Od bienala do bienala

Predstavitev knjig, simpozij, razstava
28.–30. november
Mednarodni grafični likovni center in Ustvarjalni center Švicarija

Predstavitev knjig

Nočna pevka (izbor del argentinske pesnice Alejandre Pizarnik (1936–1972)
Izbrane pesmi, Jure Detela (1951–1992)
sreda, 28. november, ob 18. uri
MGLC

Simpozij
Iracionalnost bienala
četrtek, 29. november, 10.00–18.00
Ustvarjalni center Švicarija
Klikni za več

Odprtje razstave
Fair Game, Nathalie Du Pasquier, kustosinja Kate Sutton
petek, 30. november, ob 13. uri
MGLC 

Tridnevni dogodek z naslovom Od bienala do bienala je odložen premislek o lanskem 32. mednarodnem grafičnem bienalu: Kriterij rojstva. Sestavljajo ga predstavitev knjig Alejandre Pizarnik Nočna pevka in Zbrane pesmi Jureta Detele, mednarodni simpozij Iracionalnost bienala, ki odpira vprašanje bienalske strukture in njene kritike, ter samostojna razstava Nathalie Du Pasquier z naslovom Fair Game. Predstavitev knjige, simpozij in razstava kot različni mediji percepcije vabijo k razmisleku o fenomenu bienala.

Knjiga Nočna pevka prinaša izbor del argentinske pesnice Alejandre Pizarnik (1936–1972). Obsežna monografija vsebuje večino njenega pesniškega opusa, prozo Krvava grofica in pesničine misli o lastni poeziji. Posebna dragocenost izdaje pa so njene risbe in dve doslej neobjavljeni pismi Djuni Barnes. Dela sta izbrala in prevedla Miklavž Komelj in Nada Kavčič, ki sta tudi pisca spremnih esejev. Besedilo o odnosu Alejandre Pizarnik do barve je prispeval umetnik Yucef Merhi, avtor digitalno narejenih grafik, ki so v knjigi prvič objavljene. Publikacija je nastala kot del projekta 32. grafičnega bienala.

Jure Detela ni bil samo eden najpomembnejših pesnikov v slovenskem jeziku; v zadnjem času vse bolj odkrivamo, kako izjemna je njegova poezija, ki je poskušala vzpostaviti nove možnosti za komunikacijo med ljudmi in »bitji iz tujih svetov«, tudi v svetovnem merilu. V tej knjižni izdaji, ki obsega dve knjigi in je opremljena z obsežnimi opombami, je na 1800 straneh v redakciji Miklavža Komelja prvič zbrana vsa njegova ohranjena poezija. Velika večina pesmi in fragmentov je v tej izdaji objavljena prvič.

Vse umetnice in vsi umetniki, ki so bili povabljeni k sodelovanju na 32. grafičnem bienalu: Kriterij rojstva v Ljubljani, so skupaj s povabilom prejeli pesem Jureta Detele Kriterij rojstva, poslano z željo, da bi nekaj sprožila.

Knjigo je izdala založba Beletrina leta 2018.

Nathalie Du Pasquier se je uveljavila z vpadljivimi grafikami in potiskanim tekstilom, od poznih osemdesetih let pa se osredotoča predvsem na slikarstvo. Razstava Fair Game išče intuitivne formalne povezave med posamičnimi deli njenega opusa. Izbrani elementi ali predmeti se znova in znova pojavljajo v različnih postavitvah kot igralna karta, ki se ob vsakem mešanju znajde v drugi kombinaciji, zaradi česar ima vsakokrat drugačno moč in omejitve. Kompozicije, v katerih umetnica uporabi motive iz svojih slik, grafik, risb in muralov, spremenijo galerijski prostor v niz mikrookolij, ki obiskovalca posrkajo vase.

Izhodiščna točka simpozija Iracionalnost bienala je eksperiment – proces izbire umetnikov 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva, ki ga lahko zaradi pridiha iracionalnega razumemo kot odmik od akademizma kuratorskih praks. Simpozij bo skušal nagovoriti problematično naravo bienalske strukture in obenem predstaviti konkretne primere bienalov, ki jim je uspelo preseči uveljavljene načine selekcije. Dogodek je tudi napoved naslednjega, 33. grafičnega bienala, ki ga bo kuriral kolektiv Slavs and Tatars. Osrednja točka bienala bo ideja satire kot izrazito vizualnega jezika, pri čemer bo »grafično«, ki zaznamuje zgodovino te prireditve, razumljeno in preizprašano v širokem polju ekspresivnega, nezadržanega, celo šokantnega.

