Alejandra Pizarnik, Nočna pevka
 

Cantora nocturna/Nočna pevka v dvojezični špansko-slovenski izdaji predstavlja delo kultne argentinske pesnice Alejandre Pizarnik (1936–1972), ki je na vprašanje, čemu poezija v današnjem času, odgovorila: »Potrebujemo prostor, v katerem nemogoče postane mogoče.« Ves njen pesniški opus lahko beremo kot evokacijo te transformacije v boju proti neprosojnosti in v želji, da bi nastala »pisava, gosta do nevzdržnosti, do dušenja, a narejena samo iz subtilnih vezi, ki dovoljujejo nedolžno sobivanje objekta in subjekta na isti ravnini, pa tudi ukinitev običajnih mej, ki ločujejo jaz, ti, on, mi, vi, oni«.

Knjiga je izšla kot eden od projektov 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva. Ideja zanjo se je porodila, ko je bil v Ljubljani na rezidenci MGLC venezuelski umetnik Yucef Merhi, eden od pionirjev digitalne umetnosti v Latinski Ameriki in velik navdušenec nad Alejandro Pizarnik, ob srečanju s prevajalko in prevajalcem njene poezije v slovenščino.

Urednik knjige je Miklavž Komelj. V prevodih Nade Kavčič in Miklavža Komelja prinaša Nočna pevka reprezentativen izbor pesničine poezije iz vseh njenih pesniških zbirk in iz pesmi, ki niso bile zbrane v knjige, njeno ključno prozo Krvava grofica in zapise, v katerih je spregovorila o svojem delu. Posebna dragocenost sta pesničini pismi ameriški pisateljici in pesnici Djuni Barnes, ki sta v tej knjigi prvič objavljeni. Sledijo eseji Miklavža Komelja, Nade Kavčič in Yucefa Merhija, ki je prispeval tudi sedem računalniško generiranih grafik. Poleg tega so vanjo vključene še vizualne reprodukcije rokopisov in risb Alejandre Pizarnik ter risba Silvine Ocampo.

Knjiga ima 500 strani, od tega obsegajo 150 strani spremna besedila, ki odpirajo nove poglede na pesnico. Tudi zaradi njih in zaradi doslej neobjavljenega gradiva bo lahko zanimiva ne samo za slovensko, ampak tudi za špansko beroče občinstvo.

Knjigo je oblikoval Ivian Kan Mujezinović.


Foto: Nejc Ketiš. Arhiv MGLC.

Yucef Merhi: Dela in noči (1–7), grafike, narejene s softwareom, 2012. 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Strokovna ekskurzija: Beograd in Marina Abramović

17.–19. januar 2020

Program ekskurzije

V beograjskem Muzeju sodobne umetnosti (MSU) je na ogled retrospektivna razstava ikone performansa Marine Abramović. Postavitev z naslovom Čistilec je prva velika razstava umetnice v njenem rojstnem mestu po 44 letih. Na ogled je več kot 120 del, od fotografij, filmov, slikarskih del, objektov in instalacij do edinstvene zbirke performativnih del. Razstava kronološko spremlja vse faze umetniškega opusa Marine Abramović, od zgodnjih del, skupnih nastopov z njenim takratnim umetniškim in zasebnim partnerjem Ulayem do samostojnih performansov. Umetnica je edina iz generacije radikalnih performerjev iz sedemdesetih let, ki se še vedno ukvarja s performansom. Ta je zanjo umetnost transformacije, je umetnost »čiščenja«, ki prinaša možnost spremembe. Ogledali si bomo tudi Beograd in pomembnejše kulturne ustanove; v Muzeju Jugoslavije pa še razstavo Devetdeseta: slovar migracij.

Strokovno ekskurzijo organizira Turistična agencija Maona v sodelovanju z Mednarodnim grafičnim likovnim centrom. 

 

Turnerjeva nagrada za leto 2019

Med letošnjimi nagrajenci Turnerjeve nagrade sta tudi umetnika Oscar Murillo in Lawrence Abu Hamdan, ki sta sodelovala na 31. grafičnem bienalu Ljubljana (Nad tabo/ti, 2015, kuratorka Nicola Lees) in 33. grafičnem bienalu Ljubljana (Vice v lisice, 2019, kuratorja Slavs and Tatars). Poleg njiju sta nagrado prejela Helen Cammock in Tai Shani. Umetniki so se v času svetovne politične krize odločili za potezo solidarnosti in ustanovili kolektiv, nagrado pa si bodo razdelili. Takole so zapisali:

"V tem času politične krize v Veliki Britaniji in večjem delu sveta, ko obstaja že toliko stvari, ki delijo in izolirajo ljudi in skupnosti, se čutimo močno motivirane, da nagrado uporabimo za kolektivno izjavo v imenu skupnosti, množine in solidarnosti – tako v umetnosti kot v družbi."

Čestitamo!


Oscar MuriloDe marcha, ¿una rumba?... no, solo un desfile
con ética y estética (2015).

31. grafični bienale Ljubljana, postavitev v Moderni galeriji.
Foto: Jaka Babnik.


Lawrence Abu Hamdan: 
Vseslišeč 
(digitalni video, 2014).
33. grafični bienale Ljubljana, postavitev v MGLC.
Foto: Jaka Babnik.

 

DRUŽINSKA MAP'CA Skrivno življenje umetniških del

Zopet smo za vas pripravili Družinsko map'co, brezplačno jo prejmete ob nakupu družinske vstopnice za ogled razstave Iz zbirke nagrajencev bienala: premene v kanonu.

Vabljeni na grafično pustolovščino odkrivanja zanimivih zgodb, ki jih pripovedujejo dela na razstavi.
Ne boste se izgubili, v pomoč sta vam svinčnik in zemljevid galerijskih soban.


Miroslav Šutej: Barvast krog, 1973,
barvni sitotisk, mobilna grafika.
 

Impresije z razstave, delavnica animiranega filma

V sodelovanju z Društvom Slon.

sobota, 14. december, 10.00–16.00
recepcijia MGLCob 10. uri
Delavnica je primerna za mlade 9+ in je brezplačna.

Število udeležencev je omejeno, potrebne so predhodne prijave.

Kaj vse lahko pripovedujejo umetniška dela na razstavi?
Prisluhnili bomo zanimivim zgodbam o morskih prebivalcih, temačnih mestih in Mediteranu, zakaj imamo radi sladoled in udobne fotelje, kakšna je mobilna grafika in kako izgleda knjiga, ki ni knjiga, kaj pomeni družbena odgovornost in kako zveni glasba brezovega drevesa. Po razstavi Iz zbirke nagrajencev bienala: premene v kanonu bo popeljala Tina Boc.
Sledila bo delavnica v tehniki stop animacije (snemanje sliko po sliko).

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.