Ponovi pogled! 
Otroška grafična dela iz arhiva Pionirskega doma

4. 11.–3. 12. 2015

Grafični bienale Ljubljana je letos še posebej slavnosten, saj praznuje okroglo 60. obletnico. 31. izdaja se v veliki meri osredotoča na zgodovinsko vlogo bienala in nadaljuje njegovo bogato dediščino.
Tudi Pionirski dom – Center za kulturo mladih iz Ljubljane ima dolgoletno tradicijo na področju likovnega ustvarjanja otrok in mladih. V njegovih okvirih so od samih začetkov delovali slikarski, kiparski in grafični atelje, v sklopu katerih so se otroci in mladi seznanjali s številnimi likovnimi tehnikami in ustvarjali v njih. Tako center hrani obsežen grafični arhiv z nekaj tisoč grafičnimi matricami in odtisi, ki so nastali pod mentorstvom vidnih slovenskih likovnikov, med katerimi so bili Drago Hrvacki, Bogdan Borčić, Tinca Stegovec, Alenka Gerlovič, Lado Pengov idr. Izbor na razstavi zajema dela od 60. do 90. let 20. stoletja.
Za mladinsko likovno ustvarjalnostjo ima Pionirski dom posluh tudi danes. Zato je izboru del iz arhiva dodan tudi izbor novejših grafik mladega in perspektivnega mladostnika Grege Jelena. Grega Jelen (dijak Srednje lesarske šole Ljubljana) pri tečajih risanja, slikanja in grafike uspešno prehaja med različnimi tehničnimi možnostmi. V njegovih izdelkih je izražena jasna risba, veliki svetlo-temni kontrasti ter aktualni in osebni motivi. Svojo grafično spretnost uspešno povezuje s poklicno usmeritvijo (mizar), saj je za oboje potrebno razvite ročne finomotorične spretnosti, poznavanje materiala in načrtovanje s predvidevanjem rezultata in vizualnega učinka.

Aleš Hafner, Avtoportret, 1975, linorez (iz arhiva Pionirskega doma). 


Grafična dela na razstavi odsevajo temeljito tehnično znanje in žanrsko pestrost sodelujočih otrok in mladostnikov. K vpogledu v bogato zgodovino centra vabijo vse ljubitelje ustvarjanja, še zlasti pa vse, ki so kot mladostniki obiskovali likovne delavnice Pionirskega doma. 

Izbor del za razstavo in postavitev: Joanna Klepadło (MGLC), Iztok Amon (Pionirski dom)
Koordinacija projekta: Lili Šturm

Razstavišči:
Pionirski dom – Center za kulturo mladih, Vilharjeva cesta 11
Art center, Komenskega 9

Na ogled: 4. 11.–3. 12. 2015, ponedeljek–petek, 15.00–19.00
Vstop prost

Gostujoča delavnica Pionirskega doma v času razstave
IMPRO – španski jezik za vse generacije
MGLC, sreda, 18. november, 16.30–17.30, vstop prost

Informacije:
Lili Šturm (MGLC): tel. 01/2413 818, lili.sturm@mglc-lj.si
Iztok Amon (Pionirski dom): 031/740 888, iztok.amon@gmail.com

Realizirano s finančno podporo Mestne občine Ljubljana in Ministrstva za kulturo RS.

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Stoletnica rojstva Zorana Kržišnika

Te dni mineva stoletnica rojstva Zorana Kržišnika, pobudnika in dolgoletnega vodje ljubljanskega grafičnega bienala ter Mednarodnega grafičnega likovnega centra.

Zoran Kržišnik je vtisnil neizbrisen pečat v slovenski povojni umetnosti, posebno na področju grafike.


Odprtje 17. mednarodnega grafičnega bienala, 19. junij 1987.
Arhiv Moderne galerije Ljubljana.

