Cikel gvatemalskega filma na 32. grafičnem bienalu

 

torek, 29. avgust, 17.00–21.00 (premiera), Ustvarjalni center Švicarija
nedelja, 8. oktober, 16.00–20.00 (ponovitev), Ustvarjalni center Švicarija

Brezplačno.

Cikel osmih dokumentarnih, fikcijskih in kratkih filmov prikazuje tri poglede na burno zgodovino Gvatemale: obdobje državljanske vojne, povojno obdobje in eksperimentalno dobo gvatemalskega filma. Selektor cikla je Alberto Rodríguez Collía, sodelujoči umetnik na 32. grafičnem bienalu.

Spored filmskega večera
Mary Ellen Davis: Hudičeve sanje (Las quimeras del Diablo)
Luis Argeta: Gvatemalski božič (Navidad Guatemalteca)
Diego Sagastume: Moja mama vlada (My Mom Rules)
Evelyn Price in Loco González: Anatomsko pravilno (Anatómicamente correcto)
Julio Hernández Cordón: Prah (Polvo)                      
Teatro de los Vagos: Obalno območje (La zona intertidal)
Juan Brenner in Byron Mármol: Joy Vincio
Carlos Amorales: Orellanova fantazija (Orellana's Fantasy)

Ogled je brezplačen. Med predvajanjem cikla je en odmor z okrepčilom.

 

HUDIČEVE SANJE
Mary Ellen Davis
, Kanada, 1992, 68'
Dokumentarni film s svojo liričnostjo, realizmom in ironijo preiskuje dušo te protislovne dežele. Ne spoznavamo zgolj lepote pokrajine, ljudi in njihove ustvarjalne domišljije, temveč tudi strahotne življenjske razmere, raznovrstno nasilje in prevladujoče občutje absurdnosti.
Gvatemalska družba kaže na razcep med staroselci in priseljenci, bogatimi in revnimi, civilnim in vojaškim. Tisti, ki si drzne proti temu protestirati, tvegajo svoje življenje. V tem dokumentarnem filmu ljudje s svojimi besedami pripovedujejo to zgodbo.

GVATEMALSKI BOŽIČ
Luis Argeta, Gvatemala, ZDA, 1976, 4'
Sredi hiše, ki se je porušila med potresom, se ženski pripravljata, da bosta obredno ubili purana. Zatem postrežeta njegovo kri, mi pa slišimo, kako se zvok pisalnega stroja preobraža v rafal brzostrelke.

MOJA MAMA VLADA
Diego Sagastume
, Gvatemala, 2010, 13'
Zdolgočasen otrok se popolnoma sam potika po ravni strehi, v iskanju česar koli, kar bi ga zabavalo. Za ubijanje časa v domala obupni samoti, v katero je zapadel po tistem, ko so ga zapustili, vse pride prav.

ANATOMSKO PRAVILNO
Evelyn Price in Loco González, Gvatemala, 2016, 12'
Video prikazuje netradicionalno gledališko predstavo, ki so jo uprizarjali v zapuščeni hiši. Ženska sredi ruševin izbruhne v silovit monolog, se plazi po stenah in se naposled zgrudi po tleh, vse to, da bi se odrešila pritiska zapletenega obstoja kot posledice zatiralske družbe.

PRAH
Julio Hernández Cordón, Gvatemala, Španija, Čile, Nemčija, 2012, 80'
Zakonski par je ustvaril dokumentarni film o ženskah, ki iščejo svoje može in očete, izginule med gvatemalsko državljansko vojno. Pri tem sreča tudi Delfino in njenega sina Juana. Ženska šestnajst let pozneje še vedno išče svojega moža. Duh izginulega očeta nenehno zasleduje Juana, dokler se ne znajde v nevarnosti za svoje življenje in življenje drugih.

OBALNO OBMOČJE
Teatro de los Vagos, Gvatemala, Salvador, 1980, 15'
Kompromitirani učitelj spodbuja učence, naj se zavzemajo za to, v kar verjamejo. Pogumnega učitelja spremljamo, ko v obdobju med protesti po pouku kramlja ali pa v samoti svoje tihe hiše ocenjuje naloge. Živi v bližini oceana, oseka pa sem in tja prinese temačno presenečenje.

