Rezidenčni program: Švicarija

Rezidenčni program za umetnike in kuratorje spodbuja pretok ustvarjalcev in teoretikov na področjih grafične umetnosti. Za umetnike obsega delo v grafičnih ateljejih in vključevanje ustvarjalcev in teoretikov v spremljevalne programe. Gostujoče kuratorje pa bomo spodbujali k dialogu z zbirko in h kontekstualizaciji grafičnega bienala in umetniške produkcije v Sloveniji.

Rezidenčni termini trajajo od enega do treh mesecev, potekajo na osnovi vabil umetnikom in kuratorjem ter na izmenjavah s sorodnimi institucijami.

Leta 2017 je Mednarodni grafični likovni center pridobil v upravljanje novo enoto Švicarijo, ki jo je obnovila Mestna občina Ljubljana. Skupaj tvorimo novo kulturno, izobraževalno in družabno središče v parku Tivoli.

Švicarijo, poimenovano Schweizerhaus, so kot leseno gostišče slovesno, z godbo in ognjemetom, odprli leta 1835. Stavbo je pozneje pozidal in okolico uredil lastnik gradu Tivoli maršal Radetzky in danes ostaja v spominu le na razglednicah. Ime Švicarija se je med Ljubljančani tako uveljavilo, da je ostalo tudi, ko je leta 1909 slavni slovenski arhitekt Ciril Metod Koch zgradil nov objekt – hotel Tivoli, ki je kmalu postal zbirališče boemov, umetnikov in drugih. V njem so se zbirali tudi delavci ob praznovanju 1. maja. Vse do konca prve svetovne vojne je hotel sprehajalcem in obiskovalcem ponujal prijeten oddih in možnost okusnega okrepčila. Po izbruhu oktobrske revolucije so ga naselili ruski emigranti. Ko je bila Švicarija na vrhuncu, je v njej delovala plesno-baletna šola, ki jo je po preselitvi najel eden od najpomembnejših slovenskih kiparjev Ivan Zajec, avtor Prešernovega spomenika v Ljubljani. V začetku petdesetih let prejšnjega stoletja je v njej prebivalo in delalo še mnogo drugih znanih slovenskih umetnikov, vse do leta 2012, ko se je iz nje zaradi načrtovane temeljite obnove stavbe izselil še zadnji umetnik. Mesto Ljubljana je približno dvajset delovno-bivalnih ateljejev v Švicariji namenilo za v Ljubljani delujoče umetnike, nekaj prostorov pa je namenjenih tujim umetnikom za gostujoče rezidence.

Center s svojo pestro zgodovino ponuja izvrstna izhodišča za razvijanje različnih programov, ki nas iz perspektive sedanjosti približajo naši naravni in kulturni dediščini. Njegov program izhaja iz lokacije in zgodovine stavbe, saj se zarisuje kot prostor gostoljubja, gostovanja, sobivanja, izmenjave in transformacije.

Program Švicarije želi z izkušnjo umetnosti prispevati h kakovostnejšemu življenju posameznika in skupnosti. Stavba povezuje umetnike z mestom in njegovimi prebivalci na najrazličnejših ravneh skozi niz umetniških praks, disciplin in pogledov na umetnost ter hkrati ponuja pester program za različno občinstvo. 

*2019

Javni razpis za oddajo bivalne rezidence za mlade umetnike v MGLC - Švicariji v najem

Javni razpis za oddajo rezidence za mlade v Švicariji

Tloris ateljeja

Razpis za umetniško rezidenco na Norveškem v letu 2019

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*2018

Razpis za umetniško rezidenco v Pougues-les-Eaux v letu 2019

Razpis za umetniško rezidenco v Pragi

Umetniška rezidenca na Norveškem

Javni razpis za za oddajo rezidence za mlade v Ustvarjalnem centru Švicarija

Tloris ateljeja

 

 

 

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Plateauresidue: Sub Persona

25. 10.–29. 12. 2019

MGLC – Švicarija

Vabljeni 25. oktobra 2019 ob 19. uri na odprtje razstave umetniškega tandema PLATEAURESIDUE (Aljaž Celarc & Eva Pavlič Seifert), ki predstavlja nov raziskovalni in razstavni projekt Sub Persona. Razstava je del celoletnega programa Švicarije z motom skupnost, umetnost in narava, ki se leta 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na pravico javnosti do obveščenosti. Avtorja, ki v praksi običajno prepletata ekologijo in umetnost, se tokrat osredotočata na stanje gozdnih ekosistemov in na človekov vpliv nanje zaradi preteklega in sedanjega upravljanja gozdov. Premierno bosta predstavila multimedijsko instalacijo, ki spodbuja razvoj senzoričnega mišljenja ter izprašuje sodobno razumevanje okolja in človekov odnos do njega.

