26. grafični bienale 

Sunek

23. 6.-2. 10. 2005

Grafični bienale praznuje petdeset let. Letošnja prireditev ima naslov Sunek, govori o moči bienala, ki je pol stoletja premikal slovenski kulturni prostor in svetovni grafični svet. Koncept 26. grafičnega bienala je izdelal Jure Mikuž in poudarja jubilej prireditve, raznolikost pogledov na sodobno grafiko in proces kot način priprave razstave. Odgovor osemnajstih vabljenih mednarodnih grafičnih institucij, ki zastopajo razne aktivnosti na področju sodobne grafike, materializira umetnostne kriterije kulturnih in geografskih okolij, v katerih delujejo, in tako uveljavlja postkolonialni pogled na umetnost.


Trienal Poli/Gráfica de San Juan: América Latina y el Caribe, Portoriko.
Grand Prix 26. grafičnega bienala. 
Foto: Tomaž Lunder.


Sodelujoče institucije in umetniki:

Bharat Bhavan International Print Biennial, Bhopal, Indija: Raj Mohammad Pathan.
Kurator: Yusuf
Bibliotheque nationale de France, Pariz, Francija: François Morellet, Paul-Armand Gette, Jean Le Gac, François Bouillon, Gérard Collin-Thiebaut, Jean-Michel Alberola, Yves Chaudouët, Françoise Petrovitch.
Kuratorka: Marie-Cécile Miessner
Birmingham Museums and Art Gallery, Birmingham, Velika Britanija: Paul Coldwell, Jane Dixon, Lucian Freud, Jane Joseph, Peter Kennard & Cat Picton Phillipps, Hughie O'Donoghue, Anne Rook, Colin Self, Ian Tyson, Catherine Yass, Webproductions (Telfer Stokes, Helen Douglas).
Kuratorka: Tessa Sidey
Brooklyn Museum, New York, ZDA: Devorah Sperber.
Kuratorka: Marilyn Kushner
Calcografía Nacional, Real Academia de Bellas Artes de San Fernando, Madrid, Španija: Juan Alberto García de Cubas, Mónica Gener, Centro I+D de la Estampa Digital, Calcografía Nacional, Anish Kapoor, Jesús Pastor, Elena Jiménez.
Kuratorja: Javier Blas in María Zozaya
Egyptian International Print Triennial, Giza, Egipt: Amira Ehsan Abdel Malek, Eman Ezzat Elshazli, Moataz Mohamed Abdallah, Mohamed Nabil Abdel Salam, Rania Wagdy AbdAlla Mahmoud, Wael A. Sabour A. Kader.
Kurator: Medhat Nasr Ali
Graphica Creativa kansainvälinen taidegrafiikan triennaali, Jyväskylä, Finska: Tuija Arminen, Hanna Oinonen.
Kuratorka: Virve Lilja
Istituto Nazionale per la Grafica, Rim, Italija: Massimo Bartolini.
Kurator: Luigi Ficacci
Mednarodni grafični likovni center, Ljubljana, Slovenija: son:DA, Marija Starič Jenko & Almira Sadar, Annu Vertanen, Federico Pietrella, Ingrid Ledent.
Kuratorja: mag. Breda Škrjanec in Božidar Zrinski



Italijanski umetnik Federico Pietrella osebno in site-specific. Izbor MGLC.
Foto: Bojan Velikonja.