JOY VINCIO
Juan Brenner in Byron Mármol,
Gvatemala, 2011, 14'
Kompleksno in slogovno izbrušeno zaznavanje na novo interpretira deset gvatemalskih zgodb iz 90. let minulega stoletja; nekatere so na poseben način zaznamovale vso generacijo, druge samo posameznika. V teh zgodbah naletimo na najstniške seksualne posnetke, aristokratskega morilca, čarovnika, ki pred družino skriva svojo spolno usmerjenost …

ORELLANOVA FANTAZIJA
Carlos Amorales
, Mehika, 2013, 6'
Joaquín Orellana je sodobni glasbenik, čigar delo se razteza čez več kot petdeset let. Znamenit je po tem, da je ustvaril edinstvena glasbila, ki zahtevajo prav poseben način igranja. Ustvariti je moral tudi nov način zapisovanja in branja glasbe, metodo, ki je potrebna za pravilno interpretacijo njegove glasbe. Močne in preproste sledi te nove abecede, združene z njeno uporabo, spominjajo na čudovito koreografiran ples.

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Iz zbirke MGLC

Christian Boltanski: Le Club Mickey
Zbirka Francoskega inštituta

Knjiga umetnika Le Club Mickey prikazuje serijo časopisnih fotografij mladostnikov iz kluba Mickey Mouse v trenutkih njihovega najranljivejšega obdobja. S katalogizacijo obrazov in članskih številk pripadnikov kluba Boltanski razkriva svojo lastno fascinacijo nad zgodovinskim spominom in tem, kako konstruiramo preteklost.

Francoski konceptualni umetnik Christian Boltanski v svojem delu raziskuje naravo razvrščanja in popisovanja ter to, kako se povezujeta z našo potrebo po konstruiranju preteklosti. Smrt uporablja kot metaforo za sporočanje svojih dvomov, hkrati pa mu uspeva preseči z njo povezane kategorije morbidnosti in malodušja.

Knjiga je izšla pri založbi Imschoot, Uitgevers iz Genta. Prva izdaja v obsegu 400 kopij je izšla leta 1990, druga s 600 kopijami pa leta 1991. Knjiga ima 32 strani in 148 ilustracij.

  

VEČ

DELAVNICA: MOKULITO – LITOGRAFIJA NA LESU

 

petek–nedelja, 5.–7. junij 2020 (12 ur)

Grafična delavnica, vodi umetnica Tihana Karlović 

Tehnika mokulito je alternativna oblika klasične grafične tehnike litografije na les in prihaja z Japonske. 


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

12-urna delavnica poteka v Grafičnem ateljeju v MGLC:
petek, 5. 6.: 17.00–20.00
sobota, 6. 6.: 10.00–18.00 
nedelja, 7. 6.: 10.00–12.00

Delavnico vodi umetnica Tihana Karlović (Reka, Hrvaška) in je namenjena udeležencem z znanjem na področju grafičnega ustvarjanja. Skupina je omejena na največ 8 oseb, prisotnost udeležencev je obvezna od začetka do konca delavnice.Kotizacija: 90 eur.
Nudimo 15-% popust za člane Kluba prijateljev bienala ter 10-% popust za študente in brezposelne osebe.
Obvezna je prijava s prijavnico in opisom izkušenj in/ali predložitev portfelja.

Prijave zbiramo do zapolnitve mest na lili.sturm@mglc-lj.si

Več

 

ANDREJ ŠKUFCA, ČRNI TRG

19. 5.–16. 8. 2020

Črni trg Andreja Škufce je kiparska instalacija, ki temelji na modularnem ponavljanju. Njeno telo predstavlja futuristično žival, sestavljeno iz naših sodobnih biotehničnih razbitin – naftovodov, oceanskih kablov iz optičnih vlaken, ugorjev, eksoskeletov in najzgodnejših oblik cevastih večceličnih mikroorganizmov.

Kuratorka je Àngels Miralda.

Razstava Črni trg je brezplačno na ogled do konca maja.

Andrej Škufca: Zero Hedge (2019).