Od bienala do bienala

Predstavitev knjig, simpozij, razstava
28.–30. november
Mednarodni grafični likovni center in Ustvarjalni center Švicarija

Predstavitev knjig

Nočna pevka (izbor del argentinske pesnice Alejandre Pizarnik (1936–1972)
Izbrane pesmi, Jure Detela (1951–1992)
sreda, 28. november, ob 18. uri
MGLC

Simpozij
Iracionalnost bienala
četrtek, 29. november, 10.00–18.00
Ustvarjalni center Švicarija
Klikni za več

Odprtje razstave
Fair Game, Nathalie Du Pasquier, kustosinja Kate Sutton
petek, 30. november, ob 13. uri
MGLC 

Tridnevni dogodek z naslovom Od bienala do bienala je odložen premislek o lanskem 32. mednarodnem grafičnem bienalu: Kriterij rojstva. Sestavljajo ga predstavitev knjig Alejandre Pizarnik Nočna pevka in Zbrane pesmi Jureta Detele, mednarodni simpozij Iracionalnost bienala, ki odpira vprašanje bienalske strukture in njene kritike, ter samostojna razstava Nathalie Du Pasquier z naslovom Fair Game. Predstavitev knjige, simpozij in razstava kot različni mediji percepcije vabijo k razmisleku o fenomenu bienala.

Knjiga Nočna pevka prinaša izbor del argentinske pesnice Alejandre Pizarnik (1936–1972). Obsežna monografija vsebuje večino njenega pesniškega opusa, prozo Krvava grofica in pesničine misli o lastni poeziji. Posebna dragocenost izdaje pa so njene risbe in dve doslej neobjavljeni pismi Djuni Barnes. Dela sta izbrala in prevedla Miklavž Komelj in Nada Kavčič, ki sta tudi pisca spremnih esejev. Besedilo o odnosu Alejandre Pizarnik do barve je prispeval umetnik Yucef Merhi, avtor digitalno narejenih grafik, ki so v knjigi prvič objavljene. Publikacija je nastala kot del projekta 32. grafičnega bienala.

Jure Detela ni bil samo eden najpomembnejših pesnikov v slovenskem jeziku; v zadnjem času vse bolj odkrivamo, kako izjemna je njegova poezija, ki je poskušala vzpostaviti nove možnosti za komunikacijo med ljudmi in »bitji iz tujih svetov«, tudi v svetovnem merilu. V tej knjižni izdaji, ki obsega dve knjigi in je opremljena z obsežnimi opombami, je na 1800 straneh v redakciji Miklavža Komelja prvič zbrana vsa njegova ohranjena poezija. Velika večina pesmi in fragmentov je v tej izdaji objavljena prvič.

Vse umetnice in vsi umetniki, ki so bili povabljeni k sodelovanju na 32. grafičnem bienalu: Kriterij rojstva v Ljubljani, so skupaj s povabilom prejeli pesem Jureta Detele Kriterij rojstva, poslano z željo, da bi nekaj sprožila.

Knjigo je izdala založba Beletrina leta 2018.

Nathalie Du Pasquier se je uveljavila z vpadljivimi grafikami in potiskanim tekstilom, od poznih osemdesetih let pa se osredotoča predvsem na slikarstvo. Razstava Fair Game išče intuitivne formalne povezave med posamičnimi deli njenega opusa. Izbrani elementi ali predmeti se znova in znova pojavljajo v različnih postavitvah kot igralna karta, ki se ob vsakem mešanju znajde v drugi kombinaciji, zaradi česar ima vsakokrat drugačno moč in omejitve. Kompozicije, v katerih umetnica uporabi motive iz svojih slik, grafik, risb in muralov, spremenijo galerijski prostor v niz mikrookolij, ki obiskovalca posrkajo vase.

Izhodiščna točka simpozija Iracionalnost bienala je eksperiment – proces izbire umetnikov 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva, ki ga lahko zaradi pridiha iracionalnega razumemo kot odmik od akademizma kuratorskih praks. Simpozij bo skušal nagovoriti problematično naravo bienalske strukture in obenem predstaviti konkretne primere bienalov, ki jim je uspelo preseči uveljavljene načine selekcije. Dogodek je tudi napoved naslednjega, 33. grafičnega bienala, ki ga bo kuriral kolektiv Slavs and Tatars. Osrednja točka bienala bo ideja satire kot izrazito vizualnega jezika, pri čemer bo »grafično«, ki zaznamuje zgodovino te prireditve, razumljeno in preizprašano v širokem polju ekspresivnega, nezadržanega, celo šokantnega.

