32. grafični bienale: Kriterij rojstva

16. 6.–29. 10. 2017

32. grafični bienale je odprt do 5. novembra.

32. izdaja grafičnega bienala v sodelovanju in koprodukciji s številnimi partnerji ponovno prinaša obsežen sklop razstav in dogodkov. Izbor umetnikov za osrednjo bienalsko razstavo z naslovom Kriterij rojstva, ki bo na ogled v MGLC (Grad Tivoli) in v ravnokar prenovljeni stavbi Švicarije, je tokrat sledil zanimivemu eksperimentu. Šlo je za preprost mehanizem: prejemniki velike nagrade z zadnjih petih bienalov – Jeon Joonho (2007), Justseeds (2009), Regina José Galindo (2011), María Elena González (2013) in Ištvan Išt Huzjan (2015) – so bili povabljeni, naj predlagajo po enega umetnika, ki bo sodeloval na tokratnem dogodku; ti so bili nato povabljeni, naj imenujejo naslednjih pet sodelujočih umetnikov. Proces je obsegal še pet krogov in na koncu 32. bienale oskrbel z imeni najmanj tridesetih sodelujočih umetnikov. S tem je postavila 32. izdaja bienala za svojo izhodiščno točko transgresivni moment, ki meri na radikalno preoblikovanje – ne le vsebine dogodka, temveč tudi njegove strukture. To nakazuje že njegov naslov, Kriterij rojstva, ki namiguje na pesem modernističnega pesnika iz 20. stoletja Jureta Detele – pesem, ki je ponudila impulz za samorefleksijo, kakršne se je lotil bienale. Ali z drugimi besedami, celo kadar 32. grafični bienale zavrača okvir tematske razstave, izhaja iz pesmi, vendar take, ki razstavi ne ponuja vodilne teme, ampak s svojim radikalnim preizpraševanjem vseh polarnosti kliče po prelomu. Prelom, ki ga vpelje pesem Jureta Detele, odzvanja v rizomski strukturi letošnjega bienala, ki – brez osrednje figure kuratorja – namesto tega deluje kot entiteta, ki proizvaja samo sebe. Z izstopom iz območja ugodja, naj gre za tradicijo bienala ali pa uveljavljene protokole snovanja razstav sodobne umetnosti, Kriterij rojstva postavlja v ospredje raznovrstna razmerja – mnogoterost, ki nima enega samega, združevalnega koncepta, namesto tega pa obstaja kot nepretrgan tok pomenov in ponudi množico potencialnih povezav in interakcij med umetniškimi deli.

32. grafični bienale poleg osrednje razstave Kriterij rojstva (MGLC, Švicarija in Galerija ŠKUC) predstavlja tudi tradicionalno razstavo dobitnika prejšnje velike nagrade bienala, tokrat Ištvana Išta Huzjana, v Mestni galeriji Ljubljana, dela Petra Gidala, dobitnika nagrade za življenjsko delo na 31. bienalu, projekt nagrajenke občinstva 31. grafičnega bienala Mete Grgurevič, pregledno razstavo Marie Bonomi v Galeriji Jakopič ter pester diskurzivni program z mednarodnim simpozijem. Od drugih projektov so tu mednarodni plakatni projekt dobri sosed v sodelovanju z bienalom iz Istanbula, knjiga, ki predstavlja delo argentinske pesnice Alejandre Pizarnik, in grafična mapa umetnikov 32. grafičnega bienala, ki je na ogled v Galeriji Kresija.

