske delavnice, mentor Veljko Zejak

Popoldne: vodstvo in okrogla miza
15.00, MGLC: Predstavitev razstave Miltona Glaserja, vodi poznavalka vizualnih komunikacij Petra Černe Oven
S svojimi nazori in deli nam grafični oblikovalec Milton Glaser postavlja precej visoke kriterije. Vedno znova in znova jih lahko raziskujemo in vedno nam podarijo nekaj več, razlaga Petra Černe Oven v spremnem besedilu k razstavi, in tako kot je na svetu lahko samo en [I ©] NY, je v zgodovini vizualnih komunikacij lahko samo en Milton Glaser. Definiran v času in prostoru, njegovo delo pa je dovolj obsežno, da omogoča raziskovanje močnih simbolnih konotacij vizualnega jezika 20. stoletja.

16.00–17.00, Švicarija
Diskusija: Sodobna umetnost v sodobnih množičnih medijih (sodelujejo: Maja Kač, MMC RTV Slovenija; Iza Pevec, Radio Ars; Matjaž Zorec, Radio Študent)
V minulih letih se je globalna medijska krajina močno spremenila, čemur so botrovale tako tehnološke spremembe kot splošne družbene danosti. Zahteva po lahkotnih in nepolemičnih vsebinah iz osrednjih množičnih medijev vse bolj izrinja poglobljene analize družbenih pojavov in kritično misel. V tem kontekstu je vse manj prostora za refleksijo umetniških praks. V slovenski medijski krajini so številni mediji zadržali močne kulturne sekcije, ki kljubujejo imperativu po spektakularnem in všečnem poročanju. Na pogovoru z uredniki nekaterih domačih osrednjih medijskih hiš, ki načrtno pokrivajo dogajanje v kulturi in umetnosti, bomo spregovorili o pogledih na dogajanje, o uredniških politikah in zgledih od drugod.

Glasbeni zaključek praznika
18.00–20.00, Švicarija: koncert Rok Zalokar Trio
Ob koncu dneva odprtih vrat bo nastopila ena bolj izpostavljenih in dejavnih domačih jazzovskih zasedb, ki jo od leta 2010 lahko v nespremenjeni postavi redno spremljamo na domačih in mednarodnih odrih. Rok Zalokar Trio, ki ga sestavljajo Jože Cesar (bobni), Dejan Hudoklin (bas) in Rok Zalokar (klavir), je v osmih letih delovanja izoblikoval unikatno izrazno govorico, v kateri se spajajo različni glasbeni žanri, od klasično jazzovskih prvin, rockerskih prijemov do sintetičnih elektronskih zvočnih elementov. Rok Zalokar Trio je kljub dvema izdanima studijskima ploščama predvsem živa atrakcija, ki je zatorej ne gre zamuditi.

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

NATAŠA BERK: 1. NEOMEJENA IZDAJA

2. 4.–19. 5. 2019

odprtje:
torek, 2. april, ob 19. uri
Švicarija

Razstava je del celoletnega programa Švicarije z motom skupnost, umetnost in narava, ki se v letu 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na pravico javnosti do obveščenosti. Sodelujoči avtorji preizprašujejo kredibilnost podob in njihovih pomenov v času prenasičenosti z vizualnimi impulzi in analizirajo dvoumnost medijskih sporočil na svetovnem spletu.

Prostorska intervencija Nataše Berk in skupine umetnikov v Švicariji prikazuje njihovo raznovrstno vizualno produkcijo, ki se običajno pojavlja v virtualnem prostoru svetovnega spleta in na družbenih omrežjih. Tokrat pa se seli v fizični prostor. Skupaj raziskujejo fenomenologijo podobe v javnosti in njen vpliv na dojemanje stvarnosti ter na ironičen način naslavljajo normative reklamne industrije, tendencioznost množičnih medijev, voajerizem in družbene konvencije posameznikove pojavnosti. V sklopu razstave so tako predstavljena dela, ki se posvečajo razmisleku o naravi podobe v vsakdanjem življenju. Fotografije, videi, objekti in kolaži odpirajo vprašanja razumevanja vizualne kulture v obdobju, ko je javni prostor nasičen z vsebinami in podobami, ter vprašanja o manipulativnosti podobe in ambivalentnosti njenih pomenov.

Kustos: Miha Colner


Foto: Nataša Berk.

DELAVNICA ANIMACIJE

nedelja, 19. maj, 11.00–14.00

Po kratkem ogledu Švicarije in razstave Nataše Berk, 1. neomejena izdaja bomo v svetu piksilacije s pomočjo lastnih teles ustvarili video. Skozi proces nas bo vodila mentorica Jelena Dragutinovič.

Tokratna delavnica je zadnja v seriji delavnic animacije v letošnjem šolskem letu, ki jih izvaja Slon Animateka v sodelovanju z MGLC.

Primerno za mlade 8+. Brezplačno.

Obvezne prijave: https://bit.ly/2vl5BqZ

Javni razpis za oddajo bivalne rezidence v ŠvicarijI

Rezidenca za mlade je namenjena ustvarjalcem do 35. leta starosti, ki aktivno delujejo na področju likovnih umetnosti. Starost prijavitelja na javni razpis se upošteva na dan roka za oddajo vloge na javni razpis. Namen javnega razpisa je mlademu ustvarjalcu oddati v najem atelje za obdobje dveh let in mu s tem omogočiti optimalne pogoje za njegovo ustvarjanje. 

Celotno besedilo razpisa

Rok za oddajo vloge je 29. april 2019

Dodatne informacije:
e: miha.colner@mglc-lj.si
t: 01 24 13 817. 


