33. GRAFIČNI BIENALE LJUBLJANA: VICE V LISICE

7. 6.–29. 9. 2019

33. grafični bienale Ljubljana je kuriral umetniški kolektiv Slavs and Tatars. Ne smemo spregledati tega, da je na 32. izdaji bienala z naslovom Kriterij rojstva osrednjo vlogo kuratorja kot tistega, ki izbere predstavljena dela, dobil samodejni verižni mehanizem, s katerim je bil izbor v celoti prepuščen umetnikom. Ker je kolektiv Slavs and Tatars sodeloval na tem bienalu, je Kriterij rojstva na prav poseben način vplival na zasnovo tokratnega bienala.

Kolektiv je bil zaradi obsežnega založniškega dela, kompleksne uporabe vizualnega jezika in raziskovalnih praks še posebno utemeljena izbira glede na zgodovino Bienala in njegovo sedanjo vlogo. Slavs and Tatars je mednarodno priznan umetniški kolektiv, ki se posveča območju vzhodno od nekdanjega Berlinskega zidu in zahodno od Kitajskega zidu, območju, imenovanemu Evrazija. Vse od nastanka leta 2006 ponuja luciden vpogled v pereča družbena vprašanja, utira nove poti sodobnega diskurza s povsem idiosinkratično obliko proizvajanja znanja, ki vključuje popularno kulturo, duhovne in ezoterične tradicije, ustna izročila, sodobne mite ter akademsko raziskovanje. Prakse kolektiva slonijo na treh dejavnostih: razstavah, izdajanju knjig in performativnih predavanjih. Svoja dela so med drugim predstavili na samostojnih razstavah v Muzeju sodobne umetnosti v New Yorku, v Saltu v Istanbulu, v Hiši dunajske secesije, v Kunsthalle v Zürichu in v Centru za sodobno umetnost Ujazdowski v Varšavi. Do zdaj je izdal deset knjig, med drugim Wripped Scripped (Hatje Cantz, 2018) o jezikovni politiki; Friendship of Nations (2. izdaja, Book Works, 2017) o presenetljivih odnosih med Iranom in Poljsko med 17. in 21. stoletjem ter Molla Nasreddin (trenutno 2. izdaja pri I.B. Tauris, 2017), prevod legendarnega azerbajdžanskega satiričnega časopisa. Njihovo osredotočanje na Evrazijo pogosto preizprašuje naš enodimenzionalni pogled na razmerja med znanostjo, vero, močjo in identiteto. V Ljubljani smo jih videli na razstavi Sistemi in ornamenti leta 2012. Razstavo je kurirala Nevenka Šivavec, direktorica MGLC.

Kolektiv Slavs and Tatars se je v svojem kuratorskem debiju znova povezal z začetki ljubljanskega grafičnega bienala. »Potem ko je bila zamejitev na izbrani medij v zadnjih približno dvajsetih letih zmehčana, se želimo znova osredotočiti na 'grafiko' današnjega časa tako v dobesednem kot strateškem pomenu. V času združenih prihodnosti in pomešanih preteklosti se zdi vloga grafike v javnih razpravah in polemikah še posebno pomembna.«

Fokus razstave 33. grafičnega bienala Ljubljana je bil na ideji satire kot izrazito vizualnega jezika, pri čemer je bilo »grafično«, ki zaznamuje zgodovino Bienala, razumljeno in preizprašano v širokem polju ekspresivnega, nezadržanega, celo šokantnega. Je res, kot pravi George Orwell, vsaka šala že majhna revolucija? Ali pa sta smeh in satira zgolj ventila za sproščanje pritiskov in napetosti, ki bi sicer vodili v politični upor? Kolektiv Slavs and Tatars vidi humor kot strategijo in kot vsebino. Vizualno preobilje današnjega časa je povzročilo nastanek novega estetskega jezika, katerega sporočila in diskurz se nam velikokrat zdijo neokusni. Čeprav imata grafika in satira vsaka svoje specifike, jima je skupno zatrjevanje, da govorita ljudem in za ljudi.

