32. grafični bienale: Kriterij rojstva

16. 6.–29. 10. 2017

32. grafični bienale je odprt do 5. novembra.

32. izdaja grafičnega bienala v sodelovanju in koprodukciji s številnimi partnerji ponovno prinaša obsežen sklop razstav in dogodkov. Izbor umetnikov za osrednjo bienalsko razstavo z naslovom Kriterij rojstva, ki bo na ogled v MGLC (Grad Tivoli) in v ravnokar prenovljeni stavbi Švicarije, je tokrat sledil zanimivemu eksperimentu. Šlo je za preprost mehanizem: prejemniki velike nagrade z zadnjih petih bienalov – Jeon Joonho (2007), Justseeds (2009), Regina José Galindo (2011), María Elena González (2013) in Ištvan Išt Huzjan (2015) – so bili povabljeni, naj predlagajo po enega umetnika, ki bo sodeloval na tokratnem dogodku; ti so bili nato povabljeni, naj imenujejo naslednjih pet sodelujočih umetnikov. Proces je obsegal še pet krogov in na koncu 32. bienale oskrbel z imeni najmanj tridesetih sodelujočih umetnikov. S tem je postavila 32. izdaja bienala za svojo izhodiščno točko transgresivni moment, ki meri na radikalno preoblikovanje – ne le vsebine dogodka, temveč tudi njegove strukture. To nakazuje že njegov naslov, Kriterij rojstva, ki namiguje na pesem modernističnega pesnika iz 20. stoletja Jureta Detele – pesem, ki je ponudila impulz za samorefleksijo, kakršne se je lotil bienale. Ali z drugimi besedami, celo kadar 32. grafični bienale zavrača okvir tematske razstave, izhaja iz pesmi, vendar take, ki razstavi ne ponuja vodilne teme, ampak s svojim radikalnim preizpraševanjem vseh polarnosti kliče po prelomu. Prelom, ki ga vpelje pesem Jureta Detele, odzvanja v rizomski strukturi letošnjega bienala, ki – brez osrednje figure kuratorja – namesto tega deluje kot entiteta, ki proizvaja samo sebe. Z izstopom iz območja ugodja, naj gre za tradicijo bienala ali pa uveljavljene protokole snovanja razstav sodobne umetnosti, Kriterij rojstva postavlja v ospredje raznovrstna razmerja – mnogoterost, ki nima enega samega, združevalnega koncepta, namesto tega pa obstaja kot nepretrgan tok pomenov in ponudi množico potencialnih povezav in interakcij med umetniškimi deli.

32. grafični bienale poleg osrednje razstave Kriterij rojstva (MGLC, Švicarija in Galerija ŠKUC) predstavlja tudi tradicionalno razstavo dobitnika prejšnje velike nagrade bienala, tokrat Ištvana Išta Huzjana, v Mestni galeriji Ljubljana, dela Petra Gidala, dobitnika nagrade za življenjsko delo na 31. bienalu, projekt nagrajenke občinstva 31. grafičnega bienala Mete Grgurevič, pregledno razstavo Marie Bonomi v Galeriji Jakopič ter pester diskurzivni program z mednarodnim simpozijem. Od drugih projektov so tu mednarodni plakatni projekt dobri sosed v sodelovanju z bienalom iz Istanbula, knjiga, ki predstavlja delo argentinske pesnice Alejandre Pizarnik, in grafična mapa umetnikov 32. grafičnega bienala, ki je na ogled v Galeriji Kresija.

 

Vodstva BIENALE TOP 10

11. 7. ob 19.00: v angleškem in slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Ustvarjalnim centrom Švicarija)
18. 7. ob 19.00: v italijanskem in slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Ustvarjalnim centrom Švicarija)
25. 7. ob 19.00: v nemškem in slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Ustvarjalnim centrom Švicarija)
1. 8. ob 17.00: v angleškem in slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Gradom Tivoli)
8. 8. ob 17.00: v nemškem in slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Gradom Tivoli)
15. 8. ob 17.00: v slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Gradom Tivoli)
22. 8. ob 17.00: v angleškem in slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Gradom Tivoli)
 

Umetniki 32. grafičnega bienala

Michelle Andrade / Leo Junsuk Bang / Stephanie Brooks / Erica Ferrari / Riley Harmon / Jarrett Key / Jon Key /
Eric Khoo / Gabriel Kuri / Moon Kyungwon / Jelsen Lee Innocent / Carlos Monroy / Ebecho Muslimova /
Christopher Myers / Asuka Ohsawa / Alejandro Paz / Josse Pyl / Alberto Rodríguez Collía / Gabriel Rodríguez Pellecer / Kaitlynn Redell / Mario Santizo / Jennifer Schmidt / Slavs and Tatars / Johanne Teigen / Nora Turato / Jess X. Snow / Oli Watt 

Bienalski kolegij: Irena Borić, Miklavž Komelj, Yasmín Martín Vodopivec, Nevenka Šivavec, Breda Škrjanec, Lili Šturm, Vladimir Vidmar, Asta Vrečko, Božidar Zrinski

Grafična mapa Praznina (16. 6.–6. 7. 2017)

Zasnova grafične mape se opira na strukturo bienala, saj so povabljeni umetnice in umetnik predstavniki petih skupin, ki so se oblikovale pri rizomski strukturi bienala. Praznina se vprašuje po pogojih in implikacijah položaja, v katerem se znajdejo umetniki, ko so pozvani, naj povabijo drugega umetnika.