 

Vodstva BIENALE TOP 10

11. 7. ob 19.00: v angleškem in slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Ustvarjalnim centrom Švicarija)
18. 7. ob 19.00: v italijanskem in slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Ustvarjalnim centrom Švicarija)
25. 7. ob 19.00: v nemškem in slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Ustvarjalnim centrom Švicarija)
1. 8. ob 17.00: v angleškem in slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Gradom Tivoli)
8. 8. ob 17.00: v nemškem in slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Gradom Tivoli)
15. 8. ob 17.00: v slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Gradom Tivoli)
22. 8. ob 17.00: v angleškem in slovenskem jeziku (zbirno mesto pred Gradom Tivoli)
 

Umetniki 32. grafičnega bienala

Michelle Andrade / Leo Junsuk Bang / Stephanie Brooks / Erica Ferrari / Riley Harmon / Jarrett Key / Jon Key /
Eric Khoo / Gabriel Kuri / Moon Kyungwon / Jelsen Lee Innocent / Carlos Monroy / Ebecho Muslimova /
Christopher Myers / Asuka Ohsawa / Alejandro Paz / Josse Pyl / Alberto Rodríguez Collía / Gabriel Rodríguez Pellecer / Kaitlynn Redell / Mario Santizo / Jennifer Schmidt / Slavs and Tatars / Johanne Teigen / Nora Turato / Jess X. Snow / Oli Watt 

Bienalski kolegij: Irena Borić, Miklavž Komelj, Yasmín Martín Vodopivec, Nevenka Šivavec, Breda Škrjanec, Lili Šturm, Vladimir Vidmar, Asta Vrečko, Božidar Zrinski

Grafična mapa Praznina (16. 6.–6. 7. 2017)

Zasnova grafične mape se opira na strukturo bienala, saj so povabljeni umetnice in umetnik predstavniki petih skupin, ki so se oblikovale pri rizomski strukturi bienala. Praznina se vprašuje po pogojih in implikacijah položaja, v katerem se znajdejo umetniki, ko so pozvani, naj povabijo drugega umetnika.

Umetniki: Jarrett Key, Moon Kyungwon, Ebecho Muslimova, Alberto Rodríguez Collía in Jennifer Schmidt
Kustos: Tevž Logar
Prizorišče: Galerija Kresija


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

TO NI IME (16. 6.–16. 7. 2017)

Razstava TO NI IME si zastavlja vprašanje, kako misliti umetnost zunaj protokolov sodobne umetnosti. Podati skuša svež pogled na eksperimentalni format letošnjega bienala, hkrati pa vztraja pri delih, ki jih noben kontekst ne more popolnoma ujeti.

Umetniki: Viktor Bernik, Dragica Čadež, Karel Destovnik - Kajuh, Jure Detela, Athanasius Kircher, Neznani umetnik iz 1. st. n. št., Marko Pogačnik, Marko Ristić & Koča Popović, Tomaž Šalamun
Kustosi: Miklavž Komelj, Yasmín Martín Vodopivec, Nevenka Šivavec in Vladimir Vidmar
Prizorišče: Galerija Škuc


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Razstave nagrajencev

Ištvan Išt Huzjan: Mere (16. 6.–17. 9. 2017)

Prejemnik velike nagrade prejšnjega bienala v razstavi razmišlja o potovanjih, pri čemer je motiv hoje konstanta v umetnikovem prevpraševanju družbenega sistema in odnosov med posamezniki. Drugi del razstave pa predstavlja objekte, narejene v zavetju umetnikovega studia, ki se prepletajo v pripoved njegovega beleženja realnosti.

Kustosinja: Alenka Gregorič
Koprodukcija: MGML—Muzej in galerije mesta Ljubljane, Mestna galerija Ljubljana
Prizorišče: Mestna galerija Ljubljana

 
Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Meta Grgurevič: Silenzio, večna prepletenost zank in linij (16. junij 2017)

Dobitnica nagrade občinstva 31. grafičnega bienala se predstavlja s projektom, v katerem se skulptura in njeno gibanje razširita v performans. Skozi koreografijo se posamezni delci – kretnje, zvok in govorjena beseda – sestavijo in preidejo v stanje skladnosti.

