25. mednarodni grafični bienale

Od zibelke do groba, izbrane risbe Damiena Hirsta

10. 6.–28. 9. 2003

Kustos bienala Christophe Cherix (kustos v grafičnem kabinetu v Muzeju za umetnost in zgodovino v Ženevi) je zasnoval bienale kot kompleksni sklop, sestavljen iz razstave sodobnih grafičnih del, dokumentarne razstave o zgodovini mednarodnih grafičnih bienalov od leta 1955 do danes, ki jo je pripravila mag. Breda Škrjanec, in simpozija Producenti na temo odnosa med založnikom in likovnim ustvarjalcem, ki ga je vodil Lionel Bovier.
Razstava sodobnih grafičnih del temelji na pomenu multiplicirane podobe kot komunikacijskega sredstva. Razstavljena dela, kot so avtorske knjige, časopisi in revije, fotokopije, avtorski plakati, časopisne intervencije, časopisni projekti in grafični listi, povezuje to, da dokumentirajo zamisli umetnikov o uresničenih ali neuresničenih preteklih in prihodnjih projektih.


25. mednarodni grafični bienale, del postavitve v Moderni galeriji. Foto: Bojan Salaj.

Umetniki in projekti:
John M Armleder, Art & Project, Vesna Bukovec, Vidya Gastaldon, Isa Genzken, Liam Gillick, Fabrice Gygi, Pierre Huyghe & Philippe Parreno, Irwin, Ivana Keser, Antinomian Press (Ben Kinmont), Kiosk, Ivan Kožarić, Polonca Lovšin, M/M, Lucy McKenzie, Robert Morris, Gianni Motti, museum in progress, Onestar Press, Raymond Pettibon, Permanent Food (Maurizio Cattelan & Dominique Gonzalez-Foerster), Seth Price, Tadej Pogačar & P.A.R.A.S.I.T.E. Museum of Contemporary Art, Allen Ruppersberg, Anamarija Šmajdek, Josh Smith, Erik Steinbrecher, Xavier Veilhan, Dan Walsh.

Razstavna mesta:
MGLC, Moderna galerija, Galerija Cankarjevega doma, Narodni muzej Slovenije, Park Tivoli, billboardi Proreklam-Europlakata, časniki Dnevnik, Delo in Der Standard.

Katalog 25. grafičnega bienala
Ob bienalu je izšel slovensko-angleški katalog 25. mednarodni grafični bienale, ki je prejel nagrado za najlepšo knjigo v Švici leta 2005.

Od zibelke do groba, izbrane risbe Damiena Hirsta


Damien Hirst, eden najpomembnejših sodobnih britanskih umetnikov, se je kot nagrajenec 24. mednarodnega grafičnega bienala leta 2001 predstavil s samostojno razstavo. Razstavil je obsežno risarsko ustvarjanje od humorističnih risb, izdelanih za prijatelje, do pripravljalnih skic za instalacije in slike. Več kot sto del so posodili javne in zasebne zbirke in avtor sam. Predstavitev je bila prva Hirstova razstava risb in prva njegova samostojna razstava po premoru od leta 2000. Razstavo je pripravil British Council in ob njej je izšel katalog v obliki časopisa.

Producent 25. grafičnega bienala: Mednarodni grafični likovni center

S podporo: Adria Airways, AFAA, Autocommerce, British Council, Cultura 2000, Delo, Dnevnik, Embajada de Espana, Gorenje, Institut français Charles Nodier, Istituto Italiano di Cultura in Slovenia, Lek, Ministarstvo za kulturu Republike Hrvatske, Mlinotest, Mondrian Stiftung, Österreichisches Kulturforum, Petrol, Prohelvetia, Proreklam-Europlakat, RTV Slovenija, Samex, Schweizerische Botschaft.

