Alejandra Pizarnik, Nočna pevka
 

Cantora nocturna/Nočna pevka v dvojezični špansko-slovenski izdaji predstavlja delo kultne argentinske pesnice Alejandre Pizarnik (1936–1972), ki je na vprašanje, čemu poezija v današnjem času, odgovorila: »Potrebujemo prostor, v katerem nemogoče postane mogoče.« Ves njen pesniški opus lahko beremo kot evokacijo te transformacije v boju proti neprosojnosti in v želji, da bi nastala »pisava, gosta do nevzdržnosti, do dušenja, a narejena samo iz subtilnih vezi, ki dovoljujejo nedolžno sobivanje objekta in subjekta na isti ravnini, pa tudi ukinitev običajnih mej, ki ločujejo jaz, ti, on, mi, vi, oni«.

Knjiga je izšla kot eden od projektov 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva. Ideja zanjo se je porodila, ko je bil v Ljubljani na rezidenci MGLC venezuelski umetnik Yucef Merhi, eden od pionirjev digitalne umetnosti v Latinski Ameriki in velik navdušenec nad Alejandro Pizarnik, ob srečanju s prevajalko in prevajalcem njene poezije v slovenščino.

Urednik knjige je Miklavž Komelj. V prevodih Nade Kavčič in Miklavža Komelja prinaša Nočna pevka reprezentativen izbor pesničine poezije iz vseh njenih pesniških zbirk in iz pesmi, ki niso bile zbrane v knjige, njeno ključno prozo Krvava grofica in zapise, v katerih je spregovorila o svojem delu. Posebna dragocenost sta pesničini pismi ameriški pisateljici in pesnici Djuni Barnes, ki sta v tej knjigi prvič objavljeni. Sledijo eseji Miklavža Komelja, Nade Kavčič in Yucefa Merhija, ki je prispeval tudi sedem računalniško generiranih grafik. Poleg tega so vanjo vključene še vizualne reprodukcije rokopisov in risb Alejandre Pizarnik ter risba Silvine Ocampo.

Knjiga ima 500 strani, od tega obsegajo 150 strani spremna besedila, ki odpirajo nove poglede na pesnico. Tudi zaradi njih in zaradi doslej neobjavljenega gradiva bo lahko zanimiva ne samo za slovensko, ampak tudi za špansko beroče občinstvo.

Knjigo je oblikoval Ivian Kan Mujezinović.


Foto: Nejc Ketiš. Arhiv MGLC.

Yucef Merhi: Dela in noči (1–7), grafike, narejene s softwareom, 2012. 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Otroški atelje v Švicariji: Ježek riše, tiska in se valja!

vsak petek v času bienala, 10.00–12.00, Švicarija, Park Tivoli

Izvajamo delavnice visokega tiska za najmlajše ježke (4–12 let), si pripovedujemo vice in se pogovarjamo o velikih razstavah.

Brezplačno, prijave za organizirane skupine na petra.derganc@mglc-lj.si.

MARATONSKA VODSTVA

Vice v lisice: sobota, 22. junij, 11.00–14.00

Na razstave se GRE PEŠ!: sobota, 21. september, 11.00–14.00 (v evropskem tednu mobilnosti)

Umetnost & razvedrilo: nedelja, 29. september, 11.00–14.00 (v sklopu dnevov evropske kulturne dediščine in tedna kulturne dediščine 2019)

Začetek vodstva ob 11.00 v MGLC; druga zbirna točka za vodstvo je ob 12.30 pred Narodno galerijo.

Maratonska vodstva spremljajo impro intervencije v sodelovanju z Impro ligo.

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.

KAKO BITI UMETNIK IN POSLOVNEŽ?

6. 7. 2019, 10:00–14:30

Vabimo k sodelovanju na enodnevni delavnici:

Poslovna šola za umetnike: Ustvarjalni pristop k načrtovanju poslovanja

Program delavnice obsega obravnavo posla kot kreativne prakse, kako biti korak pred drugimi, upoštevanje virov, časa in stroškov, analizo rentabilnosti, poslovni načrt kot narativni pripomoček ter zaključek in vprašanja. Delavnico vodi Amy Whitaker, izredna profesorica na Univerzi v New Yorku. Podiplomski študij iz menedžmenta je končala na Yale School of Management, podiplomski študij iz slikarstva pa na Slade School of Fine Arts; je avtorica knjig Museum Legs (2009) in Art of Thinking (2016).

Program

Prednost pri prijavi imajo študentje in diplomanti umetniških šol in akademij.
Kotizacija: 35 eur

Prijavni obrazec
Prijave na petra.derganc@mglc-lj.si

Amy Whitaker, izredna profesorica na Univerzi v New Yorku. Osebni arhiv.