34. grafični bienale Ljubljana: Iskra Delta

18. 6.–17. 10. 2021

Iskro Delto, tehnološki konglomerat, smo priklicali iz prihodnosti, da predstavi svojo skrivno produkcijo na 34. grafičnem bienalu Ljubljana.

Lovka prihodnosti potrpežljivo potrkava po steklu. Z ogretega planeta se dviga gosta para hiperpopa. Resničnost se cepi v odbleskih drugih mogočih svetov. Če ste mislili, da je slovensko/jugoslovansko računalniško podjetje, ki bi lahko po mnenju mnogih postalo svetovna tehnološka sila, po letu 1989 ugasnilo, se motite. Iskra Delta bo naplavila oblike, ki se že pojavljajo med nami. Prihodnost je v naših rokah.

*

Ljubljanski grafični bienale, ki je bil ustanovljen leta 1955 sredi hladne vojne, se je v več kot šestdesetih letih svojega obstoja neumorno odzival na nenehno spreminjajoči se družbenopolitični kontekst, hkrati pa preoblikoval lastno identiteto in strategije. Vse od začetka si je prizadeval preseči geopolitična nasprotja, s čimer je kazal odločenost Jugoslavije, da izbere lastno pot.

Bienale še naprej črpa iz svoje zgodovine in konteksta, pri čemer je za 34. izdajo našel spodbudo v posebnem lokalnem primeru tehnološkega razvoja in njegovih neuresničenih potencialov. Na ozadju socialnih in okoljskih nemirov, globoko v pandemiji, ki je naša telesa prikovala na mesto, naše oči pa na zaslone, zgodba o Iskri Delti in duhovih »izgubljene prihodnosti«, ki jo preganjajo, vžiga iskro za predstavljanje in izgradnjo mogočih alternativnih sedanjosti.

Ker je Iskra Delta entiteta, ki biva v tem trenutku, je tudi vpeta v sedanjo internetno kulturo in naseljuje svet že obstoječih subkulturnih pojavov: svet hiperpopa, smeti, memov, političnega kompasa, čepečih Slovanov, hipsterjev, doomerjev in drugih fantomov te generacije.

Predstavlja konglomerat praks različnih platform, kolektivov in uveljavljenih, zlasti pa mlajših generacij umetnikov, glasbenikov in pisateljev, ki v svojih delih združujejo različne medije in discipline, predvsem pa izkoriščajo moč fikcije in nastajajočih tehnologij, da prikažejo vektorje, ki so sposobni spremeniti svet, v katerem živimo danes.

34. ljubljanski grafični bienale kot bienale, ki korenini v lokalnem kontekstu, hkrati pa ohranja svetovno perspektivo, vključuje umetnike z regionalnega območja, kamor spadajo Slovenija, Hrvaška, Poljska, Češka, Madžarska, pa tudi mednarodne udeležence iz Nemčije, Združenega kraljestva in ZDA, Bližnjega vzhoda in afriških držav.

Razstava se bo razprostirala po zgodovinski stavbi Mednarodnega grafičnega likovnega centra, lovke pa bo iztegnila tudi v okoliški park in na dve drugi prizorišči v mestu. Razstavljena bodo že obstoječa in naročena dela, spremljala pa jo bosta obsežen pogovorni program, ki bo prestopala meje med sodobno umetnostjo, sociologijo, politiko in literaturo, in publikacija, ki bo kot razstavni katalog in kot čitanka z eseji, ki poglobljeno obravnavajo teme bienala.

Kuratorji:
Tjaša Pogačar, Muanis Sinanović, Nevenka Šivavec

Projektna skupina bienala:
Kukla Kešerović, Aljaž Košir, Tjaša Pogačar, Muanis Sinanović, Nevenka Šivavec, Andrej Škufca

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Napovedujemo 34. grafični bienale Ljubljana: Iskra Delta

18. 6.–17. 10. 2021

Iskro Delto, tehnološki konglomerat, smo priklicali iz prihodnosti, da predstavi svojo skrivno produkcijo na 34. grafičnem bienalu Ljubljana.

Ljubljanski grafičnibienale, ki je bil ustanovljen leta 1955 sredi hladne vojne, se je v več kot šestdesetih letih svojega obstoja neumorno odzival na nenehno spreminjajoči se družbenopolitični kontekst, hkrati pa preoblikoval lastno identiteto in strategije. Vse od začetka si je prizadeval preseči geopolitična nasprotja, s čimer je kazal odločenost Jugoslavije, da izbere lastno pot.

Bienale še naprej črpa iz svoje zgodovine in konteksta, pri čemer je za 34. izdajo našel spodbudo v posebnem lokalnem primeru tehnološkega razvoja in njegovih neuresničenih potencialov. Na ozadju socialnih in okoljskih nemirov, globoko v pandemiji, ki je naša telesa prikovala na mesto, naše oči pa na zaslone, zgodba o Iskri Delti in duhovih »izgubljene prihodnosti«, ki jo preganjajo, vžiga iskro za predstavljanje in izgradnjo mogočih alternativnih sedanjosti.

Kuratorji:
Tjaša Pogačar, Muanis Sinanović, Nevenka Šivavec

Projektna skupina bienala:
Kukla Kešerović, Aljaž Košir,
Tjaša Pogačar, Muanis Sinanović,
Nevenka Šivavec, Andrej Škufca

RAZIŠČIMO MGLC

Bi radi spoznali našega hišnega mojstra Veveriča in izvedeli več o dejavnostih MGLC?

V knjižici Raziščimo MGLC Veverič predstavi in razloži, pa tudi pokomentira naše dejavnosti, zgodovino, park in galerijo, grafični bienale, nas povabi v grafični ateljeje in muzejsko kavarno itd. Sicer pa je Veverič, navihani, v rap usmerjeni veveričji najstnik.


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Avtorji so:
besedilo in uredništvo: Lili Šturm, ilustracije: Jure Engelsberger, oblikovanje: Mina Fina, Ee.

Knjižica je brezplačna, namenjena je osnovnošolcem, učiteljem, vzgojiteljem ter družinam. Najdete jo na Info Točki v Gradu Tivoli.

Več

Katalog Prints on Paper, Catalogue raisonné 2001–2020

Od danes dalje na voljo v naši muzejski trgovini, izključno za obiskovalce razstave Invader, Grafike na papirju.


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Katalog je izdala založba Control P Editions. Napisan je v angleškem jeziku in ima 224 strani, naklada je 4000 izvodov. Uvodno besedilo z naslovom Ponavljanje, variacije, evolucija je napisal kustos razstave Božidar Zrinski.

Avtorsko zasnovane knjige, v katerih Invader predstavlja in dodatno pojasnjuje svoje delo, zavzemajo posebno mesto v umetnikovem ustvarjanju. Prav takšen je tudi katalog Prints on Paper, ki prinaša vizualno predstavitev umetnikov del na papirju in njihovo izčrpno predstavitev.