Prispevke bodo predstavili Zasha Colah (Clark House Initiative, Mumbaj), Ana Dević (kolektiv WHW – What, How and for Whom, Zagreb), Anselm Franke (Haus der Kulturen der Welt, Berlin), Gerardo Mosquera (neodvisni kurator in kritik, Madrid), Christian Oxenius (neodvisni kurator, pisec in raziskovalec, Atene), Viktorija Rybakova (arhitektka in umetnica, Bruselj), Slavs and Tatars (umetniški kolektiv, kuratorji 33. grafičnega bienala), Nevenka Šivavec (direktorica Mednarodnega grafičnega likovnega centra, Ljubljana), Vladimir Vidmar (kurator, Galerija ŠKUC, Ljubljana) in ŠUM (likovnoteoretski kolektiv, Ljubljana).

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

NATAŠA BERK: 1. NEOMEJENA IZDAJA

2. 4.–19. 5. 2019

odprtje:
torek, 2. april, ob 19. uri
Švicarija

Razstava je del celoletnega programa Švicarije z motom skupnost, umetnost in narava, ki se v letu 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na pravico javnosti do obveščenosti. Sodelujoči avtorji preizprašujejo kredibilnost podob in njihovih pomenov v času prenasičenosti z vizualnimi impulzi in analizirajo dvoumnost medijskih sporočil na svetovnem spletu.

Prostorska intervencija Nataše Berk in skupine umetnikov v Švicariji prikazuje njihovo raznovrstno vizualno produkcijo, ki se običajno pojavlja v virtualnem prostoru svetovnega spleta in na družbenih omrežjih. Tokrat pa se seli v fizični prostor. Skupaj raziskujejo fenomenologijo podobe v javnosti in njen vpliv na dojemanje stvarnosti ter na ironičen način naslavljajo normative reklamne industrije, tendencioznost množičnih medijev, voajerizem in družbene konvencije posameznikove pojavnosti. V sklopu razstave so tako predstavljena dela, ki se posvečajo razmisleku o naravi podobe v vsakdanjem življenju. Fotografije, videi, objekti in kolaži odpirajo vprašanja razumevanja vizualne kulture v obdobju, ko je javni prostor nasičen z vsebinami in podobami, ter vprašanja o manipulativnosti podobe in ambivalentnosti njenih pomenov.

Kustos: Miha Colner


Foto: Nataša Berk.

VEČER Z MANCO KOŠIR

torek, 14. maj ob 18. uri, brezplačno, Švicarija

Gosta: televizijska voditeljica dr. Ana Tavčar Pirkovič in psihiater in psihoterapevt Željko Čurić
Glasba: saksofonistka Vida Vatovec

Dr. Ana Tavčar Pirkovič, profesorica angleščine in nemščine, doktorica jezikoslovne znanosti, je priljubljena televizijska voditeljica, pevka, mama …

Željko Čurić, priznani psihiater in psihoterapevt, proučevalec samomorilnosti, je »uvožen« iz Dubrovnika in že tri desetletja slovenski zet …

Vida Vatovec, štipendistka MOL, obiskuje 3. letnik akademije za glasbo v Ljubljani, smer saksofon. Posveča se raznolikim zvrstem glasbe.

DELAVNICA ANIMACIJE

nedelja, 19. maj, 11.00–14.00

Po kratkem ogledu Švicarije in razstave Nataše Berk, 1. neomejena izdaja bomo v svetu piksilacije s pomočjo lastnih teles ustvarili video. Skozi proces nas bo vodila mentorica Jelena Dragutinovič.

Tokratna delavnica je zadnja v seriji delavnic animacije v letošnjem šolskem letu, ki jih izvaja Slon Animateka v sodelovanju z MGLC.

Primerno za mlade 8+. Brezplačno.