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Projekcija filma: Genpin, Misterij ženska

torek, 23. april, ob 19. uri, atelje M2.1, Švicarijia, vstop prost

režija: Naomi Kawase
Dokumentarni film je nežen, pretanjen pogled v življenje v Hiši rojstva, kjer se dr. Yoshimura skupaj z babicami že štirideset let posveča naravnemu rojevanju. Več

Vabljeni!

 

Najavljamo 33. grafični bienale Ljubljana: Vice v lisice

7. 6.–29. 9. 2019

Kurator:
metniški kolektiv Slavs and Tatars
31 umetnikov na 9 lokacijah po Ljubljani
 

Razstava Vice v lisice bo z več vidikov obravnavala žanr satire v današnjem času. Ob zgodovinskem delu bo predstavila tudi dela sodobnih umetnikov in vključevala intervencije različnih aktivistov in novomedijskih polemikov ter predstave stand up komikov in drugih. Umetniški kolektiv Slavs and Tatars se v 33. izdaji bienala posveča premisleku o grafičnem ne zgolj v pomenu medija, temveč v pomenu njegove zmožnosti za delovanje, kot o agensu. Bienale bo tako poskušal osvetliti, kako grafični jezik z uporabo ironije in smešenja spodbuja vznik te izrazito trdožive in aktualne oblike kritike oziroma infrapolitike. Satira se je namreč s tem, ko z izrekanjem resnice nastavlja oblasti ogledalo, dokazala kot petrijevka v svetu postresničnostnih bakterij.

Klikni za več

PovezujeM/TIVOLSKI USTVARJALNI KROG

Tudi letos bomo v času poletnih počitnic izvajali program PovezujeM/TIVOLSKI USTVARJALNI KROG, ki ga organiziramo muzeji ob parku Tivoli.

Na voljo sta termina:
8.–12. julij in 26.–30. avgust,
od 8. do 16. ure. 

Podrobnosti sledijo kmalu!

Predprijave zbiramo na: petra.derganc@mglc-lj.si

PovezujeMo: Narodni muzej Slovenije, Moderna galerija, Muzej novejše zgodovine Slovenije, Narodna galerija in MGLC.

Fotografske podobe in materialnost: japonska grafika v sedemdesetih letih in Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja

22. 3.–19. 5. 2019

VODSTVO PO RAZSTAVI

torek, 23. april, ob 17 uri

v slovenskem jeziku in ob 17.30
v angleškem jeziku

Vstopnina za razstavo, vodstvo je brezplačno
Vodi soavtor razstave, muzejski informator Gregor Dražil.

Prijazno vabljeni!


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

DRUŽINSKA MAP'CA

Zopet smo za vas pripravili Družinsko map'co, brezplačno jo prejmete ob nakupu družinske vstopnice za ogled razstave.
Tokrat vas v njej čakajo radovedne kartice, skupaj z otroci jim pomagajte najti svoja mesta v galeriji.

Srečno!

Simpozij ob razstavi
Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja

sreda, 15. maj, 14.30–19.00, Mednarodni grafični likovni center

Urnik simpozija
14:00 Gregor DražilOris sodelovanja med Japonsko in Slovenijo na področju grafike
*14:40 Bert Winther-Tamaki: Estetika lesa v ustvarjanju skupine Kreativna grafika (Sosaku Hanga), 1945. do 1965
15:20 Wiktor Komorowski: Od washija do politike: grafika in japonizem v času hladne vojne
16:00–16:20 Odmor
16:20 Marjeta Ciglenečki: Forma viva v Sloveniji in japonski umetniki
17:00 Noriaki Sangawa: Sodelovanje japonske umetniške skupine Ryu z Moderno galerijo in grafičnim bienalom

Gostujoče predavanje
*Bert Winther-Tamaki: Kaj se zgodi z japonsko sodobno umetnostjo, ko jo razstavimo izven Japonske?
*Predavanje bo potekalo v ponedeljek, 13. maja, ob 18. uri na Filozofski fakulteti v predavalnici 343. Predavanje soorganizira Oddelek za umetnostno zgodovino.

Simpozij bo potekal v angleškem jeziku.

Več


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

odprtje
petek, 22. marec, ob 18. uri

Razstava je sestavljena iz dveh delov, prvi z naslovom Fotografske podobe in materialnost: japonska grafika v sedemdesetih letih je posvečen japonski grafiki sedemdesetih let in je nastal v organizaciji Japonske fundacije, drugi, dokumentarni, pa je naslovljen Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja in ga je pripravil Mednarodni grafični likovni center.

Potujoča razstava Fotografske podobe in materialnost z izborom najreprezentativnejših avtorjev predstavlja smernice v japonski grafiki sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko je bilo zlato obdobje grafičnega medija na Japonskem. Kustos razstave Kyoji Takizawa je izbral atraktivne avtorje, ki so bili večkrat nagrajeni v mednarodnem prostoru in tvorijo jedro modernistične in avantgardne scene sedemdesetih let.

Dokumentarna razstava Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja pa osvetljuje enega od mnogih družbeno-umetnostnih poglavij, povezanih z zgodovino ljubljanskega grafičnega bienala. Z izborom likovnega, arhivskega, fotografskega in drugega gradiva poskuša prikazati komunikacijo med geografsko in politično oddaljenima državama v sklopu ambiciozne mednarodne likovne prireditve, kot je Grafični bienale Ljubljana. Avtorja razstave sta Nevenka Šivavec in Gregor Dražil.

Razstavo v maju spremlja istoimenski mednarodni simpozij.

Oblikovanje razstave: Ivian Kan Mujezinović in Mina Fina.


Tetsuya Noda: Dnevnik, 11. september '68 (lesorez in sitotisk).