25. mednarodni grafični bienale

Od zibelke do groba, izbrane risbe Damiena Hirsta

10. 6.–28. 9. 2003

Kustos bienala Christophe Cherix (kustos v grafičnem kabinetu v Muzeju za umetnost in zgodovino v Ženevi) je zasnoval bienale kot kompleksni sklop, sestavljen iz razstave sodobnih grafičnih del, dokumentarne razstave o zgodovini mednarodnih grafičnih bienalov od leta 1955 do danes, ki jo je pripravila mag. Breda Škrjanec, in simpozija Producenti na temo odnosa med založnikom in likovnim ustvarjalcem, ki ga je vodil Lionel Bovier.
Razstava sodobnih grafičnih del temelji na pomenu multiplicirane podobe kot komunikacijskega sredstva. Razstavljena dela, kot so avtorske knjige, časopisi in revije, fotokopije, avtorski plakati, časopisne intervencije, časopisni projekti in grafični listi, povezuje to, da dokumentirajo zamisli umetnikov o uresničenih ali neuresničenih preteklih in prihodnjih projektih.


25. mednarodni grafični bienale, del postavitve v Moderni galeriji. Foto: Bojan Salaj.

Umetniki in projekti:
John M Armleder, Art & Project, Vesna Bukovec, Vidya Gastaldon, Isa Genzken, Liam Gillick, Fabrice Gygi, Pierre Huyghe & Philippe Parreno, Irwin, Ivana Keser, Antinomian Press (Ben Kinmont), Kiosk, Ivan Kožarić, Polonca Lovšin, M/M, Lucy McKenzie, Robert Morris, Gianni Motti, museum in progress, Onestar Press, Raymond Pettibon, Permanent Food (Maurizio Cattelan & Dominique Gonzalez-Foerster), Seth Price, Tadej Pogačar & P.A.R.A.S.I.T.E. Museum of Contemporary Art, Allen Ruppersberg, Anamarija Šmajdek, Josh Smith, Erik Steinbrecher, Xavier Veilhan, Dan Walsh.

Razstavna mesta:
MGLC, Moderna galerija, Galerija Cankarjevega doma, Narodni muzej Slovenije, Park Tivoli, billboardi Proreklam-Europlakata, časniki Dnevnik, Delo in Der Standard.

Katalog 25. grafičnega bienala
Ob bienalu je izšel slovensko-angleški katalog 25. mednarodni grafični bienale, ki je prejel nagrado za najlepšo knjigo v Švici leta 2005.

Od zibelke do groba, izbrane risbe Damiena Hirsta


Damien Hirst, eden najpomembnejših sodobnih britanskih umetnikov, se je kot nagrajenec 24. mednarodnega grafičnega bienala leta 2001 predstavil s samostojno razstavo. Razstavil je obsežno risarsko ustvarjanje od humorističnih risb, izdelanih za prijatelje, do pripravljalnih skic za instalacije in slike. Več kot sto del so posodili javne in zasebne zbirke in avtor sam. Predstavitev je bila prva Hirstova razstava risb in prva njegova samostojna razstava po premoru od leta 2000. Razstavo je pripravil British Council in ob njej je izšel katalog v obliki časopisa.

Producent 25. grafičnega bienala: Mednarodni grafični likovni center

S podporo: Adria Airways, AFAA, Autocommerce, British Council, Cultura 2000, Delo, Dnevnik, Embajada de Espana, Gorenje, Institut français Charles Nodier, Istituto Italiano di Cultura in Slovenia, Lek, Ministarstvo za kulturu Republike Hrvatske, Mlinotest, Mondrian Stiftung, Österreichisches Kulturforum, Petrol, Prohelvetia, Proreklam-Europlakat, RTV Slovenija, Samex, Schweizerische Botschaft.

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Plateauresidue: Sub Persona

25. 10.–29. 12. 2019

MGLC – Švicarija

Vabljeni 25. oktobra 2019 ob 19. uri na odprtje razstave umetniškega tandema PLATEAURESIDUE (Aljaž Celarc & Eva Pavlič Seifert), ki predstavlja nov raziskovalni in razstavni projekt Sub Persona. Razstava je del celoletnega programa Švicarije z motom skupnost, umetnost in narava, ki se leta 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na pravico javnosti do obveščenosti. Avtorja, ki v praksi običajno prepletata ekologijo in umetnost, se tokrat osredotočata na stanje gozdnih ekosistemov in na človekov vpliv nanje zaradi preteklega in sedanjega upravljanja gozdov. Premierno bosta predstavila multimedijsko instalacijo, ki spodbuja razvoj senzoričnega mišljenja ter izprašuje sodobno razumevanje okolja in človekov odnos do njega.