 

Želim prejemati novice na e-mail:
ARHIV

Strokovna ekskurzija: Beograd in Marina Abramović

17.–19. januar 2020

Program ekskurzije

V beograjskem Muzeju sodobne umetnosti (MSU) je na ogled retrospektivna razstava ikone performansa Marine Abramović. Postavitev z naslovom Čistilec je prva velika razstava umetnice v njenem rojstnem mestu po 44 letih. Na ogled je več kot 120 del, od fotografij, filmov, slikarskih del, objektov in instalacij do edinstvene zbirke performativnih del. Razstava kronološko spremlja vse faze umetniškega opusa Marine Abramović, od zgodnjih del, skupnih nastopov z njenim takratnim umetniškim in zasebnim partnerjem Ulayem do samostojnih performansov. Umetnica je edina iz generacije radikalnih performerjev iz sedemdesetih let, ki se še vedno ukvarja s performansom. Ta je zanjo umetnost transformacije, je umetnost »čiščenja«, ki prinaša možnost spremembe. Ogledali si bomo tudi Beograd in pomembnejše kulturne ustanove; v Muzeju Jugoslavije pa še razstavo Devetdeseta: slovar migracij.

Strokovno ekskurzijo organizira Turistična agencija Maona v sodelovanju z Mednarodnim grafičnim likovnim centrom. 

 

Turnerjeva nagrada za leto 2019

Med letošnjimi nagrajenci Turnerjeve nagrade sta tudi umetnika Oscar Murillo in Lawrence Abu Hamdan, ki sta sodelovala na 31. grafičnem bienalu Ljubljana (Nad tabo/ti, 2015, kuratorka Nicola Lees) in 33. grafičnem bienalu Ljubljana (Vice v lisice, 2019, kuratorja Slavs and Tatars). Poleg njiju sta nagrado prejela Helen Cammock in Tai Shani. Umetniki so se v času svetovne politične krize odločili za potezo solidarnosti in ustanovili kolektiv, nagrado pa si bodo razdelili. Takole so zapisali:

"V tem času politične krize v Veliki Britaniji in večjem delu sveta, ko obstaja že toliko stvari, ki delijo in izolirajo ljudi in skupnosti, se čutimo močno motivirane, da nagrado uporabimo za kolektivno izjavo v imenu skupnosti, množine in solidarnosti – tako v umetnosti kot v družbi."

Čestitamo!


Oscar MuriloDe marcha, ¿una rumba?... no, solo un desfile
con ética y estética (2015).

31. grafični bienale Ljubljana, postavitev v Moderni galeriji.
Foto: Jaka Babnik.


Lawrence Abu Hamdan: 
Vseslišeč 
(digitalni video, 2014).
33. grafični bienale Ljubljana, postavitev v MGLC.
Foto: Jaka Babnik.

 

DRUŽINSKA MAP'CA Skrivno življenje umetniških del

Zopet smo za vas pripravili Družinsko map'co, brezplačno jo prejmete ob nakupu družinske vstopnice za ogled razstave Iz zbirke nagrajencev bienala: premene v kanonu.

Vabljeni na grafično pustolovščino odkrivanja zanimivih zgodb, ki jih pripovedujejo dela na razstavi.
Ne boste se izgubili, v pomoč sta vam svinčnik in zemljevid galerijskih soban.


Miroslav Šutej: Barvast krog, 1973,
barvni sitotisk, mobilna grafika.
 

Impresije z razstave, delavnica animiranega filma

V sodelovanju z Društvom Slon.

sobota, 14. december, 10.00–16.00
recepcijia MGLCob 10. uri
Delavnica je primerna za mlade 9+ in je brezplačna.

Število udeležencev je omejeno, potrebne so predhodne prijave.

Kaj vse lahko pripovedujejo umetniška dela na razstavi?
Prisluhnili bomo zanimivim zgodbam o morskih prebivalcih, temačnih mestih in Mediteranu, zakaj imamo radi sladoled in udobne fotelje, kakšna je mobilna grafika in kako izgleda knjiga, ki ni knjiga, kaj pomeni družbena odgovornost in kako zveni glasba brezovega drevesa. Po razstavi Iz zbirke nagrajencev bienala: premene v kanonu bo popeljala Tina Boc.
Sledila bo delavnica v tehniki stop animacije (snemanje sliko po sliko).

Foto: Urška Boljkovac. Arhiv: MGLC.