Evropski projekti
 

Grafika za vsakogar
 

Program: ERASMUS+

Trajanje: 2019–2020

Partner: Cork Printmakers
V sodelovanju s Centrom RS za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja (CMEPIUS)

Poglavitna aktivnost projekta Grafika za vsakogar je izobraževalni obisk na delovnem mestu v tujini; izvajamo ga v programu Erasmus+, ključni ukrep 1 – učna mobilnost posameznikov. Poteka od junija 2019 do junija 2020 in zajema 14-dnevni izobraževalni obisk treh zaposlenih iz MGLC v partnerskem grafičnem ateljeju Cork Printmakers (Cork, Irska).

Grafika za vsakogar je zasnovana kot projekt, ki se navezuje na vsebine in dejavnosti Grafičnega ateljeja v MGLC ter na izobraževalne programe s področja umetniške grafike in grafičnih tehnik za različne ciljne skupine in usmeritve. Cilji so izkoristiti potencial sinergije, ki ga ima MGLC na polju umetniške grafike, spodbujanje grafične ustvarjalnosti in veščine, sodelovanje s priznanimi strokovnjaki s področja umetniškega tiska, vzpostavljanje delavne prakse za specifične poklicne profile in predvsem vzpostavljanje trajnejšega sodelovanja z domačimi in tujimi institucijami, ki lahko ponudijo podporo naši ustanovi.

Za sodelovanje z ateljejem Cork Printmakers smo se odločili, ker delujejo kot katalizatorji idej in dialoga v svojem okolju; prepričani smo, da tovrstno znanje lahko prenesemo v lokalno okolje Ljubljane in širše nacionalno. Močna stična točka je tudi sinergija v dolgoročnejših ciljih mednarodnega delovanja (mobilnost mojstrov, programov, umetnikov in razstav).
 

           

 

Perennial Biennial
 

Partnerji v projektu:

Mednarodni grafični likovni center (MGLC)

Liverpool Biennial of Contemporary Art (vodja)

Bergen Assembly

Berlin Biennale for Contemporary Art

Riga International Biennial of Contemporary Art (RIBOCA)

Trajanje projekta: 2018–2022

Opis projekta: Perennial Biennial je del podpore projektom evropskega sodelovanja 2018 in projektom sodelovanja, ki se navezujejo na evropsko leto kulturne dediščine 2018, programa Ustvarjalna Evropa, področje kulture. Poleg Mednarodnega grafičnega likovnega centra v okviru tega projekta sodelujejo še štiri drugi bienali: Liverpoolski bienale, Bergen Assembly, Berlinski bienale za sodobno umetnost in Mednarodni bienale sodobne umetnosti v Rigi. Partnerji so v sektorju bienala in vizualnih umetnosti visoko usposobljeni, narava vključenih institucij pa je v sodelovanju in partnerstvu.

Projekt Perennial Biennial je vzniknil v kontekstu politične in finančne negotovosti v Evropi, ki je prinesla željo po tesnejšem sodelovanju ter podpori ustvarjalni in kulturni mobilnosti. S projektom se odzivamo na problematiko pomanjkanja skupnega delovanja partnerjev na nacionalnem in mednarodnem področju in odgovarjamo na potrebe po večji podpori bienalnih kuratorskih praks, raziskav, refleksiji in diskurzu na področju bienalov, pa tudi želji, da se v tem področju delujoči strokovni delavci povežejo z mednarodnimi praksami in tako ustvarijo dinamična nacionalna in mednarodna partnerstva. Prav tako sodoben značaj bienalov kliče po novih kuratorskih sposobnostih, ki jih zahteva kompleksnost umetniških del in angažiranje skupnosti, zaradi česar želimo s projektom ustvariti mednarodne priložnosti za razvoj stroke.

Model partnerstva je zastavljen prožno in mobilno, zato ga je, če okoliščine to narekujejo, mogoče prenesti od partnerja do partnerja. Deluje kot raziskovalna skupina, temelječa na strokovnem znanju, sposobnostih in izkušnjah vsakega partnerja, ki ustvarja vsoto, večjo od njenih delov. Partnerstvo je široko povezano in tvori mrežo, ki je tako lokalna kot globalna. Združuje ga raznolikost bienalnih praks od institucionalnih modelov, pristopov, regionalnih poudarkov do izkušenj.

Intelektualne in praktične cilje projekta Perennial Biennial, to je izmenjave znanj skozi raziskave, poglobljeno spoznavanje konteksta vsakega bienala in povečanje kuratorskih ter strokovnih znanj, bomo zasledovali s srečanji partnerjev (menedžment); kuratorskimi srečanji; objavami petih številk spletnega časopisa Stages, z izdajami, ki se nanašajo na vsakega partnerja in njegovo delo; sodelovanjem z Independent Curators International z namenom razviti intenzivne delavnice, mentorstva in povezovanja kustosov z mednarodno prakso; mednarodno konferenco, v sodelovanju z Mednarodnim združenjem bienala (IBA); in s strokovno publikacijo, ki bo izšla ob koncu projekta ter bo združevala raziskave in identificirala nove načine bienalnih praks in kuratorstva.

