Alejandra Pizarnik, Nočna pevka
 

Cantora nocturna/Nočna pevka v dvojezični špansko-slovenski izdaji predstavlja delo kultne argentinske pesnice Alejandre Pizarnik (1936–1972), ki je na vprašanje, čemu poezija v današnjem času, odgovorila: »Potrebujemo prostor, v katerem nemogoče postane mogoče.« Ves njen pesniški opus lahko beremo kot evokacijo te transformacije v boju proti neprosojnosti in v želji, da bi nastala »pisava, gosta do nevzdržnosti, do dušenja, a narejena samo iz subtilnih vezi, ki dovoljujejo nedolžno sobivanje objekta in subjekta na isti ravnini, pa tudi ukinitev običajnih mej, ki ločujejo jaz, ti, on, mi, vi, oni«.

Knjiga je izšla kot eden od projektov 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva. Ideja zanjo se je porodila, ko je bil v Ljubljani na rezidenci MGLC venezuelski umetnik Yucef Merhi, eden od pionirjev digitalne umetnosti v Latinski Ameriki in velik navdušenec nad Alejandro Pizarnik, ob srečanju s prevajalko in prevajalcem njene poezije v slovenščino.

Urednik knjige je Miklavž Komelj. V prevodih Nade Kavčič in Miklavža Komelja prinaša Nočna pevka reprezentativen izbor pesničine poezije iz vseh njenih pesniških zbirk in iz pesmi, ki niso bile zbrane v knjige, njeno ključno prozo Krvava grofica in zapise, v katerih je spregovorila o svojem delu. Posebna dragocenost sta pesničini pismi ameriški pisateljici in pesnici Djuni Barnes, ki sta v tej knjigi prvič objavljeni. Sledijo eseji Miklavža Komelja, Nade Kavčič in Yucefa Merhija, ki je prispeval tudi sedem računalniško generiranih grafik. Poleg tega so vanjo vključene še vizualne reprodukcije rokopisov in risb Alejandre Pizarnik ter risba Silvine Ocampo.

Knjiga ima 500 strani, od tega obsegajo 150 strani spremna besedila, ki odpirajo nove poglede na pesnico. Tudi zaradi njih in zaradi doslej neobjavljenega gradiva bo lahko zanimiva ne samo za slovensko, ampak tudi za špansko beroče občinstvo.

Knjigo je oblikoval Ivian Kan Mujezinović.


Foto: Nejc Ketiš. Arhiv MGLC.

Yucef Merhi: Dela in noči (1–7), grafike, narejene s softwareom, 2012. 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Iz ateljeja/M1.3

Danilo Milovanović: Doku.mesto #1 
projekcija filma

petek, 28. februar, ob 19.30
Atelje M1.3, MGLC Švicarija

Doku.mesto je naslov serije enovečernih druženj ob videoprojekcijah, ki jih bo letos gostil Danilo Milovanović. Osnovna ideja dogodkov so premišljevanje o mestni dinamiki in vprašanju javne domene ob primerih dokumentarnih filmov in videodokumentacije umetniških intervencij v javni prostor ter predavanja in razprave.

Tema prvega srečanja bo trčenje urbanistične vizije mesta in zasebnih interesov nenačrtovane gradnje. Ogledali si bomo dokumentarec Split, između plana i kaosa, urbanistično študijo mesta v tranziciji, ki jo podpisuje mladi hrvaški režiser Saša Ban. Projekcija sooča urbanistično perspektivo mesta kot prostora sobivanja, za kar si prizadeva aktivna lokalna skupnost, s težnjo privatizacije prostora, kar pelje v divjo gradnjo in degradacijo ideje mesta kot žive, funkcionalne celote.

Opozorilo: dokumentarec je samo v hrvaškem jeziku, brez podnapisov.

Projekcija se bo nadaljevala s primeri konceptualnih, urbanih, umetniških intervencij, pri katerih se umetniki z gestualnim jezikom odzivajo na opisane dinamike.
Sledila bosta spontana debata in druženje.