Medzynarodowe triennale grafiki w Krakowie, Poljska: Andrzej Bednarczyk, Ksawery Kaliski.
Kurator: Tomasz Gryglewicz
Meždunarodno trienale na grafikata, Sofija, Bolgarija: Bujan Filčev, Emil Mirazčiev, Mobile Graphic Art Room (Anastasija Panajotova, Aleksander Aleksov, Atanas Vasilev, Borislav Stoev, Valeri Vasilev, Valeri Čakalov, Vanko Urumov, Veselin Damjanov, Galina Pavlova, Georgi Lečev, Gredi Assa, Darina Peeva, Dimo Kolibarov, Elena Panajotova, Zafir Jončev, Ivan Dimov, Ivan Ninov, Koljo Karamfilov, Kostadinka Miladinova, Marija Duhteva, Milko Pavlov, Mihail Petkov, Plamen Monev, Plamen Penov, Plamen Solomonski, Ralica Nikolova, Roberto Andreev, Rumen Nečev, Rumen Račev, Rumen Skorčev, Sašo Anastasov, Stefan Bojkov, Tedi Liho, Tihomir Manolov, Cvetan Kazandžiev, Juli Minčev, Javora Petrova, Hristo Kardžilov).
Kuratorka: Plamena Dimitrova-Račeva
National Taiwan Museum of Fine Arts, Tajvan: Shiou-ping Liao, Hsi-chi Li, Yang-che Liu, Yu-hui Chung, Chen-ping Tung, Shyh-twan Hwang, Hsueh-chin Lin, Chin-cheng Chu, Dean-e Mei, Ming-die Yang, Sheng-min Hsieh, Hung-yu Chang, Hsin-chen Chang, Ping-ho Lo, Juo-lan Kao, Ming-feng Hsu, Chao-an Lin, Yung-chin Chen, Yu-tzu Wu, Hsing-hsuen Wu, Hsiang Cheng, Chin-jui Pan, Yu-chi Wang, Hui-Lan Chang.
Kuratorka: Judith Wan-ju Wang
Neue Galerie am Landesmuseum Joanneum, Gradec, Avstrija: Jörg Schlick.
Kuratorka: Elisabeth Fiedler
Novosibirskaja Biennale sovremennoj grafiki, Novosibirsk, Rusija: Rinat Minnebajev, Svjatoslav Ponomarjov, Jelena Bertollo, Vladimir Martinov, Jekaterina Roškova, Vladimir Nasedkin, Sergej Brujhanov, Muratbek Džumalijev, Guljnara Kasmalijeva, Almagulj Menlibajeva , Ajrat Teregulov.
Kurator: Vladimir Nazanski
Proyecto'ace, Buenos Aires, Argentina: Rimer Cardillo.
Kuratorka: Alicia Candiani
Sezon Museum of Modern Art, Karuizawa, Japonska: Mitsuo Kano, Naoyoshi Hikosaka, Fumihiko Nishioka, Nana Shiomi, Keisuke Yamaguchi.
Kuratorka: Sawako Ogiwara
Tallinna Graafikatriennaal, Tallinn, Estonija: John Smith (Marko Mäetamm and Kaido Ole) and Margareete Fuks; Andres Tali and Anu Kalm, Leonhard Lapin, Silvi Liiva, Enno Ootsing, Vive Tolli, Urmas Viik; Marko Laimre and Theodor Kuul; KIWA (Jaanus Kivaste) and Kaarel Kurismaa; Kai Kaljo and Richard Kaljo; Avangard (Sandra Jogeva, Margus Tamm) and Peeter Allik.
Kuratorja: Anders Härm in Eve Kask
Trienal Poli/Gráfica de San Juan: América Latina y el Caribe, Portoriko (prejemnik Velike nagrade bienala): Allora & Calzadilla (Jennifer Allora, Guillerno Calzadilla), Miguel Luciano, Adál Maldonado, Antonio Martorell, Garvin J. Sierra, Mary Patierno and Natalia Munoz.
Kurator: Elvis Fuentes
The Museum of Modern Art, New York, ZDA/sodeluje samo na simpoziju.

Spremljevalne razstave, MGLC

Raymond Pettibon
Ameriški sodobni umetnik, dobitnik velike častne nagrade 25. mednarodnega grafičnega bienala.

Najlepše grafike
Slovenska grafika zadnjih petdesetih let.

Prva linija
Avantgardni in alternativni tiski v Sloveniji od konceptualizma do danes.

Katalog 26. grafičnega bienala
Ob razstavah sta izšla slovensko-angleška kataloga 26. grafični bienale − Sunek in Spremljevalne razstave − Prva linija, Raymond Pettibon, Najlepše grafike. 
Oba kataloga sta razprodana.

Producent 26. grafičnega bienala: Mednarodni grafični likovni center
Koproducenta: Cankarjev dom, kulturni in kongresni center in Tobačna Ljubljana
Donator: Tobačna Ljubljana
S podporo: Autocommerce, Europlakat, Gorenje, Imos, Lek, Marand, Mobitel, Petrol, RTV Slovenija, SGP Graditelj, AFAA, Ameriško veleposlaništvo, British Council, Finsko veleposlaništvo v Ljubljani, Francoski inštitut Charles Nodier, Italijanski inštitut za kulturo v Sloveniji, Japan Foundation, Kulturni forum Avstrijskega Veleposlaništva, Veleposlaništvo Kraljevine Španije, Adria Airways, Aerodrom Ljubljana, Hestia pro, Prevent Global, Tam-Tam.