 

Sodelovanje 4 bienalov: BREZDELJE, DISCIPLINA IN KAZEN

Partnerji v projektu:

Mednarodni grafični likovni center, Ljubljana

Bienale gibljivih podob Contour Mechelen, Belgija
Mednarodni bienale sodobne umetnosti Göteborg, Švedska
Bienale sodobne umetnosti Liverpool, Velika Britanija

Trajanje projekta: 2012−2014

Opis projekta: Del programa 30. grafičnega bienala je projekt Brezdelje, disciplina in kazen. S premierno predstavitvijo osmih umetniških del bienale promovira gibljive podobe.

Aktivnosti projekta: Produkcija, predstavitev in gostovanje umetniških del na vseh štirih bienalih.

Financer: Program Kultura

 

Password: Printmaking, potujoča razstava in umetniške rezidence

Partnerji v projektu:

Mednarodni grafični likovni center (MGLC), Ljubljana
Hablar en Arte (HEA), Madrid
Frans Masereel Centrum (FMC), Kasterlee
Muzej moderne i suvremene umjetnosti (MMSU), Reka
Tallinn Print Triennial (TPT), Talin
International Print Society in Krakow (SMTG), Krakov

Trajanje projekta: 1. maj 2012 do 30. april 2014

Opis projekta: Password: Printmaking je projekt, podprt s sredstvi Programa Kultura Evropske unije, v katerem sodeluje šest evropskih institucij, ki svoje delovanje posvečajo raziskavi, promociji, zbiranju in/ali produkciji modernega in sodobnega grafičnega tiska in umetniških publikacij, koordinator projekta je MGLC. Projekt so vzpodbudili različni pogledi na sodobno grafično umetnost in poskus njene popularizacije in ovrednotenja v polju sodobnih umetniških praks.

Glavni cilji projekta so: prispevati k večji vidljivosti sodobne evropske umetniške grafike in reproduktibilnih umetniških praks, povezanih s tiskom, omogočiti umetnikom ustvarjanje in prepoznavnost izven nacionalnih okolij, prispevati k boljši mednarodni prepoznavnosti ustanov, ki se posvečajo promociji, produkciji, zbiranju in izobraževanju na področju grafične umetnosti, ustvariti kreativen dialog med umetniki, strokovnjaki, ustanovami in publikami, prispevati h kroženju umetniških del po Evropi in okrepiti teoretske podlage za vrednotenje sodobne grafične umetnosti.

Aktivnosti projekta: Partnerji v projektu bodo zastavljene cilje realizirali z različnimi aktivnostmi, ki bodo namenjene tako ljubiteljem grafične umetnosti kot tudi tistim, ki se z njo profesionalno ukvarjajo. V obdobju trajanja projekta bodo potekala srečanja soorganizatorjev projekta, rezidence za umetnike in kustose (16), program izmenjave zaposlenih na področju grafične umetnosti (6), delavnice in dogodki, potujoča razstava in mednarodna konferenca. Aktivnosti se bodo dogajale na različnih lokacijah v šestih evropskih državah. Prva postaja potujoče razstave bo MGLC v Ljubljani. Razstava po izboru šestih kustosov bo predstavila dela 24 umetnikov iz držav EU, ki sodelujejo v projektu.

Financer: Program Kultura

Javni poziv slovenskim umetnikom za rezidenco v Španiji
 

Turneja knjig umetnika, umetniški natečaj in potujoči muzej

Partnerji v projektu:

Avstrijski muzej uporabnih umetnosti/sodobne umetnosti (MAK), Dunaj
Mednarodni grafični likovni center, Ljubljana
Muzej dekorativnih umetnosti (UPM), Praga

Trajanje projekta: 2010–2012

Opis projekta: Partnerji v projektu MGLC, MAK in UPM so v letu 2011 organizirali mednarodni natečaj na temo knjige umetnika z namenom, da bi vzpodbudili produkcijo in promocijo knjige umetnika kot umetniške forme. Partnerji so tudi digitalizirali svoje obstoječe zbirke knjige umetnika.

Aktivnosti projekta: Rezultat natečaja je bila potujoča razstava izbranih del, ki je bila izvedena kot mobilni muzej. 

Financer projekta: Program Kultura

ŽIVI SPOMIN, UMETNIŠKE PUBLIKACIJE V EVROPI - MREŽA ZA KATALOGIZACIJO, PREDSTAVITEV IN KOMUNIKACIJO 

Partnerji v projektu:

Neues Museum Weserburg Bremen, Bremen
Centre National de l'estampe et de l’art imprimé, Pariz
Mednarodni grafični likovni center, Ljubljana

Trajanje projekta: 2008–2010

Opis projekta: Namen projekta je bil, da znanje in prakso partnerjev na področju katalogizacije umetniških publikacij poveže in vzpostavi sistem pravil, ki bi pri nadaljnjem delu pomagal vsem, ki se ukvarjajo z umetniškimi publikacijami. 