Dogodek je odprtega tipa, namenjen izmenjevanju izkušenj in znanja s področja urbanih vprašanj.

KONTAKT KOT OSNOVA KREATIVNOSTI, IZKUSTVENA DELAVNICA GEŠTALT TERAPIJE S TOMAŽEM FLAJSOM

četrtek, 2. april, 14.0021.00

Delavnica je zasnovana na metodi izkustvenega učenja in temelji na fenomenoloških načelih geštalt terapije. Kontakt kot temeljni koncept delavnice je razumljen kot senzomotorična interakcija med človekom in njegovim okoljem, ki omogoča preživetje in rast človeškega organizma kakor tudi razvoj občutenja lastne identitete ter zavedanja drugosti. Raziskovali ga bomo s pomočjo izkustvenih vaj in eksperimentov. 

Delavnico vodi Tomaž Flajs, edukator in supervizor geštalt terapije.

Delavnica poteka v MGLC in ima en polurni odmor; za napitke in okrepčilo bo poskrbljeno (voda, čaj, piškoti, sadje). Prisotnost udeležencev je potrebna od začetka do konca delavnice. Udeležba je omejena na največ 12 oseb. Vstopnina je 5 eur (vstopnica za ogled razstave v MGLC).

Obvezne prijave s prijavnico (v prilogi) do zapolnitve mest na lili.sturm@mglc-lj.si

Vabljeni!

Več

 

Vodstvo in demonstracija umetničine grafične metode

Helena Tahir, Nekje blizu

četrtek, 27. februar, 17.00–19.00
vstopnina za razstavo,
brezplačno za člane Kluba prijatelj bienala

Dogodek bomo pričeli s polurnim vodstvom po razstavi s kustosom Božidarjem Zrinskim in umetnico Heleno Tahir. V nadaljevanju bo v Grafičnem ateljeju MGLC Helena Tahir z demonstriranjem frotaža in ročnega odtiskovanja z žlico na filc predstavila svoj ustvarjalni proces in odnos do tehnike ter grafičnega lista.

Prijazno vabljeni!


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Helena Tahir, Nekje blizu

31. 1.–8. 3. 2020

Helena Tahir predstavlja najmlajšo generacijo umetnic in umetnikov, ki načrtno raziskuje formalne in vsebinske značilnosti klasičnih grafičnih tehnik in s tem aktivno soustvarja sodobno grafiko pri nas. Na razstavi so risbe in grafike, nastale v zadnjih nekaj letih, nekatere so prvič predstavljene javnosti. Za grafike Helene Tahir so značilni gostobesedni prepleti raznovrstnih domišljijskih podob, polnih pomenskih asociacij in zgodovinskih referenc, ki jih je treba dobro opazovati, da jih lažje razumemo.

Prijazno vabljeni!

Odprtje razstave

Agnes Momirski
siXren (Verbum Medicinae)

petek, 21.februar, ob 18. uri, MGLC Švicarija

Odprtje bo spremljal performans Agnes Momirski, siXren (Verbum Medicinae).

Agnes Momirski je multimedijska umetnica, ki v rezidenčnem programu v MGLC Švicariji ustvarja in predstavlja novo delo. Že več let živi in deluje v Rotterdamu in se posveča proučevanju glasu in jezika z vidika posthumanizma. Z njima raziskuje različne metode skrivnih, starodavnih in zdravilnih ritualov. Te fenomene avtorsko obdeluje v multimedijskih performativnih akcijah, glasbenih nastopih in videih.

siXren (Verbum Medicinae) ima dve različni pojavnosti, je glasbeni performans, ki bo v MGLC Švicariji izveden premierno, in je ambientalna in eksperimentalna videoinstalacija. Delo je nastalo v sodelovanju z beepblip (zvok) in Brino Vidic (vizualno oblikovanje in kostumografija).

Kustos: Miha Colner.