Z vsebinami 33. grafičnega bienala Ljubljana se lahko podrobneje seznanite na novi spletni strani: bienale.si.

 

Honza Zamojski, Zbiranje in srečevanje, 2019. Postavitev osrednje razstave 33. grafičnega bienala Ljubljana.
Foto: Jaka Babnik. Arhiv: MGLC.

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Turnerjeva nagrada za leto 2019

Med letošnjimi nagrajenci Turnerjeve nagrade sta tudi umetnika Oscar Murillo in Lawrence Abu Hamdan, ki sta sodelovala na 31. grafičnem bienalu Ljubljana (Nad tabo/ti, 2015, kuratorka Nicola Lees) in 33. grafičnem bienalu Ljubljana (Vice v lisice, 2019, kuratorja Slavs and Tatars). Poleg njiju sta nagrado prejela Helen Cammock in Tai Shani. Umetniki so se v času svetovne politične krize odločili za potezo solidarnosti in ustanovili kolektiv, nagrado pa si bodo razdelili. Takole so zapisali:

"V tem času politične krize v Veliki Britaniji in večjem delu sveta, ko obstaja že toliko stvari, ki delijo in izolirajo ljudi in skupnosti, se čutimo močno motivirane, da nagrado uporabimo za kolektivno izjavo v imenu skupnosti, množine in solidarnosti – tako v umetnosti kot v družbi."

Čestitamo!


Oscar MuriloDe marcha, ¿una rumba?... no, solo un desfile
con ética y estética (2015).

31. grafični bienale Ljubljana, postavitev v Moderni galeriji.
Foto: Jaka Babnik.


Lawrence Abu Hamdan: 
Vseslišeč 
(digitalni video, 2014).
33. grafični bienale Ljubljana, postavitev v MGLC.
Foto: Jaka Babnik.

 

Impresije z razstave, delavnica animiranega filma

V sodelovanju z Društvom Slon.

sobota, 14. december, 10.00–16.00
recepcijia MGLCob 10. uri
Delavnica je primerna za mlade 9+ in je brezplačna.

Število udeležencev je omejeno, potrebne so predhodne prijave.

Kaj vse lahko pripovedujejo umetniška dela na razstavi?
Prisluhnili bomo zanimivim zgodbam o morskih prebivalcih, temačnih mestih in Mediteranu, zakaj imamo radi sladoled in udobne fotelje, kakšna je mobilna grafika in kako izgleda knjiga, ki ni knjiga, kaj pomeni družbena odgovornost in kako zveni glasba brezovega drevesa. Po razstavi Iz zbirke nagrajencev bienala: premene v kanonu bo popeljala Tina Boc.
Sledila bo delavnica v tehniki stop animacije (snemanje sliko po sliko).

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.

Prednovoletna delavnica izdelovanja čestitk

četrtek, 12. december, 17.00–20.00

Delavnica izdelovanja čestitk

Ali že imate idejo za novoletne čestitke, ki jih boste ob koncu leta pospremili z lepimi željami? V Mednarodnem grafičnem likovnem centru bomo decembra v prijetnem predprazničnem vzdušju ustvarjali unikatne novoletne čestitke. Udeleženci bodo narisali poljuben praznični motiv, ki ga bomo nato odtisnili v grafični tehniki sitotiska. Z nami bo tiskarski mojster Slavko Pavlin. Vsem udeležencem priporočamo, da že pred delavnico razmislite, kakšen motiv želite ustvariti, da boste lahko na delavnici več časa namenili sami izdelavi. 

Delavnica je primerna za vse generacije, predhodna znanja niso potrebna. Potekala bo v Grafičnem ateljeju MGLC
Potrebne so predhodne prijave: marketing@mglc-lj.si ali 01 241 38 08.

Delavnica je brezplačna za člane Kluba prijatelj bienala. Število mest je omejeno.