Aktivnosti projekta: Projekt je vključeval tudi tri specifične razstave s področja umetniških publikacij. Najvidnejši rezultat projekta je publikacija v angleškem in nemškem jeziku Priročnik za umetniške publikacije, Pravila katalogiziranja, definicija in opisi.

Financer: Program Kultura 

25. mednarodni grafični bienale 

Partnerji v projektu: 

Mednarodni grafični likovni center, Ljubljana
Casino Luxembourg, Luksemburg 
Kaire-Designe, Vilna

Trajanje projekta: 2003–2005

Opis projekta: Kustos bienala Christophe Cherix je k sodelovanju na razstavi povabil ameriškega umetnika Allena Ruppensberga, da ustvari intervencije v prostoru, polnem knjig umetnika, časopisov, umetniške efemere in drugih umetniških publikacij, nastalih med letoma 2000 in 2003. K sodelovanju v projektu je povabil tudi neodvisne založnike in umetnike z vsega sveta.

Aktivnosti projekta: Partnerja v projektu sta bila povezovalni člen med bienalom in neodvisnimi založniki in umetniki Zahoda in Vzhoda, bienalska razstava pa je bila kot virtualni dogodek in predavanje prenesena v Luksemburg in Vilno.

Rezultat projekta je bil približno 500 novih publikacij, ki so postale del zbirke MGLC.

Financer: Program Kultura 2000

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Stoletnica rojstva Zorana Kržišnika

Te dni mineva stoletnica rojstva Zorana Kržišnika, pobudnika in dolgoletnega vodje ljubljanskega grafičnega bienala ter Mednarodnega grafičnega likovnega centra.

Zoran Kržišnik je vtisnil neizbrisen pečat v slovenski povojni umetnosti, posebno na področju grafike.


Odprtje 17. mednarodnega grafičnega bienala, 19. junij 1987.
Arhiv Moderne galerije Ljubljana.

Rodil se je 26. januarja 1920 v Žirovnici na Gorenjskem. Po študiju umetnostne zgodovine na ljubljanski filozofski fakulteti se je leta 1947 zaposlil kot prvi upravnik Moderne galerije. Leta 1957 je postal njen direktor in jo vodil vse do leta 1986. Bil je eden od pobudnikov in dolgoletni vodja ljubljanskega grafičnega bienala, ki je med letoma 1955 in 1986 deloval pod okriljem Moderne galerije. Leta 1986 je njegovo organizacijo prevzel Mednarodni grafični likovni center, ki so ga ustanovili na pobudo Zorana Kržišnika in sekretariata bienala, prostore pa je dobil v Gradu Tivoli. Kržišnik je kot direktor vodil Mednarodni grafični likovni center od ustanovitve pa vse do upokojitve leta 2000.

Je soustanovitelj likovne skupine Grupa 69. Sooblikoval je tudi svetovni termin ljubljanska grafična šola. Dolga leta je bil član različnih mednarodnih žirij v uglednih institucijah, komisijah in odborih po vsem svetu. Veliko je tudi objavljal, napisal je številna dela o sodobni umetnosti, slovenske umetnike je predstavljal v izčrpnih monografijah in razstavnih katalogih. Ogromno je prispeval k uveljavitvi slovenske in jugoslovanske grafike v svetu. Za svoje delo je prejel številna domača in mednarodna priznanja, med drugim Valvasorjevo nagrado, srebrni častni znak svobode Republike Slovenije in francosko odlikovanje legije časti. Zoran Kržišnik je umrl 2. julija 2008 v Ljubljani. Leta 2011 so pred Gradom Tivoli odkrili spominsko skulpturo akademskega kiparja
Matjaža Počivavška, posvečeno življenju in delu Zorana Kržišnika.

Več

Javni razpis, umetniška rezidenca NKD/Nordic Artists' Centre Dale 2020

MGLC Švicarija, Ljubljana in NKD/Nordic Artists' Centre Dale objavljata javni razpis za umetniško rezidenco na Norveškem v letu 2020.
Rok za prijavo je 24. februar.

Več

Odprtje razstave

Helena Tahir, Nekje blizu

petek, 31. januar, ob 13. uri, MGLC

Odprtje bo spremljalo vodstvo umetnice Helene Tahir in kustosa razstave Božidarja Zrinskega.


Helena Tahir: Grafika (4),
iz serije V vrtincu
(90 x 65 cm, linorez, 2017).

Helena Tahir predstavlja najmlajšo generacijo umetnic in umetnikov, ki načrtno raziskuje formalne in vsebinske značilnosti klasičnih grafičnih tehnik in s tem aktivno soustvarja sodobno grafiko pri nas. Na razstavi so risbe in grafike, nastale v zadnjih nekaj letih, nekatere so prvič predstavljene javnosti. Za grafike Helene Tahir so značilni gostobesedni prepleti raznovrstnih domišljijskih podob, polnih pomenskih asociacij in zgodovinskih referenc, ki jih je treba dobro opazovati, da jih lažje razumemo.