Grafični ateljeji

Grafični ateljeji MGLC so organizirani kot produkcijski centri, ki ponujajo možnost tiska v različnih grafičnih tehnikah. Umetniki lahko tiskajo sami ali ob pomoči grafičnih mojstrov.

V prvih letih delovanja so grafični ateljeji skrbeli predvsem za ohranjanje in varovanje kulturne dediščine. V tem obdobju so nastali ponatisi del Janeza Bernika, Andreja Jemca, Vena Pilona, Rika Debenjaka, Bogdana Borčića, Karla Zelenka in Marijana Tršarja. Kasneje se je delovanje grafičnih ateljejev osredotočilo na tiskanje v določenih klasičnih grafičnih tehnikah globokega tiska, litografije in sitotiska. Vselej pa so bili zamišljeni kot laboratorij za raziskovanje, kjer lahko domači in tuji umetniki izpopolnjujejo znanje in raziskujejo v grafičnem mediju.

MGLC kot produkcijski center ponuja več načinov sodelovanja. Strokovni kolegij pri produkciji izvirnih grafičnih del vsako leto izbere projekte, ki bodo financirani in realizirani v njegovih grafičnih ateljejih. Avtorji se lahko do konca koledarskega leta prijavijo sami, po potrebi pa MGLC pripravi razpis ali določenega avtorja neposredno povabi k produkciji projekta. 

Kadar gre za koprodukcijske projekte, pa MGLC zagotavlja tehnične in prostorske pogoje, projekte se izbere na podlagi predhodnih predlogov avtorjev. V obeh primerih, tako pri produkciji kot koprodukciji, MGLC za stalno zbirko prejme po dva izvoda grafičnega dela. Grafične ateljeje ponuja tudi v najem.
MGLC študentom in pedagogom ALUO omogoča brezplačno uporabo svojih ateljejev, ki se nahajajo na sedežu MGLC, v izobraževalne namene.

Osebni ogled in nakup del

Od ponedeljka do petka, 9.00–15.00
Podrobnejše informacije: Petra Klučar, (01) 24 13 808, petra.klucar@mglc-lj.si

  • grafika_1-mala.jpg
    Svetlana Jakimovska Rodić Takšen kot na situli
  • 9f9f114c9fffb231b2360cc18e6c1fe5.jpg
    Lojze Logar Fragment
  • 206abc5478c6055fdfb945c0bd6c3011.jpg
    Huiqin Wang Nebesa 1
Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

VEČER Z MANCO KOŠIR: ZGODBE O KNJIGAH IN LJUDEH

DANES

torek, 13. november, ob 18. uri,
brezplačno

Gosta: radijka Darja Štravs Tisu in slikar Miha Štrukelj 
Glasba: pevka Neža Vasle

Milton Glaser, Plakati

NAPOVEDUJEMO

23. 11. 2018–3. 3. 2019
odprtje:
petek, 23. november, ob 13. uri

Avtorja in njegove plakate bo predstavila poznavalka vizualnih komunikacij dr. Petra Černe Oven.

Milton Glaser (1929, New York) je eden najpomembnejših grafičnih oblikovalcev na svetu. V petdesetletni karieri je oblikoval na stotine celostnih grafičnih podob, revije, časopise, knjige, ovitke LP-plošč, ter ustvaril na tisoče plakatov. V zgodovino oblikovanja se je zapisal z ikoničnim logotipom »I love NY«. Milton Glaser se je odločil, da mestu Ljubljana donira petintrideset avtorskih plakatov (nastalih med letoma 1966 in 2016), ki bodo po razstavi obogatili zbirko Mednarodnega grafičnega likovnega centra.

Posebna zahvala za razstavo gre Mirku Iliću, ki se mu je ideja za donacijo porodila leta 2017, ko je kot predavatelj in avtor razstave TOLERANCE gostoval na Festivalu strpnosti. Tega s podporo MOL vsako leto organizirata Mini teater in Judovski kulturni center.


Milton Glaser, Plakati, 2018.

 

Nathalie Du Pasquier, Fair Game

NAPOVEDUJEMO

3O. 11. 2018–3. 3. 2019
odprtje:
petek, 30. november, ob 13. uri

Odprtje razstave bo spremljalo vodstvo umetnice Nathalie Du Pasquier in kustosinje razstave Kate Sutton.

Kompozicije Nathalie Du Pasquier transformirajo prostore Mednarodnega grafičnega likovnega centra v niz mikrookolij, ki obiskovalce posrkajo vase. Umetnica v njih uporabi motive s svojih slik, grafik, risb in muralov, ki jih je ustvarila v več kot treh desetletjih, pa tudi iz nove serije sitotiskov, ki je nastala prav v ateljeju za sitotisk v Mednarodnem grafičnem likovnem centru.

Nathalie Du Pasquier se je uveljavila z živimi, vpadljivimi grafikami in potiskanim tekstilom, z deli, ki so jih oblikovali eklektični vplivi na njeno ustvarjanje ter njena brezmejna domišljija in ljubezen do eksperimentiranja.

Od poznih osemdesetih let se Nathalie Du Pasquier osredotoča predvsem na slikarstvo. Ustvarila je obsežen opus, katerega velik del ni bil še nikoli razstavljen. Razstava Fair Game ni urejena kronološko, temveč išče intuitivnejše formalne povezave med različnimi serijami. Izbrani elementi ali predmeti se znova in znova pojavljajo v različnih kompozicijskih postavitvah kot igralna karta, ki se ob vsakem mešanju znajde v drugi kombinaciji, zaradi česar ima vsakokrat drugačno moč in omejitve. Ta vizualni besednjak lahko v prečiščeni obliki vidimo v njeni novi seriji modulov v sitotisku (umetnica jih imenuje »navidezno pohištvo«), ki jo je ustvarila v našem grafičnem ateljeju za sitotisk.

Kustosinja razstave je Kate Sutton.


Nathalie Du Pasquier: Mensola Piena, 2011, olje na platnu.