33. grafični bienale

7. 6.–29. 9. 2019

33. grafični bienale bo kuriral umetniški kolektiv Slavs and Tatars. Ne smemo spregledati tega, da je na 32. izdaji bienala z naslovom Kriterij rojstva osrednjo vlogo kuratorja kot tistega, ki izbere predstavljena dela, dobil samodejni verižni mehanizem, s katerim je bil izbor v celoti prepuščen umetnikom. Ker je kolektiv Slavs and Tatars sodeloval na tem bienalu, je Kriterij rojstva na prav poseben način vplival na zasnovo prihajajočega bienala.

Kolektiv je zaradi obsežnega založniškega dela, kompleksne uporabe vizualnega jezika in raziskovalnih praks še posebno utemeljena izbira glede na zgodovino bienala in njegovo sedanjo vlogo. Slavs and Tatars je mednarodno priznan umetniški kolektiv, ki se posveča območju vzhodno od nekdanjega Berlinskega zidu in zahodno od Kitajskega zidu, območju, imenovanemu Evrazija. Vse od nastanka leta 2006 ponuja luciden vpogled v pereča družbena vprašanja, utira nove poti sodobnega diskurza s povsem idiosinkratično obliko proizvajanja znanja, ki vključuje popularno kulturo, duhovne in ezoterične tradicije, ustna izročila, sodobne mite ter akademsko raziskovanje. Prakse kolektiva slonijo na treh dejavnostih: razstavah, izdajanju knjig in performativnih predavanjih. Svoja dela so med drugim predstavili na samostojnih razstavah v Muzeju sodobne umetnosti v New Yorku, v Saltu v Istanbulu, v Hiši dunajske secesije, v Kunsthalle v Zürichu in v Centru za sodobno umetnost Ujazdowski v Varšavi. Do zdaj je izdal deset knjig, med drugim Wripped Scripped (Hatje Cantz, 2018) o jezikovni politiki; Friendship of Nations (2. izdaja, Book Works, 2017) o presenetljivih odnosih med Iranom in Poljsko med 17. in 21. stoletjem ter Molla Nasreddin (trenutno 2. izdaja pri I.B. Tauris, 2017), prevod legendarnega azerbajdžanskega satiričnega časopisa. Njihovo osredotočanje na Evrazijo pogosto preizprašuje naš enodimenzionalni pogled na razmerja med znanostjo, vero, močjo in identiteto. V Ljubljani smo jih videli na razstavi Sistemi in ornamenti leta 2012. Razstavo je kurirala Nevenka Šivavec, direktorica MGLC.

Kolektiv Slavs and Tatars se namerava v svojem kuratorskem debiju znova povezati z začetki ljubljanskega grafičnega bienala. »Potem ko je bila zamejitev na izbrani medij v zadnjih približno dvajsetih letih zmehčana, se želimo znova osredotočiti na 'grafiko' današnjega časa tako v dobesednem kot strateškem pomenu. V času združenih prihodnosti in pomešanih preteklosti se zdi vloga grafike v javnih razpravah in polemikah še posebno pomembna.«

Fokus razstave 33. grafičnega bienala bo na ideji satire kot izrazito vizualnega jezika, pri čemer bo »grafično«, ki zaznamuje zgodovino bienala, razumljeno in preizprašano v širokem polju ekspresivnega, nezadržanega, celo šokantnega. Je res, kot pravi George Orwell, vsaka šala že majhna revolucija? Ali pa sta smeh in satira zgolj ventila za sproščanje pritiskov in napetosti, ki bi sicer vodili v politični upor? Kolektiv Slavs and Tatars vidi humor kot strategijo in kot vsebino. Vizualno preobilje današnjega časa je povzročilo nastanek novega estetskega jezika, katerega sporočila in diskurz se nam velikokrat zdijo neokusni. Čeprav imata grafika in satira vsaka svoje specifike, jima je skupno zatrjevanje, da govorita ljudem in za ljudi.

 


Slavs and Tatars: Molla Nasreddin, 2011. postavitev razstave Sistemi in ornamenti leta 2012 vMGLC.
Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

 

Vabimo vas, da si ogledate novo spletno stran 33. grafičnega bienala Ljubljana: bienale.si

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Otroški atelje v Švicariji: Ježek riše, tiska in se valja!

vsak petek v času bienala, 10.00–12.00, Švicarija, Park Tivoli

Izvajamo delavnice visokega tiska za najmlajše ježke (4–12 let), si pripovedujemo vice in se pogovarjamo o velikih razstavah.

Brezplačno, prijave za organizirane skupine na petra.derganc@mglc-lj.si.

MARATONSKA VODSTVA

Vice v lisice: sobota, 22. junij, 11.00–14.00

Na razstave se GRE PEŠ!: sobota, 21. september, 11.00–14.00 (v evropskem tednu mobilnosti)

Umetnost & razvedrilo: nedelja, 29. september, 11.00–14.00 (v sklopu dnevov evropske kulturne dediščine in tedna kulturne dediščine 2019)

Začetek vodstva ob 11.00 v MGLC; druga zbirna točka za vodstvo je ob 12.30 pred Narodno galerijo.

Maratonska vodstva spremljajo impro intervencije v sodelovanju z Impro ligo.

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.

KAKO BITI UMETNIK IN POSLOVNEŽ?

6. 7. 2019, 10:00–14:30

Vabimo k sodelovanju na enodnevni delavnici:

Poslovna šola za umetnike: Ustvarjalni pristop k načrtovanju poslovanja

Program delavnice obsega obravnavo posla kot kreativne prakse, kako biti korak pred drugimi, upoštevanje virov, časa in stroškov, analizo rentabilnosti, poslovni načrt kot narativni pripomoček ter zaključek in vprašanja. Delavnico vodi Amy Whitaker, izredna profesorica na Univerzi v New Yorku. Podiplomski študij iz menedžmenta je končala na Yale School of Management, podiplomski študij iz slikarstva pa na Slade School of Fine Arts; je avtorica knjig Museum Legs (2009) in Art of Thinking (2016).

Program

Prednost pri prijavi imajo študentje in diplomanti umetniških šol in akademij.
Kotizacija: 35 eur

Prijavni obrazec
Prijave na petra.derganc@mglc-lj.si

Amy Whitaker, izredna profesorica na Univerzi v New Yorku. Osebni arhiv.