Rodil se je 26. januarja 1920 v Žirovnici na Gorenjskem. Po študiju umetnostne zgodovine na ljubljanski filozofski fakulteti se je leta 1947 zaposlil kot prvi upravnik Moderne galerije. Leta 1957 je postal njen direktor in jo vodil vse do leta 1986. Bil je eden od pobudnikov in dolgoletni vodja ljubljanskega grafičnega bienala, ki je med letoma 1955 in 1986 deloval pod okriljem Moderne galerije. Leta 1986 je njegovo organizacijo prevzel Mednarodni grafični likovni center, ki so ga ustanovili na pobudo Zorana Kržišnika in sekretariata bienala, prostore pa je dobil v Gradu Tivoli. Kržišnik je kot direktor vodil Mednarodni grafični likovni center od ustanovitve pa vse do upokojitve leta 2000.

Je soustanovitelj likovne skupine Grupa 69. Sooblikoval je tudi svetovni termin ljubljanska grafična šola. Dolga leta je bil član različnih mednarodnih žirij v uglednih institucijah, komisijah in odborih po vsem svetu. Veliko je tudi objavljal, napisal je številna dela o sodobni umetnosti, slovenske umetnike je predstavljal v izčrpnih monografijah in razstavnih katalogih. Ogromno je prispeval k uveljavitvi slovenske in jugoslovanske grafike v svetu. Za svoje delo je prejel številna domača in mednarodna priznanja, med drugim Valvasorjevo nagrado, srebrni častni znak svobode Republike Slovenije in francosko odlikovanje legije časti. Zoran Kržišnik je umrl 2. julija 2008 v Ljubljani. Leta 2011 so pred Gradom Tivoli odkrili spominsko skulpturo akademskega kiparja
Matjaža Počivavška, posvečeno življenju in delu Zorana Kržišnika.

Več

SLOVENSKI KULTURNI PRAZNIK IN DAN ODPRTIH VRAT ŠVICARIJE

sobota, 8. februar
10.00–19.00, MGLC in MGLC ŠVICARIJA

Brezplačen ogled razstav, obisk ateljejev v Švicariji in pester celodnevni program.

Podrobno

MGLC, 10.00–19.00
10.00–13.00: DRUŽINSKI PROGRAM V MGLC IN ŠVICARIJI
15.00: VODSTVO PO RAZSTAVI IZ ZBIRKE NAGRAJENCEV BIENALA: PREMENE V KANONU

MGLC Švicarija, 13.00–19.00
13.00–19.00: DAN ODPRTIH VRAT/ODPRTI ATELJEJI ŠVICARIJE
14.00: ZAKLJUČNO VODSTVO PO RAZSTAVI SUB PERSONA
17.00: STRIP V ŽIVO: RDEČI ALARM TOMAŽA LAVRIČA
19.00: KONCERT SKUPINE BRENCL BANDA


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Javni razpis, umetniška rezidenca NKD/Nordic Artists' Centre Dale 2020

MGLC Švicarija, Ljubljana in NKD/Nordic Artists' Centre Dale objavljata javni razpis za umetniško rezidenco na Norveškem v letu 2020.
Rok za prijavo je 24. februar.

Več

Odprtje razstave

Helena Tahir, Nekje blizu

petek, 31. januar, ob 13. uri, MGLC

Odprtje bo spremljalo vodstvo umetnice Helene Tahir in kustosa razstave Božidarja Zrinskega.


Helena Tahir: Grafika (4),
iz serije V vrtincu
(90 x 65 cm, linorez, 2017).

Helena Tahir predstavlja najmlajšo generacijo umetnic in umetnikov, ki načrtno raziskuje formalne in vsebinske značilnosti klasičnih grafičnih tehnik in s tem aktivno soustvarja sodobno grafiko pri nas. Na razstavi so risbe in grafike, nastale v zadnjih nekaj letih, nekatere so prvič predstavljene javnosti. Za grafike Helene Tahir so značilni gostobesedni prepleti raznovrstnih domišljijskih podob, polnih pomenskih asociacij in zgodovinskih referenc, ki jih je treba dobro opazovati, da jih lažje razumemo.