Prispevke bodo predstavili Zasha Colah (Clark House Initiative, Mumbaj), Ana Dević (kolektiv WHW – What, How and for Whom, Zagreb), Anselm Franke (Haus der Kulturen der Welt, Berlin), Gerardo Mosquera (neodvisni kurator in kritik, Madrid), Christian Oxenius (neodvisni kurator, pisec in raziskovalec, Atene), Viktorija Rybakova (arhitektka in umetnica, Bruselj), Slavs and Tatars (umetniški kolektiv, kuratorji 33. grafičnega bienala), Nevenka Šivavec (direktorica Mednarodnega grafičnega likovnega centra, Ljubljana), Vladimir Vidmar (kurator, Galerija ŠKUC, Ljubljana) in ŠUM (likovnoteoretski kolektiv, Ljubljana).

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Napovedujemo novo razstavo

Nataša Berk: 1. neomejena razstava

2. 4.–19. 5. 2019

odprtje:
torek, 2. april, ob 19. uri
Švicarija

Razstava je del celoletnega programa Švicarije z motom skupnost, umetnost in narava, ki se v letu 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na pravico javnosti do obveščenosti. Sodelujoči avtorji preizprašujejo kredibilnost podob in njihovih pomenov v času prenasičenosti z vizualnimi impulzi in analizirajo dvoumnost medijskih sporočil na svetovnem spletu.

Prostorska intervencija Nataše Berk in skupine umetnikov v Švicariji prikazuje njihovo raznovrstno vizualno produkcijo, ki se običajno pojavlja v virtualnem prostoru svetovnega spleta in na družbenih omrežjih. Tokrat pa se seli v fizični prostor. Skupaj raziskujejo fenomenologijo podobe v javnosti in njen vpliv na dojemanje stvarnosti ter na ironičen način naslavljajo normative reklamne industrije, tendencioznost množičnih medijev, voajerizem in družbene konvencije posameznikove pojavnosti. V sklopu razstave so tako predstavljena dela, ki se posvečajo razmisleku o naravi podobe v vsakdanjem življenju. Fotografije, videi, objekti in kolaži odpirajo vprašanja razumevanja vizualne kulture v obdobju, ko je javni prostor nasičen z vsebinami in podobami, ter vprašanja o manipulativnosti podobe in ambivalentnosti njenih pomenov.

Kustos: Miha Colner


Foto: Nataša Berk.

PRVO VODSTVO PO RAZSTAVI

JUTRI

Fotografske podobe in materialnost: japonska grafika v sedemdesetih letih in Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja

torek, 26. marec, ob 17. uri
v slovenskem jeziku in ob 17.30
v angleškem jeziku

Vstopnina za razstavo, vodstvo je brezplačno
Vodi muzejski informator Gregor Dražil.

Prijazno vabljeni!

ODPRTJE RAZSTAVE

Fotografske podobe in materialnost: japonska grafika v sedemdesetih letih in 
Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja

odprtje
petek, 22. marec, ob 18. uri

22. 3.–19. 5. 2019

Razstava je sestavljena iz dveh delov, prvi z naslovom Fotografske podobe in materialnost: japonska grafika v sedemdesetih letih je posvečen japonski grafiki sedemdesetih let in je nastal v organizaciji Japonske fundacije, drugi, dokumentarni, pa je naslovljen Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja in ga je pripravil Mednarodni grafični likovni center.

Potujoča razstava Fotografske podobe in materialnost z izborom najreprezentativnejših avtorjev predstavlja smernice v japonski grafiki sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko je bilo zlato obdobje grafičnega medija na Japonskem. Kustos razstave Kyoji Takizawa je izbral atraktivne avtorje, ki so bili večkrat nagrajeni v mednarodnem prostoru in tvorijo jedro modernistične in avantgardne scene sedemdesetih let.

Dokumentarna razstava Japonska, Jugoslavija, grafični bienale: dokumenti sodelovanja pa osvetljuje enega od mnogih družbeno-umetnostnih poglavij, povezanih z zgodovino ljubljanskega grafičnega bienala. Z izborom likovnega, arhivskega, fotografskega in drugega gradiva poskuša prikazati komunikacijo med geografsko in politično oddaljenima državama v sklopu ambiciozne mednarodne likovne prireditve, kot je Grafični bienale Ljubljana. Avtorja razstave sta Nevenka Šivavec in Gregor Dražil.

Razstavo v maju spremlja istoimenski mednarodni simpozij.

Oblikovanje razstave: Ivian Kan Mujezinović in Mina Fina.


Tetsuya Noda: Dnevnik, 11. september '68 (lesorez in sitotisk).