Umetniki: Jarrett Key, Moon Kyungwon, Ebecho Muslimova, Alberto Rodríguez Collía in Jennifer Schmidt
Kustos: Tevž Logar
Prizorišče: Galerija Kresija


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

TO NI IME (16. 6.–16. 7. 2017)

Razstava TO NI IME si zastavlja vprašanje, kako misliti umetnost zunaj protokolov sodobne umetnosti. Podati skuša svež pogled na eksperimentalni format letošnjega bienala, hkrati pa vztraja pri delih, ki jih noben kontekst ne more popolnoma ujeti.

Umetniki: Viktor Bernik, Dragica Čadež, Karel Destovnik - Kajuh, Jure Detela, Athanasius Kircher, Neznani umetnik iz 1. st. n. št., Marko Pogačnik, Marko Ristić & Koča Popović, Tomaž Šalamun
Kustosi: Miklavž Komelj, Yasmín Martín Vodopivec, Nevenka Šivavec in Vladimir Vidmar
Prizorišče: Galerija Škuc


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Razstave nagrajencev

Ištvan Išt Huzjan: Mere (16. 6.–17. 9. 2017)

Prejemnik velike nagrade prejšnjega bienala v razstavi razmišlja o potovanjih, pri čemer je motiv hoje konstanta v umetnikovem prevpraševanju družbenega sistema in odnosov med posamezniki. Drugi del razstave pa predstavlja objekte, narejene v zavetju umetnikovega studia, ki se prepletajo v pripoved njegovega beleženja realnosti.

Kustosinja: Alenka Gregorič
Koprodukcija: MGML—Muzej in galerije mesta Ljubljane, Mestna galerija Ljubljana
Prizorišče: Mestna galerija Ljubljana

 
Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Meta Grgurevič: Silenzio, večna prepletenost zank in linij (16. junij 2017)

Dobitnica nagrade občinstva 31. grafičnega bienala se predstavlja s projektom, v katerem se skulptura in njeno gibanje razširita v performans. Skozi koreografijo se posamezni delci – kretnje, zvok in govorjena beseda – sestavijo in preidejo v stanje skladnosti.

Kustos: Michele Drascek
Celostni vpogled in besedilo: JAŠA
Koreografija: Sanja Nešković Peršin
Glasba: BOWRAIN
Koproducent: SNG Opera in balet Ljubljana
Prizorišče: Ustvarjalni center Švicarija


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Peter Gidal: Izčrpan pomen (16. 6.–29. 10. 2017)

Nagrado za življenjsko delo je na prejšnjem bienalu prejel režiser Peter Gidal. Razstava Izčrpan pomen se poklanja njegovi eksperimentalni filmski praksi in dokumentira Gidalovo večdesetletno zanimanje za delovne procese, ki pripeljejo do končne podobe slehernega filma.

Filmi: Soba (Dvojni posnetek), 1967; Film od zgoraj navzdol, 1967–1972; Epilog, 1968; Oblaki, 1969; Fokus, 1971;
Krivda, 1988; Ugašanje, 1992; Nobene noči, nobenega dneva, 1997; Domneva, 1997; Koda 1, 2013; Koda 2, 2013

Kustosinja: Irena Borić
Prizorišče: Ustvarjalni center Švicarija


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Drugi projekti

Maria Bonomi: Za vedno grafika (16. 6.–29. 10. 2017)

Delo Marije Bonomi uveljavlja grafiko kot izrazno sredstvo, pri katerem papir ni več fizična meja medija, ampak je v službi neskončnega eksperimentiranja. Spretno ustvarja kontraste med drzno abstraktno podobo v močnih barvah in s tankim, finim riževim papirjem, skozi katerega barve presevajo in ustvarjajo transparentne barvne tančice.

Kustosinji: Barbara Savenc in Breda Škrjanec.
Koproducent: MGML— Muzej in galerije mesta Ljubljane, Galerija Jakopič
Prizorišče: Galerija Jakopič


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Alejandra Pizarnik: Nočna pevka

Knjiga Nočna pevka vsebuje večji del pesniškega opusa, prozo Krvava grofica in izjave Alejandre Pizarnik o lastni poeziji. Poleg tega je v knjigo vključenega tudi nekaj doslej neobjavljenega gradiva: risbe in samopredstavitev, ki jo napisala v pismih Djuni Barnes.