Obvezne prijave: https://bit.ly/2vl5BqZ

 

 

 

 

 

NAJAVLJAMO 33. GRAFIČNI BIENALE LJUBLJANA, VICE V LISICE

7. 6.–29. 9. 2019

Kurator:
metniški kolektiv Slavs and Tatars
35 umetnikov na 9 lokacijah po Ljubljani

Razstava Vice v lisice bo z več vidikov obravnavala žanr satire v današnjem času. Ob zgodovinskem delu bo predstavila tudi dela sodobnih umetnikov in vključevala intervencije različnih aktivistov in novomedijskih polemikov ter predstave stand up komikov in drugih. Umetniški kolektiv Slavs and Tatars se v 33. izdaji bienala posveča premisleku o grafičnem ne zgolj v pomenu medija, temveč v pomenu njegove zmožnosti za delovanje, kot o agensu. Bienale bo tako poskušal osvetliti, kako grafični jezik z uporabo ironije in smešenja spodbuja vznik te izrazito trdožive in aktualne oblike kritike oziroma infrapolitike. Satira se je namreč s tem, ko z izrekanjem resnice nastavlja oblasti ogledalo, dokazala kot petrijevka v svetu postresničnostnih bakterij.

Klikni za več

PovezujeM/TIVOLSKI USTVARJALNI KROG

Tudi letos bomo v času poletnih počitnic izvajali program PovezujeM/TIVOLSKI USTVARJALNI KROG, ki ga organiziramo muzeji ob parku Tivoli.

Na voljo sta termina:
8.–12. julij in 26.–30. avgust,
od 8. do 16. ure. 

Klikni za podrobno!

Predprijave zbiramo na: petra.derganc@mglc-lj.si

PovezujeMo: Narodni muzej Slovenije, Moderna galerija, Muzej novejše zgodovine Slovenije, Narodna galerija in MGLC.

SIMPOZIJ OB RAZSTAVI

Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja

sreda, 15. maj, 14.00–18.00, Mednarodni grafični likovni center

Urnik simpozija
13:45 Uvodni nagovor
14:00 Gregor DražilOris sodelovanja med Japonsko in Slovenijo na področju grafike
*14:40 Bert Winther-Tamaki: Estetika lesa v ustvarjanju skupine Kreativna grafika (Sosaku Hanga), 1945. do 1965
15:20 Wiktor Komorowski: Od washija do politike: grafika in japonizem v času hladne vojne
16:00–16:20 Odmor
16:20 Marjeta Ciglenečki: Forma viva v Sloveniji in japonski umetniki
17:00 Noriaki Sangawa: Sodelovanje japonske umetniške skupine Ryu z Moderno galerijo in grafičnim bienalom

Gostujoče predavanje
*Bert Winther-Tamaki: Kaj se zgodi z japonsko sodobno umetnostjo, ko jo razstavimo izven Japonske?
*Predavanje bo potekalo v ponedeljek, 13. maja, ob 18. uri na Filozofski fakulteti v predavalnici 343. Predavanje soorganizira Oddelek za umetnostno zgodovino.

Simpozij bo potekal v angleškem jeziku.

Več

Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

DRUŽINSKA MAP'CA

Zopet smo za vas pripravili Družinsko map'co, brezplačno jo prejmete ob nakupu družinske vstopnice za ogled razstave.
Tokrat vas v njej čakajo radovedne kartice, skupaj z otroci jim pomagajte najti svoja mesta v galeriji.

Srečno!

odprtje
petek, 22. marec, ob 18. uri

22. 3.–19. 5. 2019

Razstava je sestavljena iz dveh delov, prvi z naslovom Fotografske podobe in materialnost: japonska grafika v sedemdesetih letih je posvečen japonski grafiki sedemdesetih let in je nastal v organizaciji Japonske fundacije, drugi, dokumentarni, pa je naslovljen Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja in ga je pripravil Mednarodni grafični likovni center.

Potujoča razstava Fotografske podobe in materialnost z izborom najreprezentativnejših avtorjev predstavlja smernice v japonski grafiki sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko je bilo zlato obdobje grafičnega medija na Japonskem. Kustos razstave Kyoji Takizawa je izbral atraktivne avtorje, ki so bili večkrat nagrajeni v mednarodnem prostoru in tvorijo jedro modernistične in avantgardne scene sedemdesetih let.

Dokumentarna razstava Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja pa osvetljuje enega od mnogih družbeno-umetnostnih poglavij, povezanih z zgodovino ljubljanskega grafičnega bienala. Z izborom likovnega, arhivskega, fotografskega in drugega gradiva poskuša prikazati komunikacijo med geografsko in politično oddaljenima državama v sklopu ambiciozne mednarodne likovne prireditve, kot je Grafični bienale Ljubljana. Avtorja razstave sta Nevenka Šivavec in Gregor Dražil.

Razstavo v maju spremlja istoimenski mednarodni simpozij.

Oblikovanje razstave: Ivian Kan Mujezinović in Mina Fina.


Tetsuya Noda: Dnevnik, 11. september '68 (lesorez in sitotisk).