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Plateauresidue: Sub Persona

25. 10.–29. 12. 2019

MGLC – Švicarija

Vabljeni 25. oktobra 2019 ob 19. uri na odprtje razstave umetniškega tandema PLATEAURESIDUE (Aljaž Celarc & Eva Pavlič Seifert), ki predstavlja nov raziskovalni in razstavni projekt Sub Persona. Razstava je del celoletnega programa Švicarije z motom skupnost, umetnost in narava, ki se leta 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na pravico javnosti do obveščenosti. Avtorja, ki v praksi običajno prepletata ekologijo in umetnost, se tokrat osredotočata na stanje gozdnih ekosistemov in na človekov vpliv nanje zaradi preteklega in sedanjega upravljanja gozdov. Premierno bosta predstavila multimedijsko instalacijo, ki spodbuja razvoj senzoričnega mišljenja ter izprašuje sodobno razumevanje okolja in človekov odnos do njega.

Avtorja sta se med pripravo projekta pogovarjala z ljudmi, ki se neposredno ukvarjajo z vzdrževanjem gozdov in imajo različna mnenja o načinu njihovega upravljanja in dojemanja. Gozdovi namreč opravljajo številne funkcije, od ekoloških, ekonomskih do kulturnih, vsem nam pa na več ravneh omogočajo kakovostno bivanje. Sodobna urbana populacija pogosto dojema gozdove kot prostore neokrnjene narave, čeprav so jih stoletja človekovega upravljanja povsem spremenila. Prav tradicija poseganja v gozdove in njihovega izkoriščanja človeštvu narekuje odgovornost, da jih sonaravno upravlja, poskrbi za posledice slabih praks in odpravlja posledice podnebnih sprememb. Umetnika raziskujeta, kako se sodobno upravljanje gozdov in gozdarjenje približata ciljem, ki jih narekuje vseevropski model sonaravnega upravljanja Pro Silva, ki je bil razvit leta 1989 na podlagi slovenske tradicije prebiralne sečnje. Cilj modela Pro Silva je, da bi se za prihodnje generacije ohranile vse ključne funkcije gozdov: ohranjanje ekosistemov, varstvo prsti in podnebja, produkcija lesa in lesnih izdelkov, rekreacija in ohranjanje kulturne dediščine.

PLATEAURESIDUE je namišljena identiteta geografa in umetnika Aljaža Celarca in umetnostne zgodovinarke Eve Pavlič Seifert. V delih se ukvarjata s pokrajinsko ekologijo in novimi mediji ter iščeta nove načine ozaveščanja javnosti. Zatorej vselej dajeta glas udeležencem projektov, naravnim oblikam, kot so skale, zrak, organizmi in drugi skupki snovi, ki jih reorganizirata v nove nenavadne oblike in novomedijske sisteme. Umetniški tandem živi in deluje v Novem Kotu, v zaledju gozdov Goteniške gore in Snežnika.

Plateauresidue: Sub Persona, 2019 (izsek iz videa)

RogLab Open: Aktivno staranje, razstava prototipov

Otvoritev: 10. oktobra 2019 ob 19.00

MGLC – Švicarija, Ljubljana

Na razstavi ob koncu mednarodnega projekta RogLab Open: Aktivno staranje bodo predstavljeni štirje nagrajeni prototipi, ki so med natečajnimi predlogi najbolje zajeli težave starostnikov. Najstniki, ki so sprožili beatlomanijo, in hipiji iz časa Woodstocka so zdaj stari že okoli sedemdeset let. Prav na njihove potrebe opozarja RogLab in predstavlja rešitve, ki jim omogočajo aktivno in samostojno življenje: medgeneracijsko igralo Andréja Vanzolina (Brazilija), hidroponični vrt za gibalno ovirane osebe Eamona Dureyja (Severna Irska), dodatki za stopnice Dušana Uršiča (Slovenija) ter klasično krojena oblačila za modno ozaveščene starejše, ki so jih razvile Ina Nathalie Bölsing, Kaja Čufer, Tajda Dražić in Katarina Ekart z naravoslovnotehniške fakultete pod mentorstvom Alenke More (Slovenija). Vsi prototipi bodo na ogled na razstavi v Švicariji do 20. oktobra 2019.  

Razstava je nastala v sodelovanju med RogLabom (MGML) in MGLC.

Projekt podpira Mestna občina Ljubljana.

Projekt je del partnerske mreže Platforme Center za kreativnost. Platformo Center za kreativnost sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenija.

 

Dušan Uršič: dodatki za stopnice, prototip

ZADNJI DAN BIENALA

Nedelja, 29. 9. 10.00 do 18.00

Zadnji dan bienala bo potekal pod naslovom Umetnost in razvedrilo v sklopu Dnevov evropske kulturne dediščine 2019. Z vami bodo med 11. in 14. uro vodiči in mediatorji bienala.

Brezplačno.

 

Flaka Haliti, Si to ti, Joe? (Alkoholni maček), 2017.
Foto: Arhiv MGLC.