Uredil: Miklavž Komelj
Prevedla: Nada Kavčič in Miklavž Komelj
Spremni eseji: Nada Kavčič, Miklavž Komelj in Yucef Merhi
Naslovnica: Yucef Merhi

dobri sosed – mednarodni plakatni projekt (julij–avgust)

Letošnji 15. istanbulski bienale z naslovom dobri sosed že od februarja 2017 predstavlja mednarodni plakatni projekt, s katerim temo dobrega soseda širi v številna mesta po svetu, projekt gostimo tudi na bienalu v Ljubljani.

Lokacija: Mestni plakati družbe TAM-TAM


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Žirija 32. grafičnega bienala
Anne Barlow
Mike Cooter
Bige Örer
Maruša Sagadin

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Izšel je Megazin kuhna za šolarje

Marca smo z nastopom karantene zaradi virusa COVID-19 objavil javni poziv šolam k sodelovanju pri akciji Megazin Kuhna za šolarje. Zavedajoč se dejstva, da otežene življenjske razmere niso bile nikoli ovira za ustvarjalnost, in da je tak trenutek lahko tudi priložnost za kolektivni duh in umetnost, smo k ustvarjanju umetniškega zina povabili osnovne in srednje šole ter gimnazije po vsej Sloveniji. Vabilo je veljalo razredu kot celoti, a štelo je tudi sodelovanje posameznikov.

Priljubljeni ustvarjalni koncept do it yourself (naredi sam) smo nadgradili v do it together (naredimo skupaj). Sodelujoči so oddali svoje prispevke kot datoteke v pdf ali jpg obliki in velikosti formata A4. Vsak sodelujoči razred (oziroma posameznik) je prejel en izvod, trije pa so shranjeni v arhivu MGLC. Vsi, ki so sodelovali v akciji, pa so upravičeni tudi do brezplačne vstopnice za obisk MGLC v šolskem letu 2020/2021.

Razpis je potekal med 27. marcem in 18. majem. Pozivu se je odzvalo 16 šol, 47razredov in skupaj je nastalo 368 prispevkov.

 

V spomin Jožetu Spacalu

Te dni smo se v barvah jesenskega Krasa poslovili od grafika, slikarja, mozaicista in scenografa Jožeta Spacala (1939–2020). Po končani Srednji šoli za oblikovanje v Ljubljani, na oddelku za uporabno grafiko, je končal leta 1962 prvo stopnjo umetnostne zgodovine na Filozofski fakulteti v Ljubljani in začel istega leta študirati slikarstvo in grafiko, na Akademiji za likovno umetnost Brera v Milanu, na Visoki šoli za umetnost pa tudi mozaik. Med študijem je bil praktikant na oddelku za scenografijo RAI-TV v Milanu. Leta 1966 je diplomiral in začel delati kot scenograf na TV Ljubljana, kjer je pripravil več kot tristo scenografij. Od leta 1969 je sodeloval na številnih domačih in mednarodnih razstavah, grafičnih bienalih, imel je več osebnih razstav in leta 1993 veliko pregledno razstavo televizijske scenografije v Moderni galeriji. Leta 1999 se je v Mednarodnem grafičnem likovnem centru predstavil s Pregledno razstavo grafike. Na veliki pregledni razstavi leta 2014 na Ljubljanskem gradu je predstavil izbor del z naslovom Od slutnje groze do erosa. V naši galeriji smo ga nazadnje predstavili na razstavi Novosti iz zbirke MGLC 2013–2015 leta 2016. Za svoja delo je prejel več nagrad in priznanj.

Na fotografiji so Spacalova dela z razstave, ki jih je v Zbirko MGLC podaril leta 2013. Nastala so med letoma 1976 in 1986 v tehnikah akvatinte in sitotiska.


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

ARHITEKTURA SANJ

Muzeum – 25 let

21. oktober–20. november

Desni atrij, Mestna hiša
Park Tivoli
Mednarodni grafični likovni center

Tridelni razstavni projekt v sklopu praznovanja 25-letnice delovanja zavoda Muzeum naslavlja prostorsko postavitev Barka v Desnem atriju Mestne hiše, sopostavljena eksponata Stol in Knjiga v parku Tivoli in razstava Not at First Glance umetnice Silvie Mariotti, ki se ob jubileju zavoda Muzeum predstavlja v MGLC.


Stol, Lo scrittore. Foto: Egon Kaše. Arhiv Muzeum.

 

 

 

OBVESTILO O ZAPRTJU MGLC IN ŠVICARIJE


Foto: Katja Goljat. Arhiv MGLC.

Mednarodni grafični likovni center in MGLC Švicarija sta od sobote, 24. oktobra, do nadaljnjega zaprta za javnost v skladu z uradnimi smernicami NIJZ in Ministrstva za zdravje RS zaradi onemogočanja
prenosa koronavirusa. Ta začasni ukrep je sprejet za zagotovitev zdravja obiskovalcev in muzejskih delavcev. 

Vabimo vas, da nas obiščete na naših družbenih omrežjih:
FacebookuTwitterju in Instagramu!