Alejandra Pizarnik, Nočna pevka
 

Cantora nocturna/Nočna pevka v dvojezični špansko-slovenski izdaji predstavlja delo kultne argentinske pesnice Alejandre Pizarnik (1936–1972), ki je na vprašanje, čemu poezija v današnjem času, odgovorila: »Potrebujemo prostor, v katerem nemogoče postane mogoče.« Ves njen pesniški opus lahko beremo kot evokacijo te transformacije v boju proti neprosojnosti in v želji, da bi nastala »pisava, gosta do nevzdržnosti, do dušenja, a narejena samo iz subtilnih vezi, ki dovoljujejo nedolžno sobivanje objekta in subjekta na isti ravnini, pa tudi ukinitev običajnih mej, ki ločujejo jaz, ti, on, mi, vi, oni«.

Knjiga je izšla kot eden od projektov 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva. Ideja zanjo se je porodila, ko je bil v Ljubljani na rezidenci MGLC venezuelski umetnik Yucef Merhi, eden od pionirjev digitalne umetnosti v Latinski Ameriki in velik navdušenec nad Alejandro Pizarnik, ob srečanju s prevajalko in prevajalcem njene poezije v slovenščino.

Urednik knjige je Miklavž Komelj. V prevodih Nade Kavčič in Miklavža Komelja prinaša Nočna pevka reprezentativen izbor pesničine poezije iz vseh njenih pesniških zbirk in iz pesmi, ki niso bile zbrane v knjige, njeno ključno prozo Krvava grofica in zapise, v katerih je spregovorila o svojem delu. Posebna dragocenost sta pesničini pismi ameriški pisateljici in pesnici Djuni Barnes, ki sta v tej knjigi prvič objavljeni. Sledijo eseji Miklavža Komelja, Nade Kavčič in Yucefa Merhija, ki je prispeval tudi sedem računalniško generiranih grafik. Poleg tega so vanjo vključene še vizualne reprodukcije rokopisov in risb Alejandre Pizarnik ter risba Silvine Ocampo.

Knjiga ima 500 strani, od tega obsegajo 150 strani spremna besedila, ki odpirajo nove poglede na pesnico. Tudi zaradi njih in zaradi doslej neobjavljenega gradiva bo lahko zanimiva ne samo za slovensko, ampak tudi za špansko beroče občinstvo.

Knjigo je oblikoval Ivian Kan Mujezinović.


Foto: Nejc Ketiš. Arhiv MGLC.

Yucef Merhi: Dela in noči (1–7), grafike, narejene s softwareom, 2012. 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Dan odprtih vrat Švicarije

sobota, 19. september, 12.00–18.00
brezplačno

Dan odprtih vrat ponuja obiskovalcem vpogled v delovno okolje umetnikov, ki imajo svoje ateljeje v Švicariji. Dvakrat na leto se lahko srečamo z njimi in se seznanimo z njihovo trenutno produkcijo.

Odprta vrata ateljejev in druženje z umetniki, uporabniki ateljejev – odprti ateljeji Švicarije
12.00–18.00

Sodelujoči umetniki: Anja Jerčič Jakob, Damijan Kracina, Danilo Milovanović, Silvester Plotajs Sicoe, Tanja Pak, Marija Mojca Pungerčar, Ana Sluga, Zora Stančič, Martina Štirn Fukuhara, Miha Štrukelj, Veljko Zejak

Nošenje maske in razkuževanje rok v prostorih Švicarije sta obvezni. Število obiskovalcev na atelje je zaradi trenutnih globalnih razmer omejeno na dva hkrati.


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.
 