Kustos: Michele Drascek
Celostni vpogled in besedilo: JAŠA
Koreografija: Sanja Nešković Peršin
Glasba: BOWRAIN
Koproducent: SNG Opera in balet Ljubljana
Prizorišče: Ustvarjalni center Švicarija


Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Peter Gidal: Izčrpan pomen (16. 6.–29. 10. 2017)

Nagrado za življenjsko delo je na prejšnjem bienalu prejel režiser Peter Gidal. Razstava Izčrpan pomen se poklanja njegovi eksperimentalni filmski praksi in dokumentira Gidalovo večdesetletno zanimanje za delovne procese, ki pripeljejo do končne podobe slehernega filma.

Filmi: Soba (Dvojni posnetek), 1967; Film od zgoraj navzdol, 1967–1972; Epilog, 1968; Oblaki, 1969; Fokus, 1971;
Krivda, 1988; Ugašanje, 1992; Nobene noči, nobenega dneva, 1997; Domneva, 1997; Koda 1, 2013; Koda 2, 2013

Kustosinja: Irena Borić
Prizorišče: Ustvarjalni center Švicarija


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Drugi projekti

Maria Bonomi: Za vedno grafika (16. 6.–29. 10. 2017)

Delo Marije Bonomi uveljavlja grafiko kot izrazno sredstvo, pri katerem papir ni več fizična meja medija, ampak je v službi neskončnega eksperimentiranja. Spretno ustvarja kontraste med drzno abstraktno podobo v močnih barvah in s tankim, finim riževim papirjem, skozi katerega barve presevajo in ustvarjajo transparentne barvne tančice.

Kustosinji: Barbara Savenc in Breda Škrjanec.
Koproducent: MGML— Muzej in galerije mesta Ljubljane, Galerija Jakopič
Prizorišče: Galerija Jakopič


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Alejandra Pizarnik: Nočna pevka

Knjiga Nočna pevka vsebuje večji del pesniškega opusa, prozo Krvava grofica in izjave Alejandre Pizarnik o lastni poeziji. Poleg tega je v knjigo vključenega tudi nekaj doslej neobjavljenega gradiva: risbe in samopredstavitev, ki jo napisala v pismih Djuni Barnes.

Uredil: Miklavž Komelj
Prevedla: Nada Kavčič in Miklavž Komelj
Spremni eseji: Nada Kavčič, Miklavž Komelj in Yucef Merhi
Naslovnica: Yucef Merhi

dobri sosed – mednarodni plakatni projekt (julij–avgust)

Letošnji 15. istanbulski bienale z naslovom dobri sosed že od februarja 2017 predstavlja mednarodni plakatni projekt, s katerim temo dobrega soseda širi v številna mesta po svetu, projekt gostimo tudi na bienalu v Ljubljani.

Lokacija: Mestni plakati družbe TAM-TAM


Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Žirija 32. grafičnega bienala
Anne Barlow
Mike Cooter
Bige Örer
Maruša Sagadin

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Plateauresidue: Sub Persona

25. 10.–29. 12. 2019

MGLC – Švicarija

Vabljeni 25. oktobra 2019 ob 19. uri na odprtje razstave umetniškega tandema PLATEAURESIDUE (Aljaž Celarc & Eva Pavlič Seifert), ki predstavlja nov raziskovalni in razstavni projekt Sub Persona. Razstava je del celoletnega programa Švicarije z motom skupnost, umetnost in narava, ki se leta 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na pravico javnosti do obveščenosti. Avtorja, ki v praksi običajno prepletata ekologijo in umetnost, se tokrat osredotočata na stanje gozdnih ekosistemov in na človekov vpliv nanje zaradi preteklega in sedanjega upravljanja gozdov. Premierno bosta predstavila multimedijsko instalacijo, ki spodbuja razvoj senzoričnega mišljenja ter izprašuje sodobno razumevanje okolja in človekov odnos do njega.