Avtorja sta se med pripravo projekta pogovarjala z ljudmi, ki se neposredno ukvarjajo z vzdrževanjem gozdov in imajo različna mnenja o načinu njihovega upravljanja in dojemanja. Gozdovi namreč opravljajo številne funkcije, od ekoloških, ekonomskih do kulturnih, vsem nam pa na več ravneh omogočajo kakovostno bivanje. Sodobna urbana populacija pogosto dojema gozdove kot prostore neokrnjene narave, čeprav so jih stoletja človekovega upravljanja povsem spremenila. Prav tradicija poseganja v gozdove in njihovega izkoriščanja človeštvu narekuje odgovornost, da jih sonaravno upravlja, poskrbi za posledice slabih praks in odpravlja posledice podnebnih sprememb. Umetnika raziskujeta, kako se sodobno upravljanje gozdov in gozdarjenje približata ciljem, ki jih narekuje vseevropski model sonaravnega upravljanja Pro Silva, ki je bil razvit leta 1989 na podlagi slovenske tradicije prebiralne sečnje. Cilj modela Pro Silva je, da bi se za prihodnje generacije ohranile vse ključne funkcije gozdov: ohranjanje ekosistemov, varstvo prsti in podnebja, produkcija lesa in lesnih izdelkov, rekreacija in ohranjanje kulturne dediščine.

PLATEAURESIDUE je namišljena identiteta geografa in umetnika Aljaža Celarca in umetnostne zgodovinarke Eve Pavlič Seifert. V delih se ukvarjata s pokrajinsko ekologijo in novimi mediji ter iščeta nove načine ozaveščanja javnosti. Zatorej vselej dajeta glas udeležencem projektov, naravnim oblikam, kot so skale, zrak, organizmi in drugi skupki snovi, ki jih reorganizirata v nove nenavadne oblike in novomedijske sisteme. Umetniški tandem živi in deluje v Novem Kotu, v zaledju gozdov Goteniške gore in Snežnika.

Plateauresidue: Sub Persona, 2019 (izsek iz videa)

RogLab Open: Aktivno staranje, razstava prototipov

Otvoritev: 10. oktobra 2019 ob 19.00

MGLC – Švicarija, Ljubljana

Na razstavi ob koncu mednarodnega projekta RogLab Open: Aktivno staranje bodo predstavljeni štirje nagrajeni prototipi, ki so med natečajnimi predlogi najbolje zajeli težave starostnikov. Najstniki, ki so sprožili beatlomanijo, in hipiji iz časa Woodstocka so zdaj stari že okoli sedemdeset let. Prav na njihove potrebe opozarja RogLab in predstavlja rešitve, ki jim omogočajo aktivno in samostojno življenje: medgeneracijsko igralo Andréja Vanzolina (Brazilija), hidroponični vrt za gibalno ovirane osebe Eamona Dureyja (Severna Irska), dodatki za stopnice Dušana Uršiča (Slovenija) ter klasično krojena oblačila za modno ozaveščene starejše, ki so jih razvile Ina Nathalie Bölsing, Kaja Čufer, Tajda Dražić in Katarina Ekart z naravoslovnotehniške fakultete pod mentorstvom Alenke More (Slovenija). Vsi prototipi bodo na ogled na razstavi v Švicariji do 20. oktobra 2019.  

Razstava je nastala v sodelovanju med RogLabom (MGML) in MGLC.

Projekt podpira Mestna občina Ljubljana.

Projekt je del partnerske mreže Platforme Center za kreativnost. Platformo Center za kreativnost sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenija.

 

Dušan Uršič: dodatki za stopnice, prototip

ZADNJI DAN BIENALA

Nedelja, 29. 9. 10.00 do 18.00

Zadnji dan bienala bo potekal pod naslovom Umetnost in razvedrilo v sklopu Dnevov evropske kulturne dediščine 2019. Z vami bodo med 11. in 14. uro vodiči in mediatorji bienala.

Brezplačno.

 

Flaka Haliti, Si to ti, Joe? (Alkoholni maček), 2017.
Foto: Arhiv MGLC.