USTVARJALNI CENTER ŠVICARIJA

Mednarodni grafični likovni center je 9. maja 2017 dobil v uporabo Ustvarjalni center Švicarija. Prenovljena stavba je bila prizorišče 32. grafičnega bienala, konec minulega leta pa so se v umetniške ateljeje vselili tudi prvi uporabniki.

Ustvarjalni center Švicarija pomeni prostorsko in vsebinsko razširitev matične ustanove. Z novopridobljeno enoto se Mednarodnemu grafičnemu likovnemu centru odpirajo možnosti za vzpostavljanje novih načinov komuniciranja z obiskovalci in predstavljanja ter interpretiranja novih umetniških izrazov. Sodobna umetnost, o kateri v Mednarodnem grafičnem likovnem centru premišljujemo v prepletu z grafičnim medijem, z Ustvarjalnim centrom dobiva nove vzvode za še intenzivnejši razvoj. Prisotnost umetnikov v ateljejih, na delavnicah ali na strokovnih srečanjih spodbuja neposreden in dvosmeren pretok znanja in izkušenj med ustvarjalci in obiskovalci.  

Rezidenčni program Ustvarjalnega centra Švicarija je tesno povezan z lokacijo in zgodovino stavbe, ki je v minulih desetletjih že opravljala funkcijo produkcijskega prostora. Danes ponovno omogoča začasen prostor za ustvarjanje dvanajstim domačim umetnikom (Anja Jerčič, Neža Knez, Damijan Kracina, Silvan Omerzu, Tanja Pak, Silvester Plotajs Sicoe, Marija Mojca Pungerčar, Ana Sluga, Zora Stančič, Martina Štirn, Miha Štrukelj, Veljko Zejak) ter vpeljuje mednarodni rezidenčni program, čemur so namenjeni trije bivalni ateljeji, ki bodo vsako leto gostili več tujih ustvarjalcev in drugih strokovnjakov s področja umetnosti in družbenih ved. Temu so namenjene različne vrste rezidenčnih programov, ki trajajo od dva tedna do šest mesecev, medtem ko so gostujoči rezidenti izbrani po različnih principih: ustvarjalci, ki sodelujejo z MGLC pri zasnovi in izvedbi programa, tisti, ki so izbrani na odprtem razpisu, ali gostje, ki so del medinstitucionalnih izmenjav.

Vizija o delovanju novopridobljene enote temelji na razumevanju specifičnih družbenozgodovinskih kontekstov, v katerih je Švicarija prevzemala različne vloge. V zgodovinski perspektivi se zarisuje kot prostor gostoljubja, gostovanja, sobivanja, izmenjave in transformacije. Z mislijo na potrebe sedanjega časa Ustvarjalni center Švicarija te ideje in vrednote nadaljuje in razvija. Želimo si, da bi se na presečišču med Mednarodnim grafičnim likovnim centrom in Ustvarjalnim centrom Švicarija stkalo novo ljubljansko kulturno, izobraževalno in družabno središče.

 


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Od bienala do bienala

28.–30. november
MGLC in Ustvarjalni center Švicarija

Predstavitev knjig
Nočna pevka (izbor del argentinske pesnice Alejandre Pizarnik (1936–1972)
Jure Detela, Izbrane pesmi (1951–1992) 
sreda, 28. november, ob 18. uri
MGLC

Simpozij
Iracionalnost bienala
četrtek, 29. november, 10:00–17.00
Ustvarjalni center Švicarija

Odprtje razstave
Nathalie du Pasquier: Fair Game
kustosinja Kate Sutton
petek, 30. november, ob 13. uri
MGLC

Trodnevni dogodek z naslovom Od bienala do bienala je odložen premislek o lanskem 32. mednarodnem grafičnem bienalu: Kriterij rojstva. Sestavljajo ga predstavitev knjige Alejandre Pizarnik Nočna pevka, mednarodni simpozij Iracionalnost bienala, ki odpira vprašanje bienalske strukture in kritike le-te ter samostojna razstava Nathalie Du Pasquier z naslovom Fair Game. Predstavitev knjige, simpozij in razstava kot različni mediji percepcije vabijo k razmisleku o fenomenu bienala.


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Milton Glaser, Plakati

NAPOVEDUJEMO

23. 11. 2018–3. 3. 2019
odprtje:
petek, 23. november, ob 13. uri

Avtorja in njegove plakate bo predstavila poznavalka vizualnih komunikacij dr. Petra Černe Oven.

Milton Glaser (1929, New York) je eden najpomembnejših grafičnih oblikovalcev na svetu. V petdesetletni karieri je oblikoval na stotine celostnih grafičnih podob, revije, časopise, knjige, ovitke LP-plošč, ter ustvaril na tisoče plakatov. V zgodovino oblikovanja se je zapisal z ikoničnim logotipom »I love NY«. Milton Glaser se je odločil, da mestu Ljubljana donira petintrideset avtorskih plakatov (nastalih med letoma 1966 in 2016), ki bodo po razstavi obogatili zbirko Mednarodnega grafičnega likovnega centra.

Posebna zahvala za razstavo gre Mirku Iliću, ki se mu je ideja za donacijo porodila leta 2017, ko je kot predavatelj in avtor razstave TOLERANCE gostoval na Festivalu strpnosti. Tega s podporo MOL vsako leto organizirata Mini teater in Judovski kulturni center.


Milton Glaser, Plakati, 2018.

 

Nathalie Du Pasquier, Fair Game

NAPOVEDUJEMO

3O. 11. 2018–3. 3. 2019
odprtje:
petek, 30. november, ob 13. uri

Odprtje razstave bo spremljalo vodstvo umetnice Nathalie Du Pasquier in kustosinje razstave Kate Sutton.

Kompozicije Nathalie Du Pasquier transformirajo prostore Mednarodnega grafičnega likovnega centra v niz mikrookolij, ki obiskovalce posrkajo vase. Umetnica v njih uporabi motive s svojih slik, grafik, risb in muralov, ki jih je ustvarila v več kot treh desetletjih, pa tudi iz nove serije sitotiskov, ki je nastala prav v ateljeju za sitotisk v Mednarodnem grafičnem likovnem centru.

Nathalie Du Pasquier se je uveljavila z živimi, vpadljivimi grafikami in potiskanim tekstilom, z deli, ki so jih oblikovali eklektični vplivi na njeno ustvarjanje ter njena brezmejna domišljija in ljubezen do eksperimentiranja.

Od poznih osemdesetih let se Nathalie Du Pasquier osredotoča predvsem na slikarstvo. Ustvarila je obsežen opus, katerega velik del ni bil še nikoli razstavljen. Razstava Fair Game ni urejena kronološko, temveč išče intuitivnejše formalne povezave med različnimi serijami. Izbrani elementi ali predmeti se znova in znova pojavljajo v različnih kompozicijskih postavitvah kot igralna karta, ki se ob vsakem mešanju znajde v drugi kombinaciji, zaradi česar ima vsakokrat drugačno moč in omejitve. Ta vizualni besednjak lahko v prečiščeni obliki vidimo v njeni novi seriji modulov v sitotisku (umetnica jih imenuje »navidezno pohištvo«), ki jo je ustvarila v našem grafičnem ateljeju za sitotisk.

Kustosinja razstave je Kate Sutton.


Nathalie Du Pasquier: Mensola Piena, 2011, olje na platnu.