 

 

 

TEČAJI GRAFIČNIH TEHNIK


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Začetni tečaj GRAFIČNIH TEHNIK:
sitotisk, linorez, suha igla in mezzotinta

Prva stopnja začetnega tečaja grafičnih tehnik traja 50 polnih ur in poteka enkrat tedensko ob torkih od novembra 2020 do marca 2021 od 17.00 do 20.00 v MGLC Grafičnem ateljeju, Grad Tivoli, Pod turnom 3, Ljubljana. Obsega štiri kurze s seznanitvijo z grafičnimi tehnikami sitotiska, linoreza, suhe igle ter mezzotinte v kombinaciji s suho iglo. Tečaj vodijo uveljavljeni likovniki in mentorji Jakob Puh, Aleksandra Zalokar, Mojca Zlokarnik ter Boge Dimovski.

Dan odprtih vrat ateljeja in uvodno srečanje mentorjev z zainteresiranimi tečajniki
sobota, 10. oktober, 10.00–12.00, Grafični atelje MGLC

Predstavijo se mentorice in mentorji grafičnih tečajev. Svoja dela in izkušnje lahko predstavijo tudi zainteresirani tečajniki.

Več

NADALJEVALNI TEČAJ GRAFIČNIH TEHNIK:
litografija, akvatinta, jedkanica, vernis-mou


Tečaj traja 50 polnih ur in poteka enkrat tedensko ob sredah od novembra 2020 do marca 2021 od 17.00 do 20.00 v MGLC Grafičnem ateljeju, Grad Tivoli, Pod turnom 3, Ljubljana. Obsega seznanitev z zahtevnejšimi grafičnimi tehnikami globokega in ploskega tiska: litografija, akvatinta, jedkanica, vernis-mou. Tečaj vodita uveljavljeni mentorici Svetlana Jakimovska Rodić in Mojca Zlokarnik.

Dan odprtih vrat ateljeja in uvodno srečanje mentorjev z zainteresiranimi tečajniki
sobota, 10. oktober, 10.00–12.00, Grafični atelje MGLC

Predstavijo se mentorice in mentorji grafičnih tečajev. Svoja dela in izkušnje lahko predstavijo tudi zainteresirani tečajniki.

Več 
 

 


 

Na razstave se gre peš in s kužki!

Evropski teden mobilnost na razstavi Nora Turato, eto ti na

nedelja, 20. september, 10.00–18.00
brezplačno

10.00–18.00, Grad Tivoli
Brezplačen ogled razstave Nora Turato, eto ti na.

10.00–12.00, pred Gradom Tivoli
Ustvarjalna delavnica odtiskovanja, risanja in slikanja za pse ter njihove lastnike. Delavnica odpade, če bo deževalo.


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

V septembru se že tradicionalno pridružujemo pobudi evropskega tedna mobilnosti, ki spodbuja zavedanje o pomenu dobro organiziranega prometa, okolju prijaznih vozil in urejenih poti. Ob tej priložnosti ima naš muzej tudi Dan odprtih vrat.

Pridite na naše aktivnosti – peš, s kolesom ali z javnim prevozom. Vabljeni tudi vaši štirinožni prijatelji.

RAZSTAVA eto ti na
11. 9.– 8. 11. 2020


Postavitev razstave Nore Turato, eto ti na v MGLC. Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

eto ti na je prva slovenska predstavitev v Amsterdamu živeče hrvaške umetnice Nore Turato. Naslov je buzzword v hrvaščini – stalna besedna zveza, ki jo pogosto uporabljamo, sama pa nima posebnega pomena – in povzema Norin specifični odnos do jezika. Njeni performansi, knjige, murali, plakati in videi premlevajo iz različnih kontekstov iztrgane povedi ter jih mešajo v eklektične pastiše. Jezikovni fragmenti popularne in visoke kulture, oglaševanja, znanosti bolj zvenijo, kot pomenijo, vibrirajo v Norinih glasnih performativnih izvedbah, pisanih stenskih poslikavah in energičnih tipografijah njenih prostorskih postavitev brez nostalgije po svojem izgubljenem kontekstu. Izkušnja razstave in performansov Nore Turato je zato blizu konzumiranju jezika v digitalni dobi: potopljenosti v množico dražljajev, ki nas bolj zadevajo, kot nagovarjajo.

Kustos razstave je Vladimir Vidmar.