Avtorja sta se med pripravo projekta pogovarjala z ljudmi, ki se neposredno ukvarjajo z vzdrževanjem gozdov in imajo različna mnenja o načinu njihovega upravljanja in dojemanja. Gozdovi namreč opravljajo številne funkcije, od ekoloških, ekonomskih do kulturnih, vsem nam pa na več ravneh omogočajo kakovostno bivanje. Sodobna urbana populacija pogosto dojema gozdove kot prostore neokrnjene narave, čeprav so jih stoletja človekovega upravljanja povsem spremenila. Prav tradicija poseganja v gozdove in njihovega izkoriščanja človeštvu narekuje odgovornost, da jih sonaravno upravlja, poskrbi za posledice slabih praks in odpravlja posledice podnebnih sprememb. Umetnika raziskujeta, kako se sodobno upravljanje gozdov in gozdarjenje približata ciljem, ki jih narekuje vseevropski model sonaravnega upravljanja Pro Silva, ki je bil razvit leta 1989 na podlagi slovenske tradicije prebiralne sečnje. Cilj modela Pro Silva je, da bi se za prihodnje generacije ohranile vse ključne funkcije gozdov: ohranjanje ekosistemov, varstvo prsti in podnebja, produkcija lesa in lesnih izdelkov, rekreacija in ohranjanje kulturne dediščine.

PLATEAURESIDUE je namišljena identiteta geografa in umetnika Aljaža Celarca in umetnostne zgodovinarke Eve Pavlič Seifert. V delih se ukvarjata s pokrajinsko ekologijo in novimi mediji ter iščeta nove načine ozaveščanja javnosti. Zatorej vselej dajeta glas udeležencem projektov, naravnim oblikam, kot so skale, zrak, organizmi in drugi skupki snovi, ki jih reorganizirata v nove nenavadne oblike in novomedijske sisteme. Umetniški tandem živi in deluje v Novem Kotu, v zaledju gozdov Goteniške gore in Snežnika.

Plateauresidue: Sub Persona, 2019 (izsek iz videa)

RogLab Open: Aktivno staranje, razstava prototipov

Otvoritev: 10. oktobra 2019 ob 19.00

MGLC – Švicarija, Ljubljana

Na razstavi ob koncu mednarodnega projekta RogLab Open: Aktivno staranje bodo predstavljeni štirje nagrajeni prototipi, ki so med natečajnimi predlogi najbolje zajeli težave starostnikov. Najstniki, ki so sprožili beatlomanijo, in hipiji iz časa Woodstocka so zdaj stari že okoli sedemdeset let. Prav na njihove potrebe opozarja RogLab in predstavlja rešitve, ki jim omogočajo aktivno in samostojno življenje: medgeneracijsko igralo Andréja Vanzolina (Brazilija), hidroponični vrt za gibalno ovirane osebe Eamona Dureyja (Severna Irska), dodatki za stopnice Dušana Uršiča (Slovenija) ter klasično krojena oblačila za modno ozaveščene starejše, ki so jih razvile Ina Nathalie Bölsing, Kaja Čufer, Tajda Dražić in Katarina Ekart z naravoslovnotehniške fakultete pod mentorstvom Alenke More (Slovenija). Vsi prototipi bodo na ogled na razstavi v Švicariji do 20. oktobra 2019.  

Razstava je nastala v sodelovanju med RogLabom (MGML) in MGLC.

Projekt podpira Mestna občina Ljubljana.

Projekt je del partnerske mreže Platforme Center za kreativnost. Platformo Center za kreativnost sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenija.

 

Dušan Uršič: dodatki za stopnice, prototip

ZADNJI DAN BIENALA

Nedelja, 29. 9. 10.00 do 18.00

Zadnji dan bienala bo potekal pod naslovom Umetnost in razvedrilo v sklopu Dnevov evropske kulturne dediščine 2019. Z vami bodo med 11. in 14. uro vodiči in mediatorji bienala.

Brezplačno.

 

Flaka Haliti, Si to ti, Joe? (Alkoholni maček), 2017.
Foto: Arhiv MGLC.