S. M. S.

Predstavitev šestih izdaj revije S. M. S. iz zbirke MGLC

Študijski kabinet MGLC, 31. 8. 2012–julij 2013

S. M. S. je šest heterogenih izdaj časopisa-revije, mapa multiplov, zbirka umetniških del različnih žanrov in medijev, kolektivno umetniško delo in izkušnja umetnikov, med katerimi zasledimo nekatera najpomembnejša imena 20. stoletja.

Leta 1968 jih je izdala založba The Letter Edged in Black Press Inc. Pobudnik projekta je bil ameriški surrealist William N. Copley (1919–1996). Navdihnjen z gibanjem fluxus je S. M. S. videl kot priložnost za preseganje klasičnih umetniških medijev in približevanje umetnosti vsakdanjemu življenju. Projekt je umetnikom, ki so se zbirali v stanovanju na Upper West Sidu na Manhattnu v New Yorku, zagotavljal prostor za delo in izdal vrsto multiplov, ki so jih zbirateljem prodali po naročilu. Revija S. M. S. je izhajala eno leto na vsaka dva meseca. Številke, obarvane z umetnostnimi smermi od dade do pop arta, so vključevale različne umetniške medije od fotografij, risb, besedil do zvočnih posnetkov. Med skupaj triinsedemdesetimi umetniškimi deli jih je večina vizualnih in pisnih, nekatera pa vključujejo zvok v obliki gramofonskih plošč in magnetnega traku.

S. M. S. – kratica za Shit Must Stop – ponazarja tudi utrip šestdesetih let prejšnjega stoletja, željo umetnikov po osvoboditvi izpod diktata galerij, kustosov, kritikov in posameznih umetniških zvrsti.

Izdaje revije S. M. S. vključujejo dela številnih umetnikov: Christo, Marchel Duchamp, Walter de Maria, James Lee Byars, Meret Oppenheim, Ray Johnson, Man Ray, Joseph Kosuth, On Kawara, Lawrence Weiner, Roy Lichtenstein, Claes Oldenburg, Yoko Ono, Dieter Roth, Richard Artschwager idr.
Izdaje revije S. M. S. so del zbirke MGLC. 

Kustosinja razstave je mag. Breda Škrjanec.

 

Ogled razstave

Študijski kabinet MGLC, od ponedeljka do petka, 9.00–14.00
Predhodne najave: (0)1 241 38 00/05, breda.skrjanec@mglc-lj.si.   

Št. 1

sms_no_1.jpg

Sodelujoči: Irving Petlin, Su Braden, James Lee Byars, Christo, Walter de Maria, Richard Hamilton, Kaspar Koening, Julien Levy, Sol Mednick, Nancy Reitkopf, La Monte Young & Marian Zazeela

Št. 2

sms_no_2.jpg

Sodelujoči: Marcel Duchamp, Nicolas Calascm, Bruce Conner, Marcia Herscovitz, Alain Jacquet, Ray Johnson, Lee Lozano, Meret Oppenheim, Bernard Pfreim, George Reavey, Clovis Trouille

Št. 3

1989_no_3.jpg

Sodelujoči: John Battan, Aftograf, Enrico Baj, William Bryant, Dick Higgins, Joseph Kosuth, Ronnie Landfield, Roland Penrose, Man Ray, H.C. Westermann, Hannah Weiner, Terry Riley

Št. 4

1991_no_4.jpg

Sodelujoči: Robert Stanley, Arman, Paul Bergtold, John Cage, Hollis Frampton, On Kawara, Roy Lichtenstein, Lil Picard, Domenico Rotella, Robert Watts, Princess Winifred, La Monte Young, Marian Zazeela

Št. 5

1993_no_5.jpg

Sodelujoči: Congo, William Anthony, Wall Batterton, William Copley, Edward Fitzgerald, Neil Jenney, Angus MacLise, Bruce Nauman, Yoko Ono, Mel Ramos, Robert Rohm, William Schwedler, Diane Wakoski, Lawrence Weiner

Št. 6

no_0.jpg

Sodelujoči: Richard Artschwager, Ed Bereal, Dieter Roth, Betty Dodson, Ronoldo Ferri, John Giorno, Toby Mussman, Adrian Nutbeem, Claes Oldenburg, Mischa Petrov, Jean Reavey, Bernar Venet

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Honza Zamojski: Posrednik

10. 3.–28. 5. 2023
MGLC Grad Tivoli

Najnovejša razstava Honze Zamojskega je v bistvu instalacija, ustvarjena za konkreten prostor, ki se odvija ne le v simetriji arhitekture, pač pa pogosto tudi v odnosu do simetrije (ali asimetrije) lista papirja, besede in človeške figure. Pozoren gledalec lahko opazi, da dlje ko si od središča razstave, svetlejše je in več je na ogled. Lahko bi celo rekli, da pripoved eksplodira, ponovno pa jo poskuša sestaviti Posrednik, ki drži propadajoči svet z vso svojo močjo.

Ob razstavi bo na ogled tudi založniško eksperimentiranje založbe NERO z naslovom Se to lahko kje preizkusi?.


Foto: Marian Misiak
 

Marko Šajn: Vzajemni kompromis

10. 3.–16. 4. 2023
MGLC Grad Tivoli

Razstava Vzajemni kompromis predstavlja najnovejšo serijo grafik v tehnikah sitotiska in riso tiska ter kovinski objekt kot posebnost razstave. Grafike Marka Šajna zaznamujejo jasen koncept in perfektna izvedba ter humoren, zabavljaški, piker, hudomušen in igriv likovni izraz z mnogimi referencami v zgodovini umetnosti, klasičnem slikarstvu, popularni grafiki, urbani kulturi, grafitih in street artu.


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Ogled Invaderjevih mozaikov v Gradu Tivoli

Invader je umetnik, posameznik, gibanje, aplikacija, igra in življenjski stil. Je fenomen na področju ulične umetnosti in je postal globalna umetniška zvezda.
Gotovo ste že opazili njegove mozaike v mestu, nekaj pa se jih nahaja tudi v prostorih Gradu Tivoli, ki niso odprti za javnost. Ogledate si jih lahko od torka do nedelje ob 14. uri ali po dogovoru (pišite nam na trgovina@mglc-lj.si).


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.