Avtorja sta se med pripravo projekta pogovarjala z ljudmi, ki se neposredno ukvarjajo z vzdrževanjem gozdov in imajo različna mnenja o načinu njihovega upravljanja in dojemanja. Gozdovi namreč opravljajo številne funkcije, od ekoloških, ekonomskih do kulturnih, vsem nam pa na več ravneh omogočajo kakovostno bivanje. Sodobna urbana populacija pogosto dojema gozdove kot prostore neokrnjene narave, čeprav so jih stoletja človekovega upravljanja povsem spremenila. Prav tradicija poseganja v gozdove in njihovega izkoriščanja človeštvu narekuje odgovornost, da jih sonaravno upravlja, poskrbi za posledice slabih praks in odpravlja posledice podnebnih sprememb. Umetnika raziskujeta, kako se sodobno upravljanje gozdov in gozdarjenje približata ciljem, ki jih narekuje vseevropski model sonaravnega upravljanja Pro Silva, ki je bil razvit leta 1989 na podlagi slovenske tradicije prebiralne sečnje. Cilj modela Pro Silva je, da bi se za prihodnje generacije ohranile vse ključne funkcije gozdov: ohranjanje ekosistemov, varstvo prsti in podnebja, produkcija lesa in lesnih izdelkov, rekreacija in ohranjanje kulturne dediščine.

PLATEAURESIDUE je namišljena identiteta geografa in umetnika Aljaža Celarca in umetnostne zgodovinarke Eve Pavlič Seifert. V delih se ukvarjata s pokrajinsko ekologijo in novimi mediji ter iščeta nove načine ozaveščanja javnosti. Zatorej vselej dajeta glas udeležencem projektov, naravnim oblikam, kot so skale, zrak, organizmi in drugi skupki snovi, ki jih reorganizirata v nove nenavadne oblike in novomedijske sisteme. Umetniški tandem živi in deluje v Novem Kotu, v zaledju gozdov Goteniške gore in Snežnika.

Plateauresidue: Sub Persona, 2019 (izsek iz videa)

RogLab Open: Aktivno staranje, razstava prototipov

Otvoritev: 10. oktobra 2019 ob 19.00

MGLC – Švicarija, Ljubljana

Na razstavi ob koncu mednarodnega projekta RogLab Open: Aktivno staranje bodo predstavljeni štirje nagrajeni prototipi, ki so med natečajnimi predlogi najbolje zajeli težave starostnikov. Najstniki, ki so sprožili beatlomanijo, in hipiji iz časa Woodstocka so zdaj stari že okoli sedemdeset let. Prav na njihove potrebe opozarja RogLab in predstavlja rešitve, ki jim omogočajo aktivno in samostojno življenje: medgeneracijsko igralo Andréja Vanzolina (Brazilija), hidroponični vrt za gibalno ovirane osebe Eamona Dureyja (Severna Irska), dodatki za stopnice Dušana Uršiča (Slovenija) ter klasično krojena oblačila za modno ozaveščene starejše, ki so jih razvile Ina Nathalie Bölsing, Kaja Čufer, Tajda Dražić in Katarina Ekart z naravoslovnotehniške fakultete pod mentorstvom Alenke More (Slovenija). Vsi prototipi bodo na ogled na razstavi v Švicariji do 20. oktobra 2019.  

Razstava je nastala v sodelovanju med RogLabom (MGML) in MGLC.

Projekt podpira Mestna občina Ljubljana.

Projekt je del partnerske mreže Platforme Center za kreativnost. Platformo Center za kreativnost sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenija.

 

Dušan Uršič: dodatki za stopnice, prototip

ZADNJI DAN BIENALA

Nedelja, 29. 9. 10.00 do 18.00

Zadnji dan bienala bo potekal pod naslovom Umetnost in razvedrilo v sklopu Dnevov evropske kulturne dediščine 2019. Z vami bodo med 11. in 14. uro vodiči in mediatorji bienala.

Brezplačno.

 

Flaka Haliti, Si to ti, Joe? (Alkoholni maček), 2017.
Foto: Arhiv MGLC.