Rezidenčni program: Ustvarjalni center Švicarija

Rezidenčni program za umetnike in kuratorje spodbuja pretok ustvarjalcev in teoretikov na področjih grafične umetnosti. Za umetnike obsega delo v grafičnih ateljejih in vključevanje ustvarjalcev in teoretikov v spremljevalne programe. Gostujoče kuratorje pa bomo spodbujali k dialogu z zbirko in h kontekstualizaciji grafičnega bienala in umetniške produkcije v Sloveniji.

Rezidenčni termini trajajo od enega do treh mesecev, potekajo na osnovi vabil umetnikom in kuratorjem ter na izmenjavah s sorodnimi institucijami.

Letos je Mednarodni grafični likovni center pridobil v upravljanje novo enoto Ustvarjalni center Švicarija, ki jo je obnovila Mestna občina Ljubljana. Skupaj tvorimo novo kulturno, izobraževalno in družabno središče v parku Tivoli, ki letos gosti del osrednje razstave 32. grafičnega bienala.

Švicarijo, poimenovano Schweizerhaus, so kot leseno gostišče slovesno, z godbo in ognjemetom, odprli leta 1835. Stavbo je pozneje pozidal in okolico uredil lastnik gradu Tivoli maršal Radetzky in danes ostaja v spominu le na razglednicah. Ime Švicarija se je med Ljubljančani tako uveljavilo, da je ostalo tudi, ko je leta 1909 slavni avstro-ogrski arhitekt Ciril Metod Koch zgradil nov objekt – hotel Tivoli, ki je kmalu postal zbirališče boemov, umetnikov in drugih. V njem so se zbirali tudi delavci ob praznovanju 1. maja. Vse do konca prve svetovne vojne je hotel sprehajalcem in obiskovalcem ponujal prijeten oddih in možnost okusnega okrepčila. Po izbruhu oktobrske revolucije so ga naselili ruski emigranti. Ko je bila Švicarija na vrhuncu, je v njej delovala plesno-baletna šola, ki jo je po preselitvi najel eden od najpomembnejših slovenskih kiparjev Ivan Zajec, avtor Prešernovega spomenika v Ljubljani. V začetku petdesetih let prejšnjega stoletja je v njej prebivalo in delalo še mnogo drugih znanih slovenskih umetnikov, vse do leta 2012, ko se je iz nje zaradi načrtovane temeljite obnove stavbe izselil še zadnji umetnik. Mesto Ljubljana je približno dvajset delovno-bivalnih ateljejev v Švicariji namenilo za v Ljubljani delujoče umetnike, nekaj prostorov pa je namenjenih tujim umetnikom za gostujoče rezidence.

Center s svojo pestro zgodovino ponuja izvrstna izhodišča za razvijanje različnih programov, ki nas iz perspektive sedanjosti približajo naši naravni in kulturni dediščini. Njegov program izhaja iz lokacije in zgodovine stavbe, saj se zarisuje kot prostor gostoljubja, gostovanja, sobivanja, izmenjave in transformacije.

Program Ustvarjalnega centra Švicarija želi z izkušnjo umetnosti prispevati h kakovostnejšemu življenju posameznika in skupnosti. Stavba povezuje umetnike z mestom in njegovimi prebivalci na najrazličnejših ravneh skozi niz umetniških praks, disciplin in pogledov na umetnost ter hkrati ponuja pester program za različno občinstvo. 

*2019

Razpis za umetniško rezidenco na Norveškem v letu 2019

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*2018

Razpis za umetniško rezidenco v Pougues-les-Eaux v letu 2019

Razpis za umetniško rezidenco v Pragi

Umetniška rezidenca na Norveškem

Javni razpis za za oddajo rezidence za mlade v Ustvarjalnem centru Švicarija

Tloris ateljeja

 

 

 

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

PREDAVANJE ROBERTINA ŠEBJANIČ & GJINO ŠUTIĆ: AQUA_FORENSIC

četrtek, 28. februar, ob 18. uri, Švicarija

V sklopu celoletnega programa Švicarije, ki zasleduje moto skupnost, umetnost in narava in se v letu 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na vprašanje pravice javnosti do obveščenosti, bosta umetnika in raziskovalca Robertina Šebjanič (Ljubljana) in Gjino Šutić (Zagreb, Dubrovnik) pripravila predavanje na temo nevidnega onesnaževanja voda.

Umetnika in raziskovalca bosta na poglobljenem predavanju predstavila umetniško-znanstveni raziskovalni projekt aqua_forensic. V njem podrobno obravnavata našim očem nevidno, a vseprisotno onesnaževanje svetovnih voda z nevidnimi kemičnimi onesnaževalci (težke kovine, olja, antibiotiki, ostanki fitofarmacevtskih sredstev) in odpirata razpravo o naši empatiji do (pod)vodnih habitatov. Projekt aqua_forensic odpira vprašanja o t. i. aquaformingu v obdobju antropocena in o t. i. terraformingu, človeškem odtisu na vodah, predvsem pa postavlja ključno vprašanje: kako oceani čutijo naše delovanje?

VODSTVO PO RAZSTAVI FAIR GAME S KUSTOSINJO KATE SUTTON

torek, 26. februar, ob 17. uri


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Nathalie Du Pasquier, Fair Game 

30. 11. 2018–3. 3. 2019

Kompozicije Nathalie Du Pasquier transformirajo prostore Mednarodnega grafičnega likovnega centra v niz mikrookolij, ki obiskovalce posrkajo vase. Umetnica v njih uporabi motive s svojih slik, grafik, risb in muralov, ki jih je ustvarila v več kot treh desetletjih, pa tudi iz nove serije sitotiskov, ki je nastala prav v ateljeju za sitotisk v Mednarodnem grafičnem likovnem centru.

Nathalie Du Pasquier se je uveljavila z živimi, vpadljivimi grafikami in potiskanim tekstilom, z deli, ki so jih oblikovali eklektični vplivi na njeno ustvarjanje ter njena brezmejna domišljija in ljubezen do eksperimentiranja.

Od poznih osemdesetih let se Nathalie Du Pasquier osredotoča predvsem na slikarstvo. Ustvarila je obsežen opus, katerega velik del ni bil še nikoli razstavljen. Razstava Fair Game ni urejena kronološko, temveč išče intuitivnej formalne povezave med različnimi serijami. Izbrani elementi ali predmeti se znova in znova pojavljajo v različnih kompozicijskih postavitvah kot igralna karta, ki se ob vsakem mešanju znajde v drugi kombinaciji, zaradi česar ima vsakokrat drugačno moč in omejitve. Ta vizualni besednjak lahko v prečiščeni obliki vidimo v njeni novi seriji modulov v sitotisku, ki jih umetnica imenuje »navidezno pohištvo«).

Kustosinja razstave je Kate Sutton.

Spremljevalni program razstave


Nathalie Du Pasquier: Mensola Piena, 2011, olje na platnu.

 

 

NOVINARSKA KONFERENCA SLOVENSKIH GALERIJ

petek, 22. februar, ob 11. uri
Predavalnica (pritličje), MGLC – Grad Tivoli

Vabimo vas na predstavitev programa slovenskih galerij za leto 2019. Mednarodni grafični likovni center je v duhu dobrega sodelovanja in medsebojne podpore ponudil prostor slovenskim galerijam, ki se prav tako kot MGLC poleg muzealskega dela ukvarjajo tudi s produkcijo in predstavitvijo sodobne umetniške ustvarjalnosti. Predstavile se bodo: Galerija Božidar Jakac, Galerija Murska Sobota, Koroška galerija likovnih umetnosti, Mednarodni grafični likovni center, Obalne galerije Piran, Pilonova galerija Ajdovščina in Umetnostna galerija Maribor.

S programom galerij nas bodo seznanili:
Goran Milovanović, direktor Galerije Božidar Jakac
Robert Inhof, direktor Galerije Murska Sobota
Andreja Hribernik, direktorica Koroške galerije likovnih umetnosti
Nevenka Šivavec, direktorica Mednarodnega grafičnega likovnega centra
Jelka Pečar, direktorica Obalnih galerij Piran
Tina Ponebšek, direktorica Pilonove galerije Ajdovščina
Breda Kolar Sluga, direktorica Umetnostne galerije Maribor


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

VABILO ZA SODELOVANJE MLADIH AVTORJEV NA 33. GRAFIČNEM BIENALU LJUBLJANA

33. grafični bienale Ljubljana vabi mlade umetnike_ce, oblikovalce_ke in arhitekte_ke z bivališčem v Sloveniji k prijavi zasnov za izdelavo instalacije oziroma scenografije za javni program bienala.

Instalacija naj vključuje elemente, ki jih je mogoče razstaviti in ponovno sestaviti ter uporabiti za različne dogodke, kot so na primer stand up komedije, pogovori, predavanja in podobno.

33. grafični bienale Ljubljana se bo osredotočil na grafični jezik in njegov potencial za satiro kot obliko kritike v postresničnostnem času.

Prizorišče instalacije/scenografije je Švicarija v parku Tivoli.

Izbrani prijavitelj bo v programu bienala naveden kot sodelujoči umetnik.

Rok prijave: 28. februar 2019

Podrobne informacije o vabilu


Foto: Nejc Ketiš